معرفی کتاب

معرفی کتاب جادوی فکر بزرگ

خلاصه نوشته
  • تهیه و ارائه نرم افزارهای سفارشی
  • تجزیه و تحلیل کلیه ی اطلاعات(اکسل، دیتابیس و ...)
  • تهیه و ارائه گزارشات، نمودار و داشبوردهای مدیریتی
  • ارائه نرم افزارهای تحت ویندوز، وب و موبایل
  • انجام امور دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی و فروش
  • طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

کتاب جادوی فکر بزرگ نوشته دیوید جی. شوارتز است که در هر یک از فصل‌های آن ، ده‌ها فکر، شیوه و اصل سودمند و منطقی می‌یابید که به شما توانایی می‌دهند تا نیروی عظیم فکر بزرگ را به‌ کار گیرید؛ تا موفقیت، شادکامی و رضایتی را که بسیار دوست دارید، برای خود کسب کنید. این کتاب در لیست بهترین کتاب های روانشناسی و موفقیت قرار گرفته است.

The magic of thinking big

هر شیوه با شرح یک سرگذشت واقعی فوق‌العاده برای شما توضیح داده شده است. بنابراین، شما نه فقط در می‌یابید که چه کار کنید، بلکه حتی مهم‌تر از آن، متوجه می‌شوید که چگونه هر اصلی را در موارد و موقعیت‌های واقعی اجرا کنید.

راهکارها و اصول مقدماتی که کتاب جادوی فکر بزرگ (The magic of thinking big) را تأیید می‌کنند از اصیل‌ترین منابع، بهترین و بزرگ‌ترین مغزهای متفکری سرچشمه می‌گیرند که هنوز روی سیاره‌ی زمین به زندگی ادامه می‌دهند. مغزهایی مثل داوود نبی که فرمود: «آدمی همان است که در دلش فکر می‌کند»؛ مغزهایی مثل امرسون که گفت: «مردان بزرگ آنانی هستند که می‌بینند افکار بر دنیا حکومت می‌کنند.»

مغزهایی مثل میلتون که در بهشت گمشده نوشت: «ذهن جایی است خاص خودش، و به خودی خود می‌تواند از جهنم بهشت و از بهشت جهنم بسازد.» به‌ طور شگفت‌آوری آدم‌های متفکر باهوش، شکسپیر را دوست دارند که مشاهده کرد، «چیزی به عنوان خوب یا بد وجود ندارد، مگر این‌که تفکر آدم آن را این‌ گونه بسازد.»

میلیون ها نفر در سراسر جهان موفق شده اند با استفاده از کتاب جادوی فکر بزرگ نوشته ی دیوید جوزف شوارتز، زندگی کاری و شخصی خود را بهبود بخشند. دکتر شوارتز در این کتاب ارزشمند به مخاطبین خود می آموزد که چگونه بهتر ارتباط برقرار کنند، چگونه بهتر مدیریت کنند و از همه مهمتر، چگونه به رضایتمندی و آرامش ذهنی در زندگی برسند. دیوید جوزف شوارتز در کتاب جادوی فکر بزرگ، برنامه ای کاربردی و به دقت طراحی شده را برای رسیدن به موفقیت در کار، ازدواج و زندگی خانوادگی و اجتماعی طراحی کرده است. او در این کتاب ثابت می کند افراد برای دستیابی به موفقیت و رضایت در زندگی، مجبور نیستند که حتما هوشی برتر یا استعداد ذاتی شگرفی داشته باشند؛ فقط کافی است فکر و رفتارشان را به گونه ای متناسب و همسو با هدف خود تربیت و اصلاح کنند. این کتاب، اسرار تربیت و اصلاح فکر و رفتار را در اختیارتان می گذارد.

