معرفی کتاب

تبدیل رویا به ثروت

خلاصه نوشته
  • تهیه و ارائه نرم افزارهای سفارشی
  • تجزیه و تحلیل کلیه ی اطلاعات(اکسل، دیتابیس و ...)
  • تهیه و ارائه گزارشات، نمودار و داشبوردهای مدیریتی
  • ارائه نرم افزارهای تحت ویندوز، وب و موبایل
  • انجام امور دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی و فروش
  • طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

کتاب تبدیل رویا به ثروت (The reluctant entrepreneur) نوشته مایکل مسترسون می‌باشد. این کتاب با نام دوم ” کارآفرین های محتاط چگونه بدون انجام ریسک های بزرگ ، ثروتمند می‌شوند” از سوی انتشارات نگاه نوین منتشر شده است.

مایکل مسترسون (Michael Masterson) یک کارآفرین عجیب است. هر چند از هیاهوی رسانه‌ای معمولا دوری کرده است؛ ولی رسانه‌ها بسیار نسبت به او و آموزه‌هایش کنجکاو هستند. او در موفقیت ده‌ها کسب‌وکار ، اثرگذاری مستقیم داشته است که کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ بخش خصوصی و بخش دولتی و نیز بین‌المللی را شامل می‌شده است.

در کارنامه‌ی کارآفرینانه‌ی او ساخت شرکت‌هایی با ارزش بالای 500 میلیون دلار به چشم می‌خورد. این کسب‌وکار ها صنایع مختلف را در بر می‌گیرد؛ از صنعت رستوران و سرگرمی تا ورزش و انتشارات و املاک و مستغلات.

کتاب‌های او معمولا به لیست‌ پرفروش‌های رسانه‌های مختلف راه پیدا کرده‌اند که این کتاب هم جزو همان‌هاست.

وب سایت رسمی مایکل مسترسون را از طریق این لینک ببینید.

معنی کارآفرین محتاط چیست؟

کارآفرین محتاط ، کسی ست که شغل روزانه‌اش را حفظ می‌کند و کاری را که دوست دارد ، عصرها و تعطیلات آخر هفته دنبال می‌کند.مایل است برای شروع کسب‌وکار خودش ، پیش قدم شود. ولی علاقه‌ای ندارد شغل فعلی‌اش را ترک کند و درآمد فعلی‌اش را از دست بدهد.قبول دارد که برای چندین سال باید 60 تا 90 ساعت در هفته کار کند تا برسد به جایی که یا بی خیال ایده‌ی بزرگش شود یا از شغل فعلی‌اش استعفا دهد و برود دنبال همان ایده‌ی بزرگ.

موضوع کتاب تبدیل رویا به ثروت

با خواندن این کتاب، درک متفاوت، عمیق‌تر و واقع بینانه تری کسب خواهید کرد از مراحل لازم برای شروع کسب‌وکار ، توسعه‌ی آن ، مراقبت از آن در دوران حساس آغازین و رساندنش به بلوغ و موفقیت.

یکی از ارزشمندترین مواردی که از این کتاب به دست می‌آورید، قدرت فرایندها و کسب راهنمایی برای توسعه‌ی فرایند های کسب‌وکار خودتان است.

اگر بی‌تعارف باشیم، این کتاب ، جذاب‌ترین و تکان‌دهنده‌ترین کتاب تجاری نیست که تا به حال نوشته شده است. این کتاب ، اشتیاق اغراق آمیزی به وجود نمی‌آورد. کتاب ، واقع گرایانه ، دقیق و سرراست است. بر اساس تجربه‌ی واقعی در مورد ایجاد و رشد چندین شرکت چند میلیون دلاری ست.

کتاب تبدیل رویا به ثروت

این کتاب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

این کتابی ست درباره‌ی کارآفرینی ( تعدادی استراتژی) که کمک تان می‌کند کسب‌وکار موفق تان را شروع کنید و رشدش دهید . ولی به خصوص برای آن‌هایی نوشته شده که در انجام این کار ، استرس دارند و شاید می‌ترسند. هم آن‌ها که هر چند درباره‌ی ایده‌های کسب‌وکاری‌شان هیجان دارند، ولی جرات نمی‌کنند از شغل روزمره‌شان استعفا دهند و آینده‌شان را به خطر بیندازند.

همه‌ی کسب‌وکارهای موفق با یک ایده‌ی خوب شروع می‌شوند. بعد از آن باید تصمیم های هوشمندانه‌ای بگیرید(تصمیم هایی بزرگ و کوچک).

