معرفی کتاب

بهترین کتاب های دنیا برای نوجوانان

خلاصه نوشته
  • تهیه و ارائه نرم افزارهای سفارشی
  • تجزیه و تحلیل کلیه ی اطلاعات(اکسل، دیتابیس و ...)
  • تهیه و ارائه گزارشات، نمودار و داشبوردهای مدیریتی
  • ارائه نرم افزارهای تحت ویندوز، وب و موبایل
  • انجام امور دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی و فروش
  • طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

در این مطلب به معرفی بهترین کتاب های دنیا برای نوجوانان می پردازیم. لیست کتاب ها از منابع مختلف متنوع تهیه شده است.

شازده کوچولو

The Little Prince

شازده کوچولو

رمان شازده کوچولو، یک داستان تمثیلی اخلاقی، خودزندگی نامه ای معنوی و رمانی تأثیرگذار است که بیش از هرکتاب دیگری از فرانسه به زبان های دیگر ترجمه شده است. این اثر با جذابیتی پایان ناپذیر، داستان پسرکی را تعریف می کند که محیط امن سیاره ی کوچکش را به منظور سفر در جهان هستی و آموختن پیچ و خم های رفتار بزرگترها ترک می کند و در طول این سفر، ملاقات های شگفت انگیزی نصیبش می شود. سفر اودیسه وار شخصیت اصلی داستان، با ماجراجویی در سیاره ی زمین به اوج خودش می رسد. رمان شازده کوچولو که در سال 1943 در نیویورک به رشته ی تحریر درآمد، خیلی زود به پدیده ای عالمگیر در دنیای ادبیات تبدیل شد. این رمان به یاد ماندنی ، داستانی فلسفی با ارزش هایی انسانی است که بیش از 70 سال از نسلی به نسل دیگر در جای جای دنیا منتقل شده است. رمان شازده کوچولو، نمادی از توسعه ی پایدار، سفیر صلح جهانی و مدافع حقوق کودکان در دنیای بزرگترها است.

در بخشی از کتاب می خوانیم: (اگر به آدم بزرگ ها بگویید یک خانه ی قشنگ دیدم از آجر قرمز که جلو پنجره هاش غرق شمعدانی و بامش پر از کبوتر بود، محال است بتوانند مجسمش کنند. باید حتما به شان گفت یک خانه ی صد میلیون تومنی دیدم تا صداشان بلند بشود که: وای چه قشنگ! یا مثلا اگر به شان بگویید: «دلیل وجود شهریار کوچولو این که تودل برو بود و می خندید و دلش یک بره می خواست و بره خواستن، خودش بهترین دلیل وجود داشتن هر کسی است.» شانه بالا می اندازند و باتان مثل بچه ها رفتار می کنند! اما اگر به شان بگویید: «سیاره ای که ازش آمده بود اخترک ب612 است.» بی معطلی قبول می کنند و دیگر هزار جور چیز ازتان نمی پرسند. این جوری اند دیگر. نباید ازشان دلخور شد. بچه ها باید نسبت به آدم بزرگ ها گذشت داشته باشند.)


آنی شرلی

Anne of green Gables

آنی شرلی
بهترین کتاب های دنیا برای نوجوانان

مجموعه کتاب های آنی شرلی، 8 رمان ادبیات نوجوان نوشته ی ال. ام. مونتگمری است که در طول سال های متمادی، از محبوبیت بسیار بالایی نزد مخاطبین برخوردار بوده است. آنی شرلی، دختری یازده ساله با موهای قرمز است که در یتیم خانه بزرگ شده اما اخیرا، اتفاقاتی باعث شده که او زندگی اش را در کنار پیرزن و پیرمردی با نام های ماریلا و متیو کاتبرت در عمارت گرین گیبلز ادامه دهد. شخصیت دوست داشتنی و پرانرژی آنی باعث می شود که ماریلا و متیو خیلی زود با او رابطه ی صمیمانه ای تشکیل دهند. در ادامه ی داستان، همین روحیه ی شاداب و پرنشاط آنی، ماجراهای خوب و بد زیادی را بر سر راه او قرار می دهد و روزی نیست که زندگی آنی، دستخوش فراز و نشیب های جذاب و به یاد ماندنی خاص خودش نشود.

این مجموعه شامل 8 کتاب : کتاب اول:آن شرلی در گرین گیبلز – کتاب دوم: آنی شرلی در اونلی – کتاب سوم : آنی شرلی در جزیره – کتاب چهارم : آنی شرلی در ویندی پاپلرز – کتاب پنجم : آنی شرلی در خانه رویاها – کتاب ششم : آنی شرلی در اینگل ساید – کتاب هفتم : آنی شرلی دره رنگین کمان – کتاب هشتم : ریلا در اینگل ساید

در بخشی از کتاب می خوانیم: ( آنی جواب داد: «ولی او با من حرف نمی زد، با خدا حرف می زد در ضمن به نظر نمی آمد به این کار علاقه ی چندانی داشته باشد. به نظر من او احساس می کرد خدا آن قدر دور است که صدای او را نمی شنود. البته من خودم چند دعای کوتاه خواندم. یک ردیف از درخت های بلند و سفید روی دریاچه خم شده بودند و نور خورشید از میان شاخ و برگشان به اعماق آب می تابید. آه! ماریلا! نمی دانی چقدر زیبا و رویایی بود! دیدن آن منظره بدن مرا به لرزه انداخت و دو یا سه بار گفتم که خدایا! متشکرم.»)


ارباب حلقه ها

The Lord of the Rings

ارباب حلقه ها
بهترین کتاب های دنیا برای نوجوانان

مجموعه ی پیش رو، سری کتاب های رمان ارباب حلقه ها را برای طرفداران جدید تالکین و یا خوانندگان علاقه مند به کشف دوباره ی سرزمین میانی به ارمغان اورده است. این مجموعه، عناوین یاران حلقه، دو برج و بازگشت پادشاه را دربردارد. سه گانه ی رمان ارباب حلقه ها، اثر جی.ار.ار تالکین، شاهکاری بدیع و تکرارنشدنی است. این عنوان، پرمخاطب ترین و تأثیرگذارترین حماسه ی فانتزی و یکی از به یاد ماندنی ترین و دوست داشتنی ترین حکایت ها در دنیای ادبیات جهان است. رمان ارباب حلقه ها که برای اولین بار در سال 1954 به چاپ رسید، چارچوب و استاندارد تمامی آثار فانتزی حماسی بعد از خود را تعیین کرد. هابیتی جوان به اسم فرودو بگینز، با اصرار و پافشاری جادوگری مرموز به اسم گاندلف، سفری حیاتی و بی نهایت خطرناک را برای نابودی حلقه ی یگانه آغاز می کند. این حلقه که قرن ها قبل توسط ارباب تاریکی، سارون، ساخته و سپس گم شد،سلاحی شیطانی است و سارون، به هر قیمتی در پی بازپس گیری آن است. ارباب تاریکی با به دست گرفتن دوباره ی قدرت حلقه، خشم و عذاب خود را بر تمامی سرزمین میانی نازل خواهد کرد. تنها راه جلوگیری از تبدیل این سرگذشت وحشتناک به واقعیت، بازگرداندن حلقه به جایی به اسم موردور است؛ این مکان، تنها محلی است که حلقه در آن نابود می شود و از بداقبالی قهرمانان داستان، موردور، کنام ارباب تاریکی، سارون است. خواندن سه گانه ی رمان ارباب حلقه ها، نه تنها برای طرفداران بلکه برای علاقه مندان به ادبیات کلاسیک نیز، بسیار ضروری است.

در بخشی از کتاب می خوانیم: ( همه در طول زندگی شان در چنین موقعیت هایی قرار می گیرند؛ ولی تصمیمش با ما نیست، تنها تصمیمی که می توانیم بگیریم این است که از زمان مان درست استفاده کنیم… در این دنیا نیروهای دیگری هم به غیر از نیروهای شیطانی وجود دارد… به خاطر همین بود که «بیلبو» توانست حلقه را پیدا کند، که در این صورت «قسمت» بود که حلقه به دست تو برسد. این فکر دلگرم کننده ا ست.)


ناتور دشت

The Catcher in the Rye

ناتور دشت

قهرمان/راوی کتاب ناتور دشت، پسری نیویورکی و شانزده ساله به نام هولدن کالفیلد است. او در شرایطی خاص، مدرسه اش در پنسیلوانیا را ترک گفته و سه روز را به صورت مخفیانه در نیویورک می گذراند. هولدن به شکل خارق العاده ای، هم بسیار ساده و هم بسیار پیچیده است و این موضوع، صدور نظری قطعی درباره ی این شخصیت و داستانش را عملا غیرممکن می کند. شاید تنها چیزی که می توان با اطمینان درباره ی هولدن گفت این است که او با علاقه ای وافر و حتی گاهی اوقات زیاده از حد، به زیبایی پا به این دنیا گذاشته است. نقطه نظرهای گوناگونی در این رمان به چشم می خورند: کودکان، بزرگترها و افراد نادیده گرفته شده؛ اما همان طور که انتظار می رود، افکار هولدن، شیواترین و به یاد ماندنی ترین نقطه نظر موجود در رمان است. این رمان کلاسیک از جی. دی. سلینجر که برای اولین بار در سال 1951 به چاپ رسید، به زیبایی تمام، بیانگر خشم ها و سرکشی های دوران نوجوانی است. ناتور دشت، در تمامی لیست های برترین آثار ادبی دنیا جایی همیشگی داشته و از تأثیرگذارترین آثار نوشته شده در قرن بیستم است. این کتاب، به خاطر بیان بی پرده و صریح تمامی افکار یک نوجوان، بارها باعث به وجود آمدن جنجال های مختلفی در طول زمان شد و در دهه های 1950 و 1960، هر پسر نوجوانی بی صبرانه دوست داشت که این کتاب را بخواند.