ولی این دلیل از کجا سرچشمه می‌گیرد؟ ما از کجا بدانیم که متفکران چیره‌دست راست می‌گفتند؟ چه سؤال‌های خوبی! این دلیل از زندگی‌های افراد برگزیده‌ی اطراف ما سرچشمه می‌گیرد که از طریق کسب موفقیت، پیشرفت و خوشبختی، ثابت می‌کنند که فکر بزرگ جادو می‌کند.

مراحل ساده‌ای که در این‌جا تذکر داده‌ایم، نظریه‌های آزمایش‌ نشده نیستند. این‌ها عقاید و حدسیات یک فرد نیستند. رویکردهای اثبات‌ شده در موقعیت‌های زندگی هستند، و مراحلی‌اند که به‌ طور عموم کاربرد پذیر و مثمر ثمرند و مثل جادو عمل می‌کنند.

همین که شما این مطلب را می‌خوانید ثابت می‌کند که به کسب موفقیت بیشتر علاقه‌مندید. شما دوست دارید خواسته‌های خود را برآورده کنید. شما دوست دارید از سطح زندگی بهتری برخوردار شوید. شما می‌خواهید این زندگی همه‌ی چیزهای خوبی را که لایق شماست، به شما بدهد. به موفقیت علاقه‌مند بودن ویژگی بسیار فوق‌العاده‌ای است.

چه بسا یک صفت عالی دیگر هم داشته باشید. در حقیقت، حال که کتاب جادوی فکر بزرگ در دست‌های شماست نشان می‌دهد که آن‌قدر باهوش هستید که به دنبال ابزاری می‌گردید تا شما را به جایی برساند که دوست دارید بروید. ما برای ساختن هر چیزی، خودرو، پل، موشک ابزار لازم داریم.

مردمان بی‌شماری در تلاش خود برای ساختن یک زندگی موفقیت‌آمیز فراموش می‌کنند که ابزاری برای کمک به آن‌ها وجود دارد. شما فراموش نکرده‌اید. پس شما دو صفت عمده‌ی لازم برای به‌ دست آوردن سود واقعی از این کتاب را دارید: اشتیاقی برای موفقیت بزرگ‌تر، و هوش انتخاب ابزاری که به شما کمک کند تا آن اشتیاق را تشخیص دهید.

بزرگ فکر کنید تا بزرگ زندگی کنید. در شادمانی، بزرگ زندگی خواهید کرد. در پیشرفت، بزرگ زندگی خواهید کرد. بزرگ در درآمد، بزرگ در میان دوستان و بزرگ در احترام به‌ سر خواهید برد.

میلیون‌ها نفر در سراسر جهان با به کارگیری شاهکار ادبی خودیار جادوی فکر بزرگ زندگی‌های خود را بهتر کرده‌اند. دکتر دیوید جی. شوارتز (David Joseph Schwartz)، یکی از برجسته‌ترین کارشناسان در باب انگیزش، به شما کمک می‌کند تا بهتر بفروشید، بهتر اداره کنید، پول بیشتر به دست بیاورید و مهم‌تر از همه، شادی بیشتر و آسودگی خاطر بیابید.

کتاب جادوی فکر بزرگ روش‌های عملی به شما می‌دهد، نه وعده‌های تو خالی دکتر شوارتز برنامه‌ای طراحی شده برای زیستن بر اساس مقیاسی بزرگ در کار، خانواده و زندگی اجتماعی به شما ارائه می‌دهد. او ثابت می‌کند که شما به هوشی سرشار یا استعدادی درخشان نیاز ندارید تا به آدمی بسیار بزرگ در میان افراد تبدیل شوید؛ بلکه به عادت بزرگ فکر کردن و عمل کردن نیاز دارید.

معرفی کتاب جادوی فکر بزرگ

موفقیت افراد بیشتر از آنکه به هوش آنها بستگی داشته باشد به تفکر آنها بستگی دارد. نویسنده اعتقاد دارد، تا بزرگ فکر نکنیم و تا خود را باور نداشته باشیم به جایی نمی‌رسیم. این کتاب به ما می‌آموزد چگونه تفکری داشته باشیم که ما را به سمت موفقیت‌های بیشتر و بزرگ‌تر هدایت کند و در همین جهت یک برنامه‌ی سی روزه عملی به ما می‌دهد. در این کتاب تفاوت افراد ناموفق و موفق و تفاوت افرادی که بزرگ فکر می‌کنند با دیگران به وضوح مشخص می‌شود.