و یک چیز دیگر در مورد کارآفرینی …

می‌دانید که شروع یک کسب‌وکار احتیاج به سرمایه‌گذاری روی زمان و پول تان دارد و این کار را به این خاطر می‌کنید که امیدوارید در نهایت از نظر مالی برایتان اتفاق خوبی بیفتد. ولی نتایج خوب آن ممکن است خیلی بیش‌تر از انتظار شما باشد. مثلاً یکی این است که رضایت فوق‌العاده‌ای به دست می‌آورید از اینکه اصول خودتان را ترسیم می‌کنید و می‌بینید که به آن می‌رسید.و وقتی برای بقیه شغل ایجاد می‌کنید، نه تنها برای خودتان ثروت به وجود آورده‌اید، بلکه به آن‌ها خیر رسانده‌اید.

کارآفرینان با کسب‌وکارهای کوچک شان، شغل ایجاد می‌کنند و تاثیر بسزایی روی رشد اقتصادی کل جهان می‌گذارند.

کارآفرینان تفاوت خلق می‌کنند و روی زندگی مردم اثر می‌گذارند.

جملاتی از متن کتاب تبدیل رویا به ثروت

“ری کراک” موسس ” مک دونالد ” ضرب‌المثل معروفی دارد که :

” اگر ریسک‌پذیر نیستند، خودتان را از کسب‌وکار بکشید کنار.” “ویکتور کیام” رئیس و مدیر عامل محصولات ” رمینگتون” این مطلب را جور دیگری می‌گوید: ” کارآفرینان ریسک‌پذیرند. حاضرند در جایی که اعتبار یا سرمایه شان در خطر است ، برای حمایت از یک ایده یا سازمان ریسک کنند.»

( کتاب تبدیل رویا به ثروت – صفحه 28)

مقابل هر کارآفرینی که با ریسک زیاد موفق شده ، ده‌ها نمونه هست که با برداشتن قدم های کوچک و محتاطانه و با یادگرفتن حین عمل کردن موفق شده‌اند. ( کتاب تبدیل رویا به ثروت – صفحه 38)
فرق بین کارآفرینان موفق و آن‌ها که شکست می‌خورند ، این است که کدام شان قبل از تمام شدن پول شان ، می‌فهمند کسب‌وکارشان چگونه پول می‌سازد. ( کتاب تبدیل رویا به ثروت – صفحه 48)
همانطور که “ست گادین” گفته است، خیلی هایی که کتاب های کارآفرینی تهیه می‌کنند، معمولا از مرحله‌ی رویا پردازی جلوتر نمی‌روند، او می‌گوید این‌ها نسبت به شروع کار ، بدبین هستند؛ چون در باطن عقیده ندارند چیزی را که برای موفقیت لازم است ، دارند. ( کتاب تبدیل رویا به ثروت – صفحه 70)
اگر خیاط هستید و همه‌ی لباس‌هایی را که می‌دوزید، می‌شورید و اتو می‌کشید؛ شستن و اتو کشیدن را ویژگی منحصر به فرد خودتان بکنید.شاید خیاط های دیگر هم این کارها را بکنند؛ ولی اگر در تبلیغات شان به آن اشاره نکنند، این کار منحصر به شما خواهد شد. ( کتاب تبدیل رویا به ثروت – صفحه 136)

 

وقتی یک آگهی تبلیغاتی تهیه می‌کنید، خودتان را موضوع آن قرار ندهید.

مشتری‌تان می‌خواهد بداند محصول تان برای او چه کار می‌کند. در واقع، از کلمه‌ی ” شما ” خیلی بیشتر از ” من ” استفاده کنید. ( کتاب تبدیل رویا به ثروت – صفحه 131)

نظرات افراد سرشناس درباره کتاب «تبدیل رویا به ثروت»

درباره کسب‌و‌کار کتاب‌های زیادی وجود دارند، ولی کتاب «تبدیل رویا به ثروت» یک مورد نادر است. کتابی که ارزش آن چندین برابر قیمت پشت جلد است. این کتاب توسط کارآفرین موفقی نوشته شده که کسب‌و‌کارهای زیادی را بدون انجام ریسک‌های غیرضروری راه‌اندازی کرده است.