در بخشی از کتاب می خوانیم: ( همه اش مجسم می کنم چندتا بچه ی کوچیک دارن تو یه دشت بزرگ بازی می کنن، هزار هزار بچه ی کوچیک و هیچ کی هم اونجا نیس، منظورم آدم بزرگه، غیر من. منم لبه ی یه پرتگاه خطرناک وایسادم و باید هر کسی رو میاد طرف پرتگاه بگیرم، یعنی اگه یکی داره می دوئه و نمی دونه کجا داره می ره من یه دفه پیدام می شه و می گیرمش. تمام روز کارم همینه. ناتور دشتم. می دونم مضحکه ولی فقط دوس دارم همین کار رو بکنم. با این که می دونم مضحکه.)


ماتیلدا

Matilda

ماتیلدا
بهترین کتاب های دنیا برای نوجوانان

ماتیلدا، دختری مهربان و استثنایی است، اما والدینش او را فقط مایه ی رنجش خود می پندارند. او انتظار دارد تا مدرسه شرایط متفاوتی نسبت به خانه داشته باشد اما مدیر مدرسه، خانم ترانچبول، زنی ترسناک است که اصلا دل خوشی از بچه ها ندارد. زمانی که ماتیلدا توسط خانم ترانچبول مورد حمله قرار می گیرد، به شکلی ناگهانی و اتفاقی متوجه وجود قدرتی عجیب در خود می شود. فقط یک ابرقهرمان نابغه می تواند جلوی خانم ترانچبول ایستاده و حق همه ی بچه ها را از او بگیرد و به نظر می رسد که ماتیلدا دقیقا همان ابرقهرمان است. ماتیلدا همیشه بهترین راه حل را برای مشکلاتش انتخاب می کند اما او به هیچ وجه قابل پیش بینی نیست. رولد دال در رمان ماتیلدا، علاوه بر پیش بردن خلاقانه ی داستان، عواطف انسانی را به باورپذیرترین شکل ممکن به تصویر کشیده است. مخاطب با ماتیلدا همذات پنداری می کند، چرا که او دارای احساسات واقعی و ملموس است.

در بخشی از کتاب می خوانیم: ( نکته ی خنده داری که در مورد پدر و مادرها وجود دارد این است که، حتی اگر فرزندشان چندش آورترین موجود عالم هم باشد، باز گمان می کنند تحفه ای بی همتاست! بعضی از آن ها، از این هم فراتر می روند و عشق به فرزند، چنان کورشان می کند که خیال می کنند رگه هایی از نبوغ در فرزندشان هست! البته تا این جای کار، زیاد اشکال ندارد. چون، به هر حال تا بوده، چنین بوده! اما امان از وقتی که درباره ی هوش سرشار بچه های نفرت انگیزشان برای ما سخن پراکنی می کنند! آن وقت است که فریادمان به آسمان بلند می شود: “یک لگن بیاورید! حال مان دارد به هم می خورد!)


عطش مبارزه

The Hunger Games

عطش مبارزه

پانم، که آمریکای شمالی پساآخرالزمانی آن را شکل داده، کشوری است با یک منطقه ی حکومتی ثروتمند و دوازده بخش فقرزده. در ابتدای تاریخ این کشور، شورشی به رهبری بخش سیزدهم علیه منطقه ی حکومتی باعث ویرانی های فراوان و البته شکل گیری رویدادی سالانه به نام «عطش مبارزه» شد. منطقه ی حکومتی به منظور مجازات شورشیان و همچنین یادآوری قدرت و شکوه خود ، تمام بخش ها را مجبور به شرکت دادن یک پسر و یک دختر 12 تا 18 ساله از طریق یک سیستم قرعه کشی در این مسابقات کرد. این افراد که به نوعی «پیشکش» به حکومت هستند، به صورت سالانه انتخاب و مجبور می شوند تا سر حد مرگ با یکدیگر بجنگند و فقط یک نفر از این مسابقات جان سالم به در خواهد برد. وقتی که پریم، خواهر 16ساله ی کتنیس، به عنوان نماینده ی مونث بخش دوازدهم انتخاب می شود، کتنیس داوطلب می شود که به جای او به مسابقات برود. او و همتای مذکرش، پیتا، در مقابل حریفانی بزرگتر و قوی تر قرار می گیرند؛ برخی از این حریفان، تمام عمر خود را صرف تمرین برای این رویداد کرده اند. این موضوع برای کتنیس و پیتا می تواند به منزله ی حکم مرگشان باشد، اما کتنیس قبلا نزدیکی به مرگ را تجربه کرده و جان به در بردن، جزئی از سرشت اوست.

در بخشی از کتاب می خوانیم: ( به آرنجم تکیه می دهم. روشنایی اتاق آن قدر هست که بتوانم ببینمشان. خواهر کوچکم، پریم، به پهلو خوابیده خود را در آغوش مادرم جمع کرده، و گونه هایشان به یکدیگر چسبیده است. مادرم در خواب جوان تر به نظر می رسد، هنوز خسته و نگران است اما خیلی شکست خورده و از پاافتاده نیست. چهره ی پریم به تازگی شبنم صبحگاهی است، و مانند اسمش به زیبایی گل پامچال است. یک زمانی مادرم نیز بسیار زیبا بود. یا این طور می گفتند …)


هابیت

The Hobbit

هابیت
بهترین کتاب های دنیا برای نوجوانان

کتاب هابیت یا آن جا و بازگشت دوباره، رمانی هیجان انگیز و فوق العاده محبوب نوشته ی جی. آر. آر. تالکین است که در سال 1937 به چاپ رسید. بیلبو بگینز، هابیتی است که زندگی راحت و بی چالشی را سپری می کند و به ندرت از محل زندگی اش دور می شود. اما زمانی که جادوگری به نام گاندولف و کوتوله های همراه او به در خانه اش می آیند تا بیلبو را برای رفتن به سفری ماجراجویانه راضی کنند، زندگی راحت و بی دغدغه ی این هابیت به حاشیه رانده می شود. گاندولف و همراهانش قصد دارند تا گنج بزرگی را به دست آورند که اژدهایی بزرگ و بسیار خطرناک از آن محافظت می کند. بیلبو با اکراه با آن ها همراه می شود اما هیچ نمی داند که در این سفر با حلقه ای جادویی و موجودی ترسناک به نام گالوم مواجه خواهد شد.

در بخشی از کتاب می خوانیم: ( اگر اژدها را در تنگنا دیده باشید، آن وقت پی می برید که این حرف در مورد هابیت ها فقط نوعی مبالغه ی شاعرانه است، حتی در مورد عمو بزرگ پدری باباتوک، یعنی بال روئر، که آنقدر عظیم الچثه بود (البته در مقایسه با هابیت های دیگر) که می توانست سوار اسب شود. بال روئر بود که به صفوف گابلین های کوه گرام در نبرد دشت های سبز حمله برد و سرشاه آنها گلفیم را با یک گرز چوبی کاملا از تن جدا کرد. این سر صد متری توی هوا پرواز کرد و داخل یک لانه ی خرگوش افتاد و به این ترتیب پیروزی در نبرد به دست آمد و درست هم زمان با آن بازی گلف اختراع شد.)


سالار مگس ها

Lord of the Flies

سالار مگس ها

رمان سالار مگس ها، از اولین نوبت انتشارش در سال 1954 تا کنون، جذابیت و اثرگذاری خود را حفظ کرده و با تصویر خشونت آمیز و شگفت انگیز خود از سرشت آدمی، در آتش بحث هایی داغ و جنجالی دمیده است. گرچه رمان سالار مگس ها، نظرات مساعدی از منتقدان دریافت کرد، ولی در زمان انتشار به صورت گسترده ای نادیده گرفته شد. اما خیلی زود ورق برگشت و این رمان به فرهنگی جریان ساز مبدل گشت و منتقدین و دانشجویان ادبی، آن را از نظر تأثیرگذاری بر مکاتب فکری و ادبیات مدرن با کتاب ناتور دشت، اثر جی.دی سلینجر، مقایسه کردند. هواپیمایی در یک جزیره ی دورافتاده سقوط می کند و تنها چند پسر نوجوان از این حادثه جان سالم به در می برند. همه ی این شخصیت ها[از سایمون پیشگو و رالف اخلاق گرا گرفته تا پیگی دوست داشتنی و جک خشن و خودخواه]سعی می کنند تا اوضاع را در شرایط سخت و گاهی اوقات وحشیانه ی دور و اطرافشان کنترل کنند. تلاش و تقلای این شخصیت ها در پیدا کردن راهی برای جان به در بردن در اجتماعی بی قانون و بدون نظمی مشخص، مخاطبین را به ارزیابی دوباره ی مفاهیمی از قبیل ساختار های سیاسی و اجتماعی جوامع و چارچوب های اخلاقی دعوت می کند. رمان، مخاطب را وادار می سازد تا جامعه، حکومت و قانون را به چالش بکشد و درباره ی لیاقت افراد در رسیدن به قدرت و نتایج آن، تأمل کند. رمان سالار مگس ها که اغلب با ناتور دشت مقایسه می شود، داستان درخشانی است درباره ی انسانیت از دست رفته.