کتاب جادوی فکر بزرگ

در همان ابتدای کتاب بخشی به نام <کارهایی که این کتاب برای شما انجام می‌دهد> وجود دارد که هدف از نگارش و خواندن این کتاب را به صورت کامل توضیح می‌دهد. نویسنده در ۱۳ فصل به ما نشان می‌دهد که چرا و چگونه بزرگ بیندیشیم و چگونه از این ابزار قدرتمند در زندگی خود استفاده کنیم.

نویسنده کتاب مدعی است که روش‌های گفته شده در آن برای عمل کردن است و نه فقط خواندن و تقریبا هرکسی که می‌شناسم و این کتاب را خوانده است معتقد است که این کتاب یکی از آن کتاب‌هایی است که باید هر کسی بخواند و بعد از خواندن آن به شرط عمل به حرف‌هایش، تاثیر شگرفی در زندگی خود مشاهده خواهیم کرد. کتاب جادوی فکر بزرگ را می‌توان در کتابخانه بیشتر مدیران و صاحبان کسب‌وکار پیدا کرد.

در تمام فصل‌های این کتاب، ده‌ها نظریه‌ی علمی وعملی تکنیک و قاعده‌ی کلی وجود دارد که به شما امکان می‌دهد نیروی عظیم بزرگ‌اندیشی را در خود تقویت کنید. در سایه‌ی چنین قدرتی، موفقیت، شادکامی و خشنودی را که همیشه در جستجوی آن بوده‌اید به دست می‌آورید.

موفقیت افراد بیشتر از آنکه به هوش آنها بستگی داشته باشد

به تفکر آنها بستگی دارد

چگونه از شکست پیروزی بسازیم

تفاوتی که بین موفقیت و شکست وجود دارد، در نگرشی است که افراد نسبت به موانع ناتوانی‌ها و دلسردی‌ها و دیگر شرایط نا امید کننده دارند.

پنج راهنمایی که به شما کمک می‌کند از شکست پیروزی بسازید:

-موانع را مطالعه کنید تا بتوانید مسیر خود را به سوی پیروزی هموار کنید. هنگامی که مغلوب می‌شوید درسی بگیرید و به قصد پیروز شدن در مرتبه‌ی بعد راه خود را ادامه دهید.

-شهامت آن را داشته باشید که منتقد سازنده‌ی خودتان باشید. عیوب و ضعف‌های خود را پیدا کنید و سپس در پی اصلاح آن‌ها برآیید.

-شانس خود را محکوم نکنید. هریک از موانع را مورد بررسی قرار دهید و اشکالات را پیدا کنید. از یاد نبرید که با مقصر دانستن اقبال خود به هیچ یک از هدف‌‌هایتان نمی‌رسید.

-پشتکار را با آزمایش ترکیب کنید. به هدف خود وفادار بمانید؛ ولی بخاطر درماندگی و بیچارگی سر خود را به دیوار نکوبید. راه‌های جدید را امتحان کنید.

– به خاطر داشته باشید که هر وضعیتی مانند سکه یک روی خوب دارد. آن روی خوب را پیدا کنید. جنبه‌های مثبت را ببینید و ناامیدی را از خود دور کنید.

چهار شیوه برای کاربرد لغات و اصطلاحات بزرگ اندیشانه

الف) از لغات و عبارات بزرگ اندیشانه، مثبت و شادی‌بخش برای توصیف احوال خود استفاده کنید.

ب) از کلمات و عبارات خوشایند، شادی‌بخش و روشن برای توصیف دیگران استفاده کنید.

ج) با لحنی مثبت به دیگران دلگرمی دهید. در هر موقعیتی که پیش می‌آید از آن‌ها تعریف کنید.