رابرت بلای

تبلیغ‌نویس و نویسنده چندین کتاب پرفروش

بسیاری از کارآفرینان به اشتباه فکر می‌کنند به فناوری‌ای جدید، محصولی اختراع شده، یا نوآوری رویایی نیاز دارند تا در کسب‌و‌کار موفق شوند. حقیقت دقیقا خلاف این است. همانطور که اندرو کارنگی گفته: «در پیشتاز بودن پولی نیست.» مایکل مسترسون در کتاب فوق‌العاده‌اش تبدیل رویا به ثروت نشان می‌دهد که چگونه سازماندهی، مدیریت هوشمندانه ریسک و استفاده از اصول درست، به موفقیت واقعی در کسب‌و‌کار و ثروت پایدار می‌انجامد. در صفحات کتاب تجربه و حکمت عمیقی نهفته است که توسط موفق‌ترین کارآفرینی که می‌شناسم ارائه شده. چرا به روشی سخت یاد بگیریم؟

الکساندر گرین

نویسنده کتاب فراتر از ثروت: راهنمای زندگی غنی

به عنوان «مدرس مدرس‌ها» مربی ده‌ها هزار کارآفرین محتاط بوده‌ام و دیده‌ام که همانطور که مایکل می‌گوید موفقیت به شانس بستگی ندارد. برعکس موفقیت به فرایند سیستماتیک، استراتژیک و مهندسی شده‌ای بستگی دارد که هرکسی می‌تواند اجرا کند، البته اگر انگیزه و ابزار درستی داشته باشید. این کتابی ضروری برای تمام کسانی است که می‌خواهند کارآفرین شوند. توصیه می‌کنم موقع خواندن یادداشت‌برداری کنید.»

ریک شفرن

مدیرعامل شرکت Strategic Profits

کتاب مایکل مسترسون «تبدیل رویا به ثروت» دستورالعملی صادقانه و قابل‌فهم برای موفقیت در کسب‌و‌کار است. در دنیای واقعی مایکل خودش الگو است و به کارآفرینان تازه‌کار یاد می‌دهد چگونه رویاهای خود را به کسب‌و‌کاری سودآور تبدیل کنند.

مری‌الن تریبی

بنیانگذار WorkingMomsOnly.com

نظر ژان بقوسیان مترجم کتاب

درباره کارآفرینی و موفقیت در کسب‌و‌کار کتاب‌های زیادی وجود دارد. مشکل آنجاست که نویسندگان این کتاب‌ها خودشان کارآفرینان موفقی نبوده‌اند. شاید در بهترین حالت یک کسب‌و‌کار راه‌اندازی کرده‌اند و سپس کتابی نوشته‌اند، یعنی در زمینه‌های مختلف تجربه ندارند. گروهی دیگر آمده‌اند و شرکت‌های موفقی مثل گوگل و مایکروسافت را بررسی کرده‌اند تا رازهای موفقیت در کسب‌و‌کار را بیایند. ولی برای بسیاری از کارآفرینان تازه‌کار و کسب‌و‌کارهای کوچک، فایده‌ای ندارند که بخواهند از گوگل و … الگو بگیرند چون نه بودجه شرکت‌های بزرگ را دارند و نه نیروی انسانی کافی.

وقتی این کتاب را خواندم بلافاصله به این نتیجه رسیدم که کتاب را ترجمه کنم. دیدگاه‌های نویسنده کتاب بسیار به من نزدیک بود. نویسنده اعتقادی به انجام ریسک‌های بزرگ و بی حساب ندارد. همچنین نکته‌ای که سال‌ها آموزش داده‌ام را به خوبی توضیح می‌دهد: برای موفقیت در کسب‌و‌کار دنبال ایده‌های بسیار جدید و رویایی نباشید. اجرای قوی یک ایده بسیار مهم‌تر و تعیین‌کننده‌تر است.

شاید بهترین کتابی که یک کارآفرین ایرانی در شرایط فعلی می‌تواند بخواند و اجرا کند این کتاب باشد. البته اگر هنوز کارمند هستید و می‌خواهید وارد دنیای کارآفرینی شوید خواندن این کتاب برایتان الزامی است.


مشخصات کتاب
  • نویسنده: مایکل مسترسون
  • مترجم: ژان بقوسیان
  • ویراستار: حسین یاغچی
  • تعداد صفحات: ۲۳۶ صفحه
  • انتشارات: نگاه نوین
  • شابک: ۹۷۸-۶۰۰-۹۵۱۸۰-۴-۳
  • نوبت چاپ: پنجم، ۱۳۹۷

آرش عظیمی

تمام تمرکزم بر این است که کسب و کارها به نتایج عالی در زمینه های توسعه سازمانی و بهبود عملکرد سازمانی دست یابند و خود را از هزینه ها و صرف زمانهای بسیار رهایی سازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!