در بخشی از کتاب می خوانیم: ( به نظرم این احمقانه است که زن ها تظاهر می کنند که با مردها برابر ند، آن ها بسیار [از مردها]برترند و همیشه بوده اند.)


دور دنیا در هشتاد روز

Around the World in Eighty Days

دور دنیا در هشتاد روز
بهترین کتاب های دنیا برای نوجوانان

کتاب دور دنیا در هشتاد روز، رمانی نوشته ی ژول ورن است که اولین بار در سال 1873 وارد بازار نشر شد. مردی انگلیسی به نام فیلئاس فوگ با دوستانش بر سر بیست هزار پوند شرط می بندد که می تواند تنها در هشتاد روز، به دور دنیا سفر کند. این مرد منظم و دقیق که حالا مجبور شده محدودیت های برنامه ی روتین زندگی اش را بشکند، به همراه خدمتگزار فرانسوی خود، پاسپارتو، بی درنگ به مقصد شهر دوور در انگلستان به راه می افتد. آن ها با سفر از طریق قطار، کشتی، قایق های بادبانی، سورتمه و حتی فیل، باید بر طوفان ها، آدم ربایی ها، بلایای طبیعی، حملات بومی ها و البته یک بازپرس پلیس چیره شوند؛ بازپرسی که باور دارد فوگ به بانک انگلستان دستبرد زده است. رمان دور دنیا در هشتاد روز از بدو انتشار، نسل های متمادی از مخاطبین را مسحور خود کرده و با تلفیق کاوش در ناشناخته ها، ماجراجویی و مسابقه ای هیجان انگیز با زمان، به یکی از ماندگارترین داستان ها در دنیای ادبیات تبدیل شده است.

در بخشی از کتاب می خوانیم: ( چیزی که یک انسان می تواند تصور کند را انسان های دیگر می توانند به واقعیت بدل کنند.)


تام سایر

The Adventures of Tom Sawyer

تام سایر

کتاب تام سایر، رمانی نوشته ی مارک تواین است که نخستین بار در سال 1875 به انتشار رسید. تام سایر، پسری باهوش، خلاق و زیرک است اما درست به همان اندازه، بازیگوش و کله شق نیز هست. او با دوستانش کارهای عجیب زیادی انجام می دهد: رنگ کردن فنس ها؛ بازی دزدان دریایی با رفیقش، هاک فین؛ برگزاری مراسم خاکسپاری خودش؛ و یا کمک به دستگیری یک قاتل. احساس نوستالژی تواین در رابطه با شهرهای کنار رود می سی سی پی که در دوران جوانی اش در آن ها زندگی می کرد، در این اثر ماندگار می درخشد. کتاب تام سایر، شوخ طبعی های همیشگی تواین را در خود جای داده اما علاوه بر این، پرداختی ظریف به ناعدالتی ها و سختی های زندگی در مناطق جنوبی در جای جای آن به چشم می خورد.

در بخشی از کتاب می خوانیم: ( دوشنبه صبح ها تام احساس بدبختی می کرد. چون یک هفته عذاب مدرسه رفتن را پیش رو داشت. در راه مدرسه دلش گرفته بود اما وقتی هاکلبری فین را دید که به طرفش می آمد چهره اش باز شد. هیچ کدام از پسرهای دهکده ی سن پترزبورگ اجازه ی بازی و حرف زدن با هاکلبری فین یتیم و بی خانمان را نداشتند. او پسری بود بی عار و بیکار، خلاف کار، بددهان و خلاصه بد. و به همین علت بود که بین بچه ها جذبه داشت و گاهی مخفیانه پیش او می رفتند و آرزو می کردند که کاش جرأت او را داشتند و شبیه او بودند. خاله پالی هم شدیدا معاشرت و بازی با هک را قدغن کرده بود و درست به همین علت بود که هر وقت فرصتی دست می داد تام با هک بازی می کرد. با اخلاق تام که آشنا شده اید!)


زنان کوچک

Little Women

زنان کوچک
بهترین کتاب های دنیا برای نوجوانان

این کتاب که به گونه ای خودزندگی نامه ی لوییزا می آلکوت به حساب می آید، در بوستون و درست پس از پایان جنگ داخلی می گذرد و داستان چهار خواهری را تعریف می کند که برای غلبه بر فقر و تبدیل شدن به زنانی مفید و خودکفا، سخت در تلاش اند. مگ، بزرگترین خواهر، دختری زیبا اما غرق در آرزوهای مادی است؛ جو، دختری خوش قلب و شبیه پسرهاست که به نویسندگی علاقه دارد؛ بث، خجالتی و مهربان است و به موسیقی عشق می ورزد؛ و ایمی، کوچک ترین خواهر، اندکی خودخواه اما بسیار اجتماعی و خوش مشرب است. با این که این شخصیت ها مانند همه ی برادرها و خواهر ها گهگاهی با هم به مشکل می خورند، اما محیط پرعشق خانه را با کمک یکدیگر حفظ کرده و بی صبرانه منتظر بازگشت پدرشان از جنگ هستند. آلکوت به شکل هنرمندانه ای، به کاوش در ظرافت های بی شمار خانواده و روابط خانوادگی هر شخصیت پرداخته است. مخاطبین مشتاق این رمان، اغلب، شخصیت خود در مراحل مختلف زندگی را در یکی از این چهار خواهر پیدا می کنند. کتاب زنان کوچک، اثری فراموش نشدنی و نمونه ای کم نظیر از آثار مکتب رومانتیسیسم است.

در بخشی از کتاب می خوانیم: ( من تظاهر به دانایی نمی کنم، اما اطرافم را مشاهده می کنم و چیزی بسیار بیشتر از تصور تو را می بینم. من به تجارب و تناقضات آدم ها علاقه مندم و با این که نمی توانم چگونگی اش را توضیح دهم، آن ها را به خاطر می سپرم و به نفع خودم ازشان استفاده می کنم.)


ناهمتا

Divergent trilogy

ناهمتا | بهترین کتاب های دنیا برای نوجوانان

سه گانه ی ناهمتا، داستانی جذاب درباره ی دنیایی پساآخرالزمانی است که به وسیله ی شجاعت، عشق و از خود گذشتگی دگرگون می شود. این مجموعه با ارائه ی احساساتی ژرف و ماجراهایی میخکوب کننده و با نثری زیبا و غنی، مطمئنا هواداران فیلم ساخته شده بر اساس این مجموعه را نیز راضی نگه خواهد داشت. یک انتخاب می تواند تغییری شگرف ایجاد کند. جامعه ای که بیتریس پرایر در آن زندگی می کند، به پنج فرقه تقسیم شده است: راستگویان، از خود گذشتگان، بی باکان، صلح طلبان و خردمندان. بیتریس که عضو خانواده ی از خود گذشتگان است، باید بین ماندن در خانواده اش و فرقه های در حال تغییر، دست به انتخابی سرنوشت ساز بزند. انتخاب او باعث تعجب و شوکه شدن جامعه و البته خودش خواهد شد. اما بیتریس مجبور است که رازی را نیز نزد خود مخفی نگاه دارد، چرا که در این دنیا، وجه تمایز هر کس از دیگران، از او فردی خطرناک خواهد ساخت.

در بخشی از کتاب می خوانیم: ( «ممکن است عاشقت شده باشم.» کمی لبخند می زند. «اما صبر می کنم تا اول مطمئن شوم، بعد آن را بگویم.»)


آلیس در سرزمین عجایب

Alice’s Adventures in Wonderland

آلیس در سرزمین عجایب
بهترین کتاب های دنیا برای نوجوانان

ماجراهای آلیس در سرزمین عجایب، گنجینه ای کم نظیر از افسانه ها و تخیلات بی حد و حصر آدمی است و برای چندین دهه، منبعی بی پایان از لذت و شگفتی برای کودکان و البته بزرگترها به شمار آمده است. در حالی که بزرگترها با خواندن این کتاب، تلاش می کنند تا از اسرار و کدهای ریاضی استفاده شده در متن اثر سر در بیاورند، مخاطبین کم سن و سال تر، بی درنگ به همراه آلیس وارد لانه ی خرگوش شده و رویایشان را در سرزمینی از شگفتی های منحصربه فرد پی می گیرند. شخصیت هایی به یادماندنی چون خرگوش سفید، ملکه ی سرخ و البته کلاهدوز دیوانه به همراه موجوداتی فانتزی در این داستان به چشم می خورند. آلیس، به جای جای این سرزمین عجایب سرک می کشد و تلاش می کند تا معنا و مفهوم تجارب غیرمعمول و رویاگونه اش را دریابد. اما اتفاقات این سرزمین، عجیب تر از آن هستند که بتوان به راحتی آن ها را درک کرد. داستان به شکل هنرمندانه ای، منطق را به بازی می گیرد و همین موضوع، محبوبیت جاودانه ای به اثر بخشیده است. لازم به ذکر است که شیوه ی روایی، ساختار، شخصیت ها و صنایع ادبی این کتاب ارزشمند، تأثیری شگرف در فرهنگ عامه ی مردم و ادبیات، به خصوص ژانر فانتزی، داشته است.