د) برای توضیح طرح و نقشه‌هایتان از کلمات مثبت استفاده کنید.

قسمت هایی از کتاب جادوی فکر بزرگ

قسمت هایی از کتاب جادوی فکر بزرگ
قاعده: به یاد داشته باشید که ظاهر انسان «حرف می‌زند»، پس مواظب باشید که حرف‌های مثبت درباره‌ی شما بزند. هیچ وقت از خانه بیرون نروید مگر این‌که خاطرجمع باشید ظاهرتان مثل شخصی است که دوست دارید باشید.
 هنگامی که موفقیت شرط باشد، مردم را با متر یا کیلو یا میزان تحصیلات، و یا پیشینه ی خانوادگی شان نمی سنجند، بلکه آن ها را بر اساس میزان توقعشان ارزیابی می کنند. میزان توقع ما، تعیین کننده ی میزان موفقیت ماست.
 شناخت ناتوانی خوب است، زیرا زمینه هایی را که هنوز می توانیم در آن رشد کنیم، به ما نشان می دهد. ولی اگر تنها نقطه ضعف خود را بشناسیم، دچار مشکل می شویم و ارزش خود را از دست می دهیم.
امروز این کار را بکنید: کاری را که کوچک‌ترین علاقه‌ای به انجام دادن آن ندارید انتخاب کنید. آن‌گاه، بدون این‌که به خود اجازه بدهید به آن فکر کنید یا از آن وحشت کنید، انجامش دهید. این مؤثرترین شیوه‌ی انجام دادن کارهای عادی و روزمره است.
 ظرفیت، امری ذهنی است. این‌که انسان بتواند چه مقدار کار انجام دهد بستگی به مقدار کاری دارد که فکر می‌کند می‌تواند انجام دهد. وقتی به‌راستی معتقد باشید می‌توانید بیشتر کار کنید، ذهن شما خلاقانه فکر می‌کند و راه را به شما نشان می‌دهد.
 معیار مهم در آگاهی هر کسی، تعداد لغاتی نیست که به کار می برد، بلکه عامل تعیین کننده، تاثیری است که کلام و بیانش بر طرز تفکر خود و دیگران دارد.
  نکته‌ی اخلاقی: خودستایی نشاط‌انگیز را تمرین کنید. خودتنبیهی تحقیرکننده را هرگز تمرین نکنید.
عمل مطمئن باعث ایجاد تفکر مطمئن می‌شود.
وقتی که معتقد باشید راهی پیدا می‌شود، خود به خود انرژی منفی (بیایید رها کنیم، بیایید برگردیم) را به انرژی مثبت (بیایید ادامه دهیم، بیایید جلو برویم) تبدیل می‌کنید.
 داوطلبانه کار کردن تا دیروقت و سازمان را از شرایط سخت بیرون آوردن به منزله‌ی بذر پول است؛ ارائه‌ی خدمات اضافی به مشتری به منزله‌ی بذر پول است؛
این نمونه‌ای از تفکر سنتی است. ذهن متفکر سنتی فلج است. او چنین استدلال می‌کند: «صد سال این‌طور بوده است. بنابراین، باید خوب باشد و باید همین‌طور بماند. چرا خطر تغییر دادن را به جان بخریم؟»
درباره کتاب جادوی فکر بزرگ

جادوی فکر بزرگ (1959) نشان می‌دهد چرا باور داشتن خود کلید موفقیت است و چطور هریک از ما می‌توانیم به هر هدفی که رویایش را در سر داریم برسیم. کار نویسنده به عنوان استاد دانشگاه و مشاور رهبری و همچنین تعاملات بی‌شمارش با افراد و کسب و کارهایی که هر دو روی سکه موفقیت-شکست را دیده‌اند، روش او را تایید می‌کنند. چه کسی باید این کتاب را بخواند؟

• هرکس که می‌خواهد بداند افراد موفق چطور موفق شدند

• هرکس به دنبال رسیدن به اهداف خود- کوتاه یا بلندمدت است

• هرکس روشی برای شاد ماندن می‌خواهد برای موفقیت مهمترین ابزار خودباوری است.