در بخشی از کتاب می خوانیم: ( آلیس در یک روز آفتابی که همه چیز خسته کننده و خواب آور به نظر می رسد متوجه خرگوش سفیدی می شود که دوان دوان مشغول گذشتن از جلوی اوست. خرگوش با نگرانی به خودش می گوید که “حتما دیر می رسم!” و در همین حال دست در جیب جلیقه اش می کند و ساعت اش را بیرون می آورد و به آن نگاهی می اندازد. آلیس که تا به حال ندیده خرگوشی جلیقه بپوشد و ساعتی به همراه داشته باشد، خرگوش را دنبال می کند و وقتی که می بیند او وارد سوراخی می شود، آلیس هم به دنبال او وارد سوراخ می شود و …)


فن گرل

Fangirl

فن گرل

کتاب فن گرل، رمانی نوشته ی رینبو راول است که اولین بار در سال 2013 وارد بازار نشر شد. کت، طرفدار سایمون اسنو است. خب البته باید گفت کل دنیا طرفدار سایمون اسنو است اما طرفداری از این نویسنده، تمام زندگی کت به حساب می آید. او و خواهر دوقلویش، رِن، از زمان کودکی در دنیای پرتخیل کتاب های سایمون اسنو زندگی می کرده اند و همین کتاب ها بودند که به این دو دختر کمک کردند تا با غم رفتن مادرشان بهتر بتوانند کنار بیایند. رِن با گذشت زمان و با بزرگتر شدن، از این دنیای طرفداری فاصله می گیرد اما کت نمی تواند و البته نمی خواهد این جهان جذاب را فراموش کند. حالا که این دو خواهر به کالج می روند، رِن به کت گفته که نمی خواهد با او هم اتاق باشد. کت حالا خود را تنها در دنیایی کاملاً ناآشنا احساس می کند. آیا کت می تواند بدون کمک رِن از پس خود برآید؟ آیا او برای شروع زندگی مستقل خود آماده است؟ و اگر زندگی مستقل به معنی رها کردن طرفداری از سایمون اسنو باشد، آیا کت اصلاً می خواهد این کار را انجام دهد؟

در بخشی از کتاب می خوانیم: ( چطور می تونی اینترنت رو دوست نداشته باشی؟ مثل اینه که بگی: من چیزای راحت و ساده رو دوست ندارم؛ دوست ندارم به همه ی اکتشافات ثبت شده ی بشریت با یه اشاره ی انگشت دسترسی داشته باشم. روشنایی رو دوست ندارم. دانش رو هم همینطور.)


کشتن مرغ مینا

To Kill a Mockingbird

کشتن مرغ مینا | بهترین کتاب های دنیا برای نوجوانان

بهترین کتاب های دنیا برای نوجوانان

کشتن مرغ مقلد، رمانی فراموش نشدنی درباره ی دوران کودکی است. دوران کودکی، در محله ای خواب زده در جنوب آمریکا که معصومیت هر لحظه در برابر بی عدالتی و تعصب نژادی، قربانی می شود. رمان کشتن مرغ مینا ، با به تصویر کشیدن بحران و عذاب وجدانی تکان دهنده، بلافاصله پس از انتشار در سال 1960، تبدیل به پرفروش ترین کتاب شد و نظر مساعد منتقدین را به خود جلب کرد. کشتن مرغ مقلد (کشتن مرغ مینا) در سال 1961 جایزه ی پولیتزر را از آن خود کرد و فیلم ساخته شده بر اساس آن، موفق به دریافت جایزه ی اسکار شد. کتاب کشتن مرغ مقلد که بسیار دراماتیک و تأثیرگذار است، به اصل و ریشه های رفتار های انسان،معصومیت و تجربه، مهربانی و بی رحمی، عشق و نفرت، و شوخ طبعی و ترحم می پردازد. رمان کشتن مرغ مینا بومی و محلی نوشته ی زنی جوان اهل آلاباما، اکنون بیش از 18 میلیون بار چاپ و به چهل زبان ترجمه شده است و طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد. هارپر لی، نویسنده ی رمان کشتن مرغ مینا ، همیشه آن را داستان عاشقانه ای ساده توصیف کرده است. این اثر امروزه به عنوان شاهکاری در ادبیات آمریکا در نظر گرفته می شود.

در بخشی از کتاب می خوانیم: ( تا زمانی که مسائل را از نقطه نظر کسی نبینی، آن شخص را به طور کامل درک نکرده ای… تا زمانی که به زیر پوستش بروی و به همراه آن قدم برداری.)


فارنهایت 451

Fahrenheit 451

فارنهایت 451

رمان فارنهایت 451، رمان موفق ری بردبری در عرصه ی بین المللی و شاهکار ادبیات قرن بیستم است و داستان آن، در آینده ای تاریک و پادآرمان شهری اتفاق می افتد. گای مونتاگ، شخصیت اصلی رمان فارنهایت 451، یک آتش نشان است؛ اما نه یک آتش نشان معمولی. شغل او سوزاندن کتاب هایی است که قدغن شده اند و منشأ اصلی اختلافات و بدبختی ها به حساب می آیند. با این حال، مونتاگ احساس خوشبختی نمی کند و دعوا و اختلاف، در زندگی مشترکش موج می زند. آیا کتاب هایی مخفی شده در خانه اش وجود دارند؟ یابنده ی مکانیکی سازمان آتش نشانی که مسلح به سمومی کشنده است و با چندین هلیکوپتر همراهی می شود، آماده ی ردیابی و دستگیری مخالفینی است که با حفظ و مطالعه ی کتاب ها، به جنگ با جامعه برخاسته اند. رمان فارنهایت 451، رمان کلاسیک و پادآرمان شهری ری بردبری، در کنار آثاری همچون 1984 از جرج اورول و دنیای قشنگ نو از هاکسلی، به عنوان تشریحی پیش گویانه از برده داری رسانه ها، مواد مخدر و پیروی از الگو ها در تمدن غرب قرار می گیرد. نثر قدرتمند و شعرگونه ی ری بردبری با بینشی خارق العاده از ظرفیت بالقوه ی فناوری ترکیب شده و رمانی خلق می کند که با گذشت دهه ها از اولین انتشارش، همچنان درخشش و قدرت خود در شوکه کردن مخاطب را حفظ کرده است.

در بخشی از کتاب می خوانیم: ( از شعله افکن ستبر برنجی که در دست داشت و سرش مثل کله ی افعی می نمود، مایع محترقه و زهرآگینی درفضا پخش می شد. خون در رگ هایش به سرعت می دوید، کوبش نبض هایش از زیر پوست طنین می افکند. دستانش به مهارت سرپنجه استادی سرگشته که سمفونی آتش و داغ سوزنده را می نوازد، به حرکت در آمد تا آخرین شکوفه های فرهنگ و ادب را به غارت ستاند.)


بخت پریشان

The Fault in Our Stars

بخت پریشان
بهترین کتاب های دنیا برای نوجوانان

هازل، دختر نوجوانی است که معجزه ای پزشکی، باعث کوچک شدن تومور سرطانی او شده و فرصت چند سال زندگی بیشتر را به او داده است. هازل هیچ وقت زندگی چندان خوشحال کننده ای نداشته اما زمانی که در گروه حمایت از کودکان سرطانی با پسری به نام آگوستوس واترز آشنا می شود، زندگی اش، شکلی کاملا جدید و متفاوت به خود می گیرد. بخت پریشان، اثری خردمندانه، رک و گزنده است و بلندپروازانه ترین و تأثیرگذارترین رمان جان گرین به حساب می آید. این اثر موفق، به شکل درخشانی به ماجراهای بامزه، هیجان انگیز و تراژیک زندگی و عشق می پردازد.

در بخشی از کتاب می خوانیم: ( تو نارنجک نیستی هازل، برای ما نیستی. فکر کردن به مرگ تو ما را ناراحت می کند، اما تو نارنجک نیستی. تو یک هدیه ای. تو این را نمی فهمی عزیزم، چون بچه ای نداشته ای که با این سن و سال خوره ی کتاب شود و عاشق برنامه های مزخرف تلویزیونی باشد؛ شادی ای که تو با بودنت به ما هدیه کرده ای هزار برابر بیشتر از غم مریضی ات است.)


قلعه متحرک

Howl’s Moving Castle

قلعه متحرک

کتاب قلعه متحرک، رمانی فانتزی نوشته ی دایانا واین جونز است که در سال 1986 به انتشار رسید. داستان این رمان به دختری به نام سوفی می پردازد که به خاطر شرایط خانوادگی اش نمی تواند خانه را ترک کند و به دنبال سرنوشت خود برود. اما زمانی که سوفی به شکلی ناخواسته، خشم و غضب جادوگری قدرتمند را برمی انگیزد، تحت تأثیر طلسمی ترسناک به یک پیرزن تبدیل می شود. تنها راه نجات او از این طلسم در قلعه ای متحرک در تپه ها قرار دارد. سوفی برای رهایی از این طلسم باید سفر خطرناک و عجیبی را شروع کند؛ سفری که زندگی او را برای همیشه تغییر خواهد داد.

در بخشی از کتاب می خوانیم: ( پس تو داشتی می رفتی که شاهزاده را نجات بدهی! چرا این طور وانمود کردی که داری فرار می کنی؟ تا جادوگر را گول بزنی؟ “اصلا! من ترسو هستم. تنها در صورتی می توانم چنین کار ترسناکی انجام دهم که به خودم بگویم انجامش نمی دهم!)


چارلی و کارخانه شکلات سازی

Charlie and the chocolate factory

چارلی و کارخانه شکلات سازی | بهترین کتاب های دنیا برای نوجوانان
بهترین کتاب های دنیا برای نوجوانان

کتاب “چارلی و کارخانه ی شکلات سازی” نوشته “رولد دال” نویسنده مشهور و خوش فکر ادبیات کودکان میباشد. داستان این اثر “رولد دال”،پسر بچه ای بنام چارل میباشد که در خانواده ای فقیر زندگی میکند.چارل مانند هر کودک دیگری عاشق شکلات میباشد.

از طرف دیگر کارخانه داری که محصولاتش شکلات است،قصد دارد مسابقه ای برگزار کند.آقای “ویلی وانکا” قصد دارد درون پنج شکلات جایزه هایی قرار دهد که به پنج کودک بدهد.برنده های جایزه میتوانند به کارخانه عجیب و غریب آقای “ویلی وانکا” بروند و از آن دیدن کنند و در پایان کار هم میتوانند به مقدار زیادی شکلات و آبنبات با خود ببرند و تا پایان عمرشان شکلات داشته باشند. در کتاب “چارلی و کارخانه ی شکلات سازی”،”رولد دال”به نمایش فقر و خلق امید در این چنین زندگی هایی پرداخته است.همچنین این کتاب “رولد دال” به نقد تربیت نادرست کودکان توسط والیدین پرداخته است.

در بخشی از کتاب می خوانیم: ( چارلی دستش را دراز کرد وصفحه ی تلویزیون را لمس کرد و یکدفعه انگار که معجزه شده باشد، یک بسته شکلات توی دستش آمد. و آن قدر تعجب کرد که چیزی نمانده بود شکلات از دستش بیفتد. آقای وانکا فریاد زد:« بخورش! زود باش بخورش! خیلی خوشمزه است! همان شکلات است! فقط توی راه کوچک تر شده، همین وبس!» بابا بزرگ جو نفس زنان گفت:« معرکه است! این… این … این معجزه است!)


خاطرات صد در صد واقعی یک سرخ پوست پاره وقت

The Absolutely True Diary of a Part-Time Indian

خاطرات صد در صد واقعی یک سرخ پوست پاره وقت

شرمن الکسی، نویسنده ی موفق و پرطرفدار ادبیات امریکا، داستان کاریکاتوریستی آینده دار به اسم جونیور را روایت می کند که در قبیله ی سرخ پوست اسپوکان بزرگ می شود. جونیور که تصمیم گرفته است آینده اش را با دستان خودش بسازد، مدرسه ی پر از مشکل خود را رها کرده تا در مدرسه ی سفید پوستان در شهری کشاورز نشین تحصیل کند؛ جایی که تنها سرخ پوست دیگر آن، تشویق کننده ی تیم های ورزشی مدرسه است. رمان خاطرات صد در صد واقعی یک سرخ پوست پاره وقت، تأثیرگذار، سرگرم کننده، خوش ساخت و بر اساس تجارب واقعی نویسنده ی اثر است و داستان معاصر بلوغ یک پسر بومی آمریکایی را روایت می کند؛ پسری که در تلاش است تا سرنوشتی که برایش مقرر شده را به شکلی بهتر تغییر دهد. مترجم فارسی کتاب در جایی درباره ی سبک نویسندگی شرمن الکسی گفته است که او سبک خود را دارد که سنخیتی با سبک های شناخته شده ندارد. سبک یک مسأله ی شخصی است، بعد تبدیل به یک آموزه می شود که در آثار الکسی این آموزه به وضوح قابل مشاهده است.

در بخشی از کتاب می خوانیم: ( خودم می دانستم یکی از آن الکی خوش هایی هستم که همیشه عاشق کسانی می شوند که دست نیافتنی، نرسیدنی و سنگدل هستند. یک شب، نزدیک های ساعت دوی صبح که راودی آمده بود وخانه ی ما خوابیده بود، قفل دلم را باز کردم. گفتم: “پسر. من عاشق داون شدم.” راودی که کف اتاق من دراز کشیده بود خودش را به خواب زد.)


آوای وحش

The Call of the Wild

آوای وحش | بهترین کتاب های دنیا برای نوجوانان

باک، سگی درشت هیکل است که به زندگی راحت به عنوان حیوان خانگی یک خانواده عادت کرده است. تا این که یک روز از محیط زندگی پررفاهش دور می افتد و به آلاسکا برده می شود تا به عنوان سگی سورتمه کش خدمت کند. او در آن جا باید با شرایطی بسیار سخت دست و پنجه نرم کند. باک که مجبور است در آب و هوایی آن چنان سرد که هر روز را تبدیل به نبردی وحشیانه برای بقا کرده، کار کند، خیلی زود با شرایط جدید خود را سازگار می سازد. آثار به جای مانده از زندگی سابقش محو می شوند و او به غرایض ابتدایی و خاموش خود برمی گردد. باک، با به جان خریدن خطرهای مختلف، رئیس گله ای از گرگ ها می شود و به ماجراجویی هایی در حد و اندازه های اسطوره های کهن پا می گذارد. جزئیات شگفت انگیزی که از تجارب بی واسطه ی جک لندن از زندگی در آلاسکا گرفته شده اند، جذابیت این داستان کلاسیک درباره ی تحمل و پایداری را به اندازه ی روزهای اول انتشارش در بیش از یک قرن پیش حفظ کرده است. آوای وحش، یکی از محبوب ترین و هیجان انگیزترین داستان های ماجرایی در دنیای ادبیات به حساب می آید و تجارب جدید و شگفت انگیزی را در اختیار جوان ترها قرار خواهد داد و خاطرات زیادی را برای بزرگترها زنده خواهد کرد.

در بخشی از کتاب می خوانیم: ( برو گمشو! باک حرکتی نکرد. فرانسوا پشت گردنش را گرفت و بدون توجه به غرش سگ، حیوان را کنار زد و سلکس را پیش آورد. سلکس پیر زیاد از این کار راضی نبود و به وضوح نشان داد که از باک به شدت می ترسد. فرانسوا با لجاجت، سلکس را کنار افسار برد. به محض اینکه فرانسوا برای آوردن افسار، پشت کرد، باک بر سر سلکس پرید و سگ را کنار زد. فرانسوا به شدت خشمگین شد، چماق را برداشت و فریاد زد: به تو نشان می دهم! در آن لحظه باک به یاد مرد سرخ پوش افتاد و آهسته عقب رفت. فرانسوا باز هم سلکس را جلوتر آورد. باک حمله نکرد. از چماق فاصله گرفت و غرید. کاملا مراقب بود مورد اصابت ضربات چماق قرار نگیرد، زیرا شدت این ضربات را به یاد داشت. فرانسوا پس از بستن سلکس، برای بستن باک در جای همیشگی، یعنی جلوتر از دایو، پیش رفت و باک عقب کشید. فرانسوا پس از تکرار این صحنه، چماق را بر زمین انداخت، زیرا متوجه شد که باک از چماق می ترسد. با این حال باک حاضر به پیش آمدن نشد. نمی خواست از چماق خوردن فرار کند، بلکه می خواست رئیس گروه سگ ها شود.)


هاکلبری فین

Huckleberry Finn

هاکلبری فین
بهترین کتاب های دنیا برای نوجوانان

این رمان درخشان از مارک تواین، چندین دهه است که به عنوان یکی از برترین نمونه های ادبیات آمریکا در نظر گرفته می شود و شخصیت فراموش نشدنی و فوق العاده جذابی به نام هاک را به مخاطبین معرفی می کند. ماجراهای هاکلبری فین با طنزی غنی و انتقادهای گزنده ی اجتماعی، به سفر هیجان انگیز هاک به همراه برده ای فراری به نام جیم می پردازد و توصیفات شگفت انگیزی از مکان ها و آدم های حاشیه ی رودخانه ی می سی سی پی ارائه می کند. این رمان کلاسیک که جامعه ای جنوبی در زمان قبل از جنگ را به تصویر می کشد، هجویه ای گزنده درباره ی نگرش های واپسگرایانه، به خصوص نژادپرستی، است.

در بخشی از کتاب می خوانیم: ( گفتم که پدر و مادرم مرده اند و دادگاه مرا داده دست یک کشاورز پیر و بدذات، توی دهی سی مایل دورتر از رودخانه. او هم آن قدر با من بدرفتاری کرد که دیگر نتوانستم طاقت بیاورم. وقتی چند روزی رفته بود، من هم چند دست از لباس های کهنه ی دخترش را دزدیدم و فلنگ را بستم.)


جنگی که نجاتم داد

The War That Saved My Life

جنگی که نجاتم داد

کتاب جنگی که نجاتم داد، رمانی ماجرایی نوشته ی کیمبرلی بروبیکر بردلی است که اولین بار در سال 2015 به انتشار رسید. آدا، دختری نه ساله با پاهای معلول است که هیچ وقت خانه ی کوچکش را ترک نکرده است. مادر آدا، آنقدر از معلولیت دخترش احساس خجالت و تحقیر می کند که اجازه نمی دهد او از خانه خارج شود. به همین خاطر، زمانی که قرار می شود جِیمی، برادر کوچکتر آدا، برای فرار از خطرات جنگ از لندن خارج شود، آدا حتی یک لحظه هم وقت تلف نمی کند و برای پیوستن به جیمی، مخفیانه از خانه خارج می شود. به این شکل، ماجراجویی جدید آدا و همچنین سوزان اسمیت، زنی که مجبور می شود مراقب این دو بچه باشد، آغاز می شود. همزمان با این که آدا به خود یاد می دهد که چگونه سوار اسب شود، چگونه بخواند و مراقب جاسوس های آلمانی باشد، به تدریج اعتماد کردن به سوزان را هم می آموزد و سوزان هم رفته رفته، عاشق آدا و جیمی می شود. اما گذشته از همه ی این ها، آیا رابطه ی میان این سه شخصیت به اندازه ای محکم هست که آن ها را در طول جنگ در کنار یکدیگر نگه دارد؟

در بخشی از کتاب می خوانیم: ( داستانی که می گویم، چهار سـال پیش شـروع شـد؛ اول تابستان 1939. انگلستان در آستانه ی یک جنگ جدید بود، همین جنگی که الان درگیرش هستیم. بیشتر مردم ترسـیده بودند. من ده ساله بودم، البته آن زمان سنم را نمی دانستم. درباره ی هیتلر چیزهایی شنیده بودم، حرف های تکه پاره و فحش هایی که از خیابان به پنجره ی من در طبقه ی سوم می رسید، امـا جنگ با او یا هر کشـور دیگری برایم کوچکترین اهمیتی نداشت. شاید با توجه به چیزهایی که تا الان گفته ام، فکر کنید که من با مادرم در جنگ بودم، درحالی که اولین جنـگ در ماه ژوئن همان سال، جنگ من و برادرم بود.)