افراد موفق بااستعدادتر یا شایسته‌تر از افراد دیگر نیستند- فقط باانگیزه‌تر و خودباورتر هستند. این خصوصیات هم در همه افراد وجود دارند و اگر تحقق یابند دستیابی به اهداف برای همه ممکن می‌شود.

درباره کتاب جادوی فکر بزرگ

بخشی از کتاب جادوی فکر بزرگ

نیروی ایمان نه چیز سحرانگیز است و نه اسرارآمیز. ایمان به این شکل عمل می کند:

اعتقاد به اینکه من از عهده ی این کار بر می آیم، قدرت،مهارت و انرژی لازم را برای موفقیت در اختیارمان قرار می دهد.

هرگاه باور داشته باشیم که کاری را می توانیم انجام دهیم، روش انجام دادن آن کار پیدا می شود.

ایمان در عصر حاضر می تواند کارهایی عظیم تر از جابجایی کوه را انجام دهد.

ایمان به کسب نتایج عالی یک نیروی محرکه است.اعتقاد به پیروزی بخش اصلی و بسیار ضروری از سرشت انسان موفق است.

چگونه بر نیروی ایمان خود بیفزاییم؟

در این کتاب سه روش برای تقویت نیروی ایمان ذکر شده است:

الف- به پیروزی بیندیشید و هرگز به شکست فکر نکنید.

ب- دائما به خود گوشزد کنید که از چیزی که تصور می کنید بهتر هستید.

ج- بزرگ اندیش باشید .میزان موفقیت شما را میزان بینش شما تعیین می کند.

با عذر تراشی و بیماری شکست پذیری مقابله کنید، اگر می خواهید خود را برای کسب پیروزی آماده کنید، باید موضوع مورد مطالعه خود را مردم قرار دهید.

برای این کار مردم را به دقت زیر نظر بگیرید تا اصول و قوانین کسب موفقیت را کشف کنید و سپس در زندگی خود به کار بگیرید.

پشت جلد کتاب جادوی فکر بزرگ

پشت جلد کتاب

«روش‌هایی که در این کتاب عرضه شده است به منظور عمل کردن است نه مطالعه صرف. این روش‌ها و تکنیک ها به قدری تازه و بدیع است که نویسنده ناگزیر دست به ابداع اصطلاحات جدیدی زده است. دکتر شوارتز در این کتاب مراحلی را که برای که باید برای نیل به قابلیت‌های فکر بزرگ پیموده شود، ترسیم کرده است، او در این کتاب می‌آموزد که چگونه با تمرکز بر روی مسائل عمده، از قید نکات جزیی و دست و پاگیر رهایی یابید.»

درباره دیوید شوارتز

دکتر شوارتز (۱۹۲۷-۱۹۸۷) استاد دانشگاه و سخن‌ران انگیزشی بود که کتاب جادوی فکر بزرگ را در سال ۱۹۵۹ نوشت و در همان سال این کتاب در لیست کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز قرار گرفت. از آن سال تا کنون بیش از ۶ میلیون نسخه از این کتاب چاپ شده است و همچنان نیز چاپ و فروش آن در سراسر جهان ادامه دارد.


مشخصات کتاب جادوی فکر بزرگ

  • نویسنده: دیوید جی.شوارترز
  • مترجم: مهین خالصی
  • تعداد صفحات: 344 صفحه
  • انتشارات: نسل نواندیش
  • موضوع: موفقیت
منبع
برترین مطالب

آرش عظیمی

تمام تمرکزم بر این است که کسب و کارها به نتایج عالی در زمینه های توسعه سازمانی و بهبود عملکرد سازمانی دست یابند و خود را از هزینه ها و صرف زمانهای بسیار رهایی سازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!