در جست و جوی آلاسکا

Looking for Alaska

در جست و جوی آلاسکا

کتاب در جست و جوی آلاسکا، رمانی نوشته ی جان گرین است که اولین بار در سال 2005 منتشر شد. مایلز پاج هالتر از زندگی امن خود در خانه خسته شده است. تمام زندگی مایلز بدون اتفاقی خاص سپری شده و علاقه ی شدیدش به آخرین سخنان چهره های برجسته، فقط و فقط او را نسبت به تجربه ی ماجراجویی، مشتاق تر کرده است. مایلز به دنیای گاهاً دیوانه وار و پرماجرای مدرسه ی شبانه روزی کالور کریک قدم می گذارد و زندگی اش کاملاً با گذشته متفاوت می شود، زیرا در این مدرسه، آلاسکا یانگ حضور دارد؛ دختری جذاب، باهوش، بامزه، کله شق و بسیار شگفت انگیز. آلاسکا خودش به تنهایی یک ماجراجویی بزرگ به حساب می آید. این دختر، مایلز را به جهان خود می کشاند و قلب او را می رباید… اما اتفاقی به وقوع می پیوندد که همه چیز را کاملاً دگرگون می کند.

در بخشی از کتاب می خوانیم: ( وقتی آدم بزرگ ها با آن لبخند موذیانه و احمقانه می گویند «نوجوانان فکر می کنند شکست ناپذیرند»، نمی دانند که چقدر درست می گویند. ما هیچ وقت ناامید نمی شویم چون هیچ چیز نمی تواند ما را به شکلی برگشت ناپذیر در هم بشکند. ما فکر می کنیم شکست ناپذیریم چون هستیم. نمی توانیم متولد شویم و نمی توانیم بمیریم. مثل همه ی انرژی ها، فقط می توانیم شکل و اندازه و نمود بیرونیمان را تغییر دهیم. آن ها وقتی پیر می شوند، این را فراموش می کنند و ترس از موفق نشدن و از دست دادن در آن ها شکل می گیرد.)


شگفتی

Wonder

شگفتی

آگوست (آگی) پولمن با نقصی در ناحیه ی صورت به دنیا آمد که باعث شد نتواند مثل بقیه ی بچه ها، به مدرسه ی عادی برود؛ اما اکنون، اوضاع تغییر کرده است. او باید پایه ی پنجم را در مدرسه ی بیچر پرپ آغاز کند، و اگر تابه حال شاگرد جدید مدرسه بوده اید، حتما می دانید که این وضعیت چقدر سخت می تواند باشد. موضوع این است که آگی، بچه ای عادی با صورتی غیرعادی است. اما آیا آگی می تواند هم کلاسی هایش را متقاعد کند که برخلاف ظاهری متفاوت، او هم درست یکی مثل آن هاست؟ آر. جی. پلاچیو، موفق به خلق داستانی موجز، پرحرارت و تفکربرانگیز شده که مخاطب را لحظه ای به خنده وامی دارد و لحظه ی دیگر به گریه می اندازد. رمان اعجوبه با ارائه ی روابطی کاملا باورپذیر، صحنه های سرزنده ی مدرسه و بخش های داستانی کوتاه، به همه ی مخاطبین و کتاب دوستان در هر سطح و سنی، توصیه می شود.

در بخشی از کتاب می خوانیم: ( هفته ی دیگر کلاس پنجم را شروع می کنم. از آنجا که تا به حال به مدرسه ی واقعی نرفته ام خیلی خیلی می ترسم. مردم فکر می کنند که من به خاطر شکل ظاهرم به مدرسه نرفته ام، اما دلیلش این نیست. به خاطر عمل هایی است که روی صورتم شده. از زمان تولدم بیست و هفت عمل جراحی داشته ام. بزرگ ترین عملم زمانی بود که حتی چهار سالم نشده بود. هیچ کدام را به خاطر نمی آورم. بعد از آن سالی دو یا سه عمل کوچک و بزرگ داشته ام. چون به نسبت سنم ریز هستم و به علت پیچیدگی های پزشکی، که دکترها نمی توانستند تشخیص بدهند، زیاد مریض می شدم. پدر و مادرم تصمیم گرفتند مرا مدرسه نگذارند. ولی حالا خیلی قوی تر شده ام. آخرین جراحی ام هشت ماه پیش بود و احتمالا تا چند سال دیگر عملی نخواهم داشت.)


پیش از آنکه بمیرم

Before I Fall

پیش از آنکه بمیرم

کتاب پیش از آنکه بمیرم، رمانی فانتزی نوشته ی لورن اولیور است که نخستین بار در سال 2010 منتشر شد. اولیور با این رمان فوق العاده جذاب و پرفروش توانست نام خود را به عنوان یکی از برجسته ترین نویسندگان داستان های ادبیات نوجوان مطرح کند. برای دختری محبوب در دبیرستان به نام سامانتا کینگستون، دوازدهم فوریه یا همان «روز کیوپید» باید روز یک مهمانی بزرگ باشد؛ روزی سرشار از لذت، گل های رز و البته مزایایی که بودن در رأس هرم اجتماعی، با خود به همراه می آورد. و همین طور هم هست… تا این که سامانتا در حادثه ای دلخراش در همان شب جانش را از دست می دهد. با این وجود، او صبح روز بعد از خواب بیدار می شود. در حقیقت، سامانتا آخرین روز زندگی اش را هفت بار زندگی می کند تا این که درمی یابد به وجود آوردن حتی کوچکترین تغییرات، او را صاحب قدرتی ورای تصوراتش خواهد کرد.

در بخشی از کتاب می خوانیم: ( این خیلی باعث تعجبمه که چقدر راحت همه چیز عوض می شه، چقدر آسونه که از همون مسیر همیشگی شروع کنی و از جای تازه ای سر در بیاری. فقط یه قدم اشتباه یه مکث، یه راه انحرافی کافیه تا عاقبت دوستای جدید پیدا کنین، یا یه اتفاق بد بیفته، یا رابطه تون به فنا بره. قبلا هرگز به ذهنم خطور نکرده بود؛ قبلا هرگز قادر به دیدنش نبودم. و این باعث می شه به طور ناخوشایندی حس کنم شاید همه این احتمالات در یک زمان وجود دارن، مثلا تو هر لحظه ای که زندگی می کنیم هزاران لایه ی دیگه زیر اون هست که متفاوت به نظر می رسه.)


شفق

Twilight

شفق

رمان شفق، نوشته ی استفنی مه یر، مجموعه ای چهارجلدی از رمان های فانتزی، عاشقانه و خون آشامی است. این چهار کتاب که از سال 2005 تا 2008 به صورت سالانه منتشر شدند، داستان زندگی نوجوانی به نام ایزابلا «بلا» سوان را روایت می کند. بلا، دختری است که به شهر فورکس در ایالت واشنگتن نقل مکان کرده و در آن جا، عاشق خون آشامی به ظاهر جوان، اما در واقع 104ساله به نام ادوارد کالن می شود. تقریبا تمام این مجموعه از نقطه نظر بلا روایت می شود، گرچه بخش های اندکی از داستان را گرگینه ای موسوم به جیکوب بلک پیش می برد. این مجموعه که حداقل به 28 زبان مختلف ترجمه شده، در سال 2011 به فروشی بیش از 120میلیون نسخه دست یافت. مجموعه ی رمان شفق همچنین، رکورد پرفروش ترین رمان ها در سال 2008 را از آن خود کرد و به مدت 235 هفته در جایگاه نخست پرفروش ترین کتاب های ادبیات داستانی نوجوان در فهرست نیویورک تایمز قرار داشته است.

در بخشی از کتاب می خوانیم: ( در مورد سه چیز مطمئن بودم. اول این که ادوارد، خون آشام بود. دوم این که قسمتی از او وجود داشت[و من نمی دانستم آن قسمت چقدر قدرتمند می تواند باشد]که تشنه ی خونم بود. و سوم این که من عشقی بی قید و شرط و برگشت ناپذیر به او داشتم.)


جزیره گنج

Treasure Island

جزیره گنج

کتاب جزیره گنج، رمانی کلاسیک و ماجرایی نوشته ی رابرت لوییس ‌استیونسون است که نخستین بار در سال 1882 انتشار یافت. مردی جوان به نام جیم هاوکینز بر بستر یکی از بزرگان خانواده ی خود حاضر می شود اما هیچ نمی داند که آن مرد، روزی دزد دریایی بوده و در میان متعلقاتش، نقشه ای وجود دارد که دربردارنده ی مسیر رسیدن به جزیره ای به خصوص است؛ جزیره ای که در آن، گنجی متعلق به دزد دریایی مشهور و بدنام، کاپیتان فلینت، دفن شده است. جیم و همراهانش، قایقی اجاره می کنند تا به سوی جزیره به راه بیافتند، غافل از این که در میان خدمه ای که استخدام کرده اند، افرادی از گروه کاپیتان فلینت وجود دارند. رمان جزیره گنج با ارائه ی داستانی جذاب و پرحادثه، قواعد و قوانین داستان های مربوط به دزدان دریایی را از نو نوشت و به عنوان اثری کلاسیک، در تاریخ ادبیات جهان، ماندگار شد.

در بخشی از کتاب می خوانیم: ( اطراف خود و مناظر این جزیره را که تازه بدان قدم گذاشته بودم با علاقه ی فراوانی تماشا می کردم. از یک سرزمین پست که قسمتی از آ نرا آب فرا گرفته بود، گذشتم و به کناره ی قسمتی باز رسیدم که سطح آن شنی بود و به اندازه نیم مایل درازا داشت. در این قسمت درختان زیادی که شبیه کاج بودند دیده می شد. در انتهای باز این منطقه، تپه ای قرار داشت که بر فراز آن برج های صخره ای شگفت انگیزی در زیر نور خورشید به روشنی می درخشیدند. پس از آن، به منطقه ای رسیدم که در آن جا جنگل ممتدی از درختان کاج در طول شنزار روئیده بود. شاخه های درختان به طرز شگفت انگیزی به پایین خم شده بود و برگ های آن ها ضخیم و پهن بودند.)


دنی قهرمان جهان

Danny the world champion

دنی قهرمان جهان

کتاب “دنی قهرمان جهان” نوشته ی “رولد دال”، یکی از مشهورترین نویسندگان داستان کودک است. این اثر ماجرای زندگی عجیب و غریب دنی پسر کوچکی هست که همراه با پدرش در کاروان کولی ها زندگی می کند.

دنی زندگی دارد که هر پسری دوست دارد داشته باشد. خانه اش کاروانی است ، او جوانترین مکانیک ماشین در اطراف است و بهترین دوست او پدرش است که هیچ وقت داستان های شگفت انگیزی را برای گفتن ندارد. اما یک شب دنی راز تکان دهنده ای را کشف می کند که پدرش سالها پنهان کرده است.ناگهان دنی خود را پشت توطئه ای یافت که خود مغز متفکر این توطئه میباشد. این دسیسه و توطئه را فردی بنام ویکتور هازل طراحی کرده است که ملاک و فردی ثروتمند،با روحی شیطانی میباشد.آیا دنی می تواند پای خود را ازین دسیسه کنار بکشد؟

در بخشی از کتاب می خوانیم: ( کاراوان یک اتاق بیشتر نداشت و اون هم از حمام های امروزی که توی خونه ها هست بزرگ تر نبود. اتاق باریکی بود که در انتهای آن یک تخت خواب دیواری دو طبقه وجود داشت. پدرم روی تخت بالایی می خوابید و تخت خواب پایین مال من بود. با این که کارگاه، برق داشت، اما اجازه نداشتیم توی کاراوان از برق استفاده کنیم. مأمورهای اداره ی برق می گفتند سیم کشی و استفاده از برق در جایی زهوار در رفته مثل اون، کار خطرناکی است. این بود که ما هم برای روشنایی و گرم کردن کاراوان از همون وسایلی استفاده می کردیم که کولی ها سال ها پیش از اون استفاده می کردند. یک بخاری هیزمی داشتیم که دودکش اون از سقف بیرون زده بود و تو زمستون باهاش گرم می شدیم. یک چراغ خوراک پزی نفتی هم داشتیم که روش غذا می پختیم و برای روشنایی هم یک چراغ نفتی از سقف آویزون کرده بودیم. وقتی می خواستم حموم کنم، پدرم کتری رو روی چراغ خوراک پزی نفتی می گذاشت و آب که گرم می شد، اونو می ریخت توی لگن. بعد منو لخت می کرد. همون طور که ایستاده بودم سر و تنمو می شست. بعد از شست وشو احساس می کردم توی یک وان درست و حسابی حموم کرده ام، حتی تمیزتر هم بود چون مجبور نبودم توی آب کثیف بشینم. اثاثیه عبارت بود از دو تا صندلی و یک میز کوچک و یک کمد کشودار، همین، به چیز دیگری احتیاج نداشتیم، توالت هم اتاقک چوبی کوچک و بامزه ای بود که در علفزار پشت کاراوان قرار داشت. تابستون خوب بود، اما در روزهای سرد زمستون نشستن توی اون مثل نشستن روی یخدون بود.)


جایی که عاشق بودیم

All the Bright Places

جایی که عاشق بودیم

کتاب جایی که عاشق بودیم، رمانی نوشته ی جنیفر نیون است که نخستین بار در سال 2015 به انتشار رسید. تئودور فینچ، شیفته و مسحور مرگ است و مدام به روش هایی برای خودکشی می اندیشد. اما هر بار، اتفاقی خوب، هرقدر هم که کوچک باشد، او را از انجام این کار منصرف می کند. وایولت مارکی، به امید آینده زندگی می کند و به شدت منتظر تمام شدن درسش است تا بالاخره بتواند از شهرش و اندوه دردناک ناشی از مرگ اخیر خواهرش رهایی یابد. زمانی که فینچ و وایولت، یکدیگر را بر لبه ی ساختمانی ملاقات می کنند، معلوم نیست که کدام یک، ناجیِ آن دیگری خواهد شد. و زمانی که این دو برای انجام پروژه ای برای یافتن شگفتی های محل زندگی شان، تیمی را تشکیل می دهند، هم فینچ و هم وایولت، موفق به کشف چیزهای بسیار مهمتری می شوند: فینچ، تنها با وایولت است که می تواند خودش باشد—پسری عجیب، بامزه و پرانرژی که آنقدرها هم ناآشنا و غیرقابل ارتباط نیست. و وایولت، تنها با فینچ است که می تواند شمارش روزها را کنار بگذارد و آن ها را واقعاً زندگی کند. اما در ادامه ی داستان و با بزرگتر شدن دنیای وایولت، جهان فینج، کوچک و کوچکتر می شود.

در بخشی از کتاب می خوانیم: ( عوامل حواس پرتی زیاد است. سعی می کنم فرای سروصدا با رایان صحبت کنم، ولی او بیشتر حواسش به من است. موفق شده ام هفده سال و هشت ماه و دو هفته و یک روز را بدون این که پسری بتواند زیادی به من نزدیک شود، بگذرانم. به او می گویم که عاشق دیدن منظره ام و بعد در را با هل باز می کنم و بیرون می ایستم. ما با ماشین ها و فرای آن ها، مزارع ذرت احاطه شده ایم. هیچ منظره ای به جز این ها نیست. سرم را عقب می برم و ناگهان مجذوب ستاره ها می شوم. رایان دستپاچه پشت سرم می آید و من تظاهر می کنم که صور فلکی را می شناسم. به آن ها اشاره می کنم و درباره ی هر کدام داستانی می سازم.)


دونده هزارتو

The Maze Runner

دونده هزارتو

کتاب لانه گریورها (دونده هزارتو)، رمانی علمی تخیلی نوشته ی جیمز دشنر است که نخستین بار در سال 2009 انتشار یافت. زمانی که توماس در یک آسانسور به هوش می آید، تنها چیزی که می تواند به خاطر بیاورد، نامش است. او را پسرهای غریبه ای احاطه کرده اند که مانند او، حافظه شان را از دست داده اند. در پشت دیوارهای سنگی اطراف آن ها، هزارتوی بی کرانی وجود دارد که مدام در حال تغییر است. این هزارتو، تنها راه خروج از این مکان به حساب می آید و تا به حال هیچکس زنده از آن رد نشده است. با پیشروی داستان، دختری با پیامی وحشتناک از راه می رسد: به خاطر بیار، زنده بمان و فرار کن.

در بخشی از کتاب می خوانیم: ( فقط دنبالم بیا و جوری بدو که انگار زندگیت به اون بستگی داره. چون واقعا هم داره.)


انجمن سری بندیکت 2

The Mysterious Benedict Society and the Perilous Journey

انجمن سری بندیکت 2

بهترین کتاب های دنیا برای نوجوانان

کتاب انجمن سری بندیکت 2 (سفر پرخطر)، رمانی نوشته ی ترنتون لی استورات است که نخستین بار در سال 2008 به انتشار رسید. انجمن سری بندیکت با مأموریتی جدید رو به رو شده که بسیار به خانه نزدیک تر است. رینی، کیت، استیکی و کنستانس پس از یک گردهمایی مجدد، مجبور می شوند که جست و جویی غیرمنتظره را آغاز کنند—جست و جویی برای یافتن آقای بندیکت. به نظر می رسد وقتی او در حال انجام آماده سازی ها برای ماجراجویی بچه ها بوده، به تله ی برادر دوقلوی شرورش، یعنی آقای کرتن، افتاده است. حالا چهار قهرمان ما فقط یک هفته وقت دارند آقای بندیکت را پیدا کنند. آن ها با بزرگترین چالش ممکن رو به رو شده اند؛ چالشی که دلایل بودن آن ها در کنار یکدیگر را تقویت می کند و آن ها را وادار می سازد که با بیشترین توان خود به نبرد بروند.

در بخشی از کتاب می خوانیم: ( آن ها موضوع های بسیار دیگری برای حرف زدن داشتند. کیت می خواست مزرعه را به رینی نشان دهد و همچنین نظر او را در مورد سورپرایز آقای بندیکت بپرسد. از وقتی که آقای بندیکت آن ها را به یک مأموریت مخفی فرستاده بود، دقیقا یک سال می گذشت؛ مأموریتی که فقط از عهده ی استثنائی ترین بچه ها برمی آمد. حالا در سالگرد اولین ملاقات بچه ها، او ترتیبی داده بود که همه توی خانه اش در استون تاون، دور هم جمع شوند.)


رامونا و خواهرش

Beezus and Ramona

رامونا و خواهرش

همه را کلافه می کند این دختر! حتما می پرسی:چرا مگر چه کار می کند ؟بپرس چه کار نمی کند؟خواهر بزرگش بعضی وقت ها حسابی از دستش کفری می شود واین جور وقت ها احساس می کند که او را سر سوزنی هم دوست ندارد!ولی مگر می شود این طوری زندگی کرد؟


مری پاپینز

Mary Poppins

مری پاپینز
بهترین کتاب های دنیا برای نوجوانان

کتاب مری پاپینز اولین جلد از مجموعه پاپینز است. این جلد از کتاب به معرفی خانواده بنکس یعنی آقا و خانم بنکس، فرزندان آنها جین و مایکل و دوقلو های آنها جان و باربارا می پردازد.

هنگامی که پرستار بچه ها در حیاط طوفان به پا می کند مری پاپینز به وسیله وزیدن باد شرقی در خانه ی آنها ظاهر میشود. او قبول می کند که پرستار بچه ها شود.بچه ها به زودی می فهمند علی رغم آنکه پرستارشان سخت گیر است و گاهی خلاف میل آنها رفتار می کند اما دارای قدرت جادویی است که او را شگفت انگیز می کند. از جمله چیزهایی که جین و مایکل همراه با مری پاپینز تجربه می کنند مهمانی چای روی سقف، سفر دور دنیا با یک قطب نما، خریدن ستاره های زنجبیلی از یک خانم خیلی پیر، ملاقات با یک زن پرنده، جشن تولد در باغ وحش میان حیوانات، و خرید کردن به همراه ستاره ای به نام مایا از صورت فلکی.

چه کس دیگری جز مری پاپینز می تواند نرده ی پله را بالا بکشد ، یک صندلی کامل را از یک خورجین خالی بیرون بکشد و دارویی مانند طعم دلپذیر لیموناد را ایجاد کند؟ یک روز با مری پاپینز روز جادو و آوردن قصه و افسانه به زندگی واقعی است!

در بخشی از کتاب می خوانیم: ( خانم بنکس گفت: « هر سه پنج شنبه یک بار، ساعت دو تا پنج. » مری پاپینز نگاه سختگیرانه ای به او کرد و گفت: « خانم، خانواده های سطح بالا هر دو پنج شنبه یک بار، ساعت یک تا شش مرخصی می دهند. یا این وقت را باید داشته باشم یا… » مری پاپینز مکث کرد و خانم بنکس معنی این مکث را می دانست؛ معنی اش این بود که اگر مری پاپینز به خواسته اش نمی رسید، آنجا را ترک می کرد. خانم بنکس با عجله گفت: « خیلی خب، خیلی خب. » دلش نمی خواست مری پاپینز درباره ی خانواده های سطح بالا بیشتر از خود او چیزی بداند)


این داستان یک جورهایی بامزه ست

It’s Kind of a Funny Story

این داستان یک جورهایی بامزه ست
بهترین کتاب های دنیا برای نوجوانان

کتاب این داستان یک جورهایی بامزه ست، رمانی نوشته ی ند ویزینی است که نخستین بار در سال 2006 منتشر شده است. نوجوانی بلندپرواز به نام کرگ گیلنر قصد دارد که در زندگی موفق شود؛ این موفقیت، مستلزم آن است که کرگ به دبیرستانی معتبر راه یابد تا بتواند شغل مورد نظر خود را انتخاب کند. اما به محض این که کرگ به دبیرستانی برجسته در منهتن وارد می شود، اضطراب و فشاری غیرقابل تحمل را بر دوش خود احساس می کند. او از غذا خوردن و خوابیدن دست می کشد و یک شب، تا آستانه ی مرگ نیز پیش می رود. اما اوضاع از این هم بدتر شده و شخصیت اصلی داستان در بیمارستانی روانی بستری می شود. همسایه های جدید او در این بیمارستان، افراد عجیبی هستند: فردی معتاد به روابط جنسی، دختری که با قیچی به صورت خود زخم زده و شخصی که خود را رئیس جمهور کشور می داند. کرگ در این مکان باید با منشأ و دلایل اصلی اضطراب خود رو به رو شود.

در بخشی از کتاب می خوانیم: ( وقتی می خوای خودتو بکشی، حرف زدن خیلی سخته. از هر چیز دیگه ای بالاتر و فراتره و حالت ذهنی هم نیست، جسمیه، انگار از نظر جسمی، باز کردن دهن و بیرون دادن کلمات کار سختیه. کلمات مثل حرف های آدم های عادی، روان و هماهنگ با مغزتون بیرون نمی آن. به صورت تیکه تیکه و مثل یخ خرد شده ای داخل یخ ساز بیرون می آن. وقتی پشت لب پایین تون جمع می شن دچار لکنت می شین، پس ساکت می مونین.)


اسرار نیکولاس فلامل جاودان

The Alchemyst

اسرار نیکولاس فلامل جاودان | بهترین کتاب های دنیا برای نوجوانان
بهترین کتاب های دنیا برای نوجوانان

نیکلاس فلامل در 28 سپتامبر 1330 در پاریس به دنیا آمد. تقریبا هفتصد سال بعد ، وی به عنوان بزرگترین کیمیاگر عصر خود شناخته می شود. گفته می شود که او راز زندگی ابدی را کشف کرد. سوابق نشان می دهد که وی در سال 1418 درگذشت. اما مقبره وی خالی است و نیکلاس فلامل هنوز زنده است. راز زندگی ابدی در کتابی پنهان شده است کخ او از آن محافظت می کند . این قدرتمندترین کتابی است که تاکنون وجود داشته است.اگر این کتاب به دست آدم اشتباهی بیفتد ، جهان را نابود خواهد کرد. و این دقیقا همان کاری است که دکتر جان دی قصد دارد وقتی آن را ربود انجام دهد. بشر نخواهد فهمید که چه اتفاقی می افتد تا زمانیکه که دیگر خیلی دیر شده است. بعضی وقت ها افسانه ها حقیقت دارند.،. تا جایی که ما می دانیم سوفی و جاش نیومن تنها کسانی هستند که قدرت آن را دارند که دنیا را نجات دهند. و سوفی و جاش نیومن خود را در میانه بزرگترین افسانه تمام دوران پیدا خواهند کرد.
کتاب اسرار نیکلاس فلامل جاودان: کیمیاگر ، اولین جلد از مجموعه ی شش جلدی فانتزی به نام اسرار نیکلاس فلامل جاودان است. این مجموعه توسط نویسنده ی ایرلندی مایکل اسکات نوشته است. او نوشتن این مجموعه را از سال 2007 آغاز کرده است. کتاب کیمیاگر به بیش از بیست زبان ترجمه شده است و در 37 کشور جهان عرضه می شود. کتاب های دیگر این مجموعه عبارتند از: جادوگر، ساحره، احضارگر، پیمان شکن و افسونگر.

در بخشی از کتاب می خوانیم: ( من افسانه هستم! دست مرگ هرگز مرا نخواهد ربود. بیماری در من اثر نخواهد کرد. در چهره ام بنگر، حدس زدن سنم کاری بس دشوار است، این در حالی است که در سال 1330 میلادی به دنیا آمده ام، بیش از ششصد و هفتاد سال پیش. در گذر سال ها، حرفه های مختلف داشته ام: پزشک، آشپز، کتاب فروش، سرباز، آموزگار زبان و شیمی، هم دزد و هم مأمور قانون. اما پیش از همه ی این ها کیمیاگر بوده ام: اولین کیمیاگر. از من به عنوان برترین کیمیاگر تاریخ یاد می شد. پادشاهان، شاهزاده ها، امپراطورها و حتی شخص پاپ، همه و همه به دنبال من بودند. من توانایی تبدیل فلزات بی ارزش به طلا را داشتم؛ می توانستم سنگ های معمولی را به جواهرات گرانبها تبدیل کنم؛ اما از همه ی این ها مهمتر، از دل کتاب جادوی کهن، راز زندگی جاودان را کشف کردم. اکنون همسرم، پرنل، و کتاب ربوده شده اند. بدون وجود کتاب، من و او پیر خواهیم شد. به تدریج تحلیل می رویم و سرانجام وقتی که ماه کامل شود، خواهیم مرد. با مرگ ما، اهریمنی که سال های سال در برابرش جنگیده ایم، سرانجام به پیروزی خواهد رسید. نسل باستان، بار دیگر زمین را تحت سلطه ی خود خواهد گرفت، و انسانیت را از چهره ی زمین خواهد زدود. اما من به سادگی تسلیم نخواهم شد. چرا که من نیکولاس فلامل جاودانم.)

آرش عظیمی

تمام تمرکزم بر این است که کسب و کارها به نتایج عالی در زمینه های توسعه سازمانی و بهبود عملکرد سازمانی دست یابند و خود را از هزینه ها و صرف زمانهای بسیار رهایی سازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!