معرفی کتاب

بهترین کتاب های روانشناسی و موفقیت

خلاصه نوشته
  • تهیه و ارائه نرم افزارهای سفارشی
  • تجزیه و تحلیل کلیه ی اطلاعات(اکسل، دیتابیس و ...)
  • تهیه و ارائه گزارشات، نمودار و داشبوردهای مدیریتی
  • ارائه نرم افزارهای تحت ویندوز، وب و موبایل
  • انجام امور دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی و فروش
  • طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

معیار انتخاب این کتاب ها علاوه بر پرفروش بودن میزان تأثیرگذاری آن در مخاطبان خود به‌ویژه خودم بوده. این کتاب ها زندگی بسیاری از افراد را متحول کرده و آن‌ها را به سمت موفقیت در عرصه های مختلف زندگی حرکت داده است. در این مقاله به معرفی بهترین کتاب های روانشناسی و موفقیت می پردازیم.

لیست 10 کتاب برتر روانشناسی و موفقیت
  • کتاب اثر مرکب
  • کتاب قدرت عادت
  • کتاب چه کسی پنیر مرا جابه‌جا کرد؟
  • کتاب پدر پولدار و پدر بی پول
  • کتاب هنر خوب زندگی کردن
  • کتاب ببخش و بگیر
  • کتاب بنویس تا اتفاق بیافتد
  • کتاب تختت را مرتب کن
  • کتاب تنها راز موفقیت
  • کتاب از شنبه

نام کتاب نام انگلیسی کتاب نویسنده نویسنده
بیندیشید و ثروتمند شوید Think and grow rich ناپلئون هیل Napoleon Hill
چهار اثر از فلورانس اسکاول شین The Complete Writings of Florence Scovel Shinn فلورانس اسکاول شین Florence Scovel Shinn
تفکر، سریع و کند Thinking, Fast and Slow دنیل کانمن Daniel Kahneman
قدرت عادت The Power Of Habit چارلز داهیگ Charles Duhigg
12 قانون زندگی 12Rules for Life جُردن بی. پیترسون Jordan Peterson
جادوی فکر بزرگ The magic of thinking big دیوید جی. شوارتز David Joseph Schwartz
اثر مرکب The Compound effect دارن هاردی Darren Hardy

بیندیشید و ثروتمند شوید

معرفی کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید، اثری سازنده از ناپلئون هیل، راهنمای ضروری برای پیوستن به صف موفق‌ترین افراد دنیاست. امروزه رازهای به‌ هم‌ زدن ثروت برای هیل به اندازه‌ی همان موقع نیرومندند و می‌توانند زندگی را برای همیشه تغییر دهند.

پس از مصاحبه با بیش از پانصد تن از زنان و مردان دوران خویش، ناپلئون هیل (Napoleon Hill) راز انباشتن ثروت کلان ‌را بر اساس این نظریه فاش کرد که اگر ما بتوانیم یاد بگیریم مانند ثروتمندان بیندیشیم می‌توانیم موفقیت و ثروت را کشف کنیم. او فقط فرمول سیزده مرحله‌ای ساده‌ای تهیه کرد تا به شما کمک کند که اهداف خویش را مشخص کنید، راز موفقیت حقیقی و دیرپا را کشف کنید، هر آنچه در زندگی می‌خواهید را به‌ دست بیاورید و به صف افراد فوق‌العاده موفق بپیوندید.

هنگامی که کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید (Think and grow rich) به چاپ رسید، به‌ عنوان یکی از کتاب‌های الهام‌بخش مهم زمان خود اعلام شد. بیش از پانزده میلیون نسخه از این کتاب به فروش رفته است. این کتاب به نقشه‌ی راه برای میلیون‌ها نفر تبدیل شد تا از فقر دوران رکود اقتصادی بگریزند و برای خود، خانواده‌ها، و در موارد بی‌شماری، کارمندان خود رفاه فراهم کنند.

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید پرفروش‌ترین کتاب تاریخ در حوزه‌ی خود است که موفقیتش هیل را بدون اتکا به غیر، میلیونر کرد. هیل مؤسسه‌ی ناپلئون هیل را تأسیس کرد. این مؤسسه‌ی آموزشی غیرانتفاعی مأموریتش این بود که فلسفه‌ی رهبری، خودانگیختگی و موفقیت شخصی او را ترویج دهد.


چهار اثر از فلورانس اسکاول شین

معرفی کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین

کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین (The Complete Writings of Florence Scovel Shinn)، اثری تأثیرگذار و ماندگار نوشته ی فلورانس اسکاول شین است که در زمره ی برترین کتاب های خودپروری قرار دارد. در این اثر ارزشمند، چهار عنوان از برترین کتاب هایی گرد هم آورده شده که به مخاطب، چگونگی بُردن در «بازی زندگی» را از طریق تفکرات مثبت و همسویی با جریان سرنوشت آموزش می دهند.
مخاطبین با مطالعه ی این کتاب، فرصت این را پیدا خواهند کرد تا بذر موفقیت و مثبت اندیشی را در ذهن خود بکارند و به شکلی مؤثر و کاربردی با آموزه ها و بینش های روشنگرانه ی اسکاول شین ارتباط برقرار کنند. به گواه مخاطبین بی شمار اندیشه های اسکاول شین، قدرت بخشیِ ذهنیِ فوق العاده ای در آثار این نویسنده و معلم معنوی برای همه ی افراد، به خصوص زنان، نهفته است.
کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین یکی از تاثیرگذارترین کتاب‌های دنیا می‌باشد که توسط نویسنده‌ی آمریکایی، خانم فلورانس اسکاول شین  در سال 1989 به رشته تحریر درآمد. این کتاب در سرتاسر دنیا طرفداران بی‌شماری دارد و راهنمای کاملی برای یادگیری نحوه‌ی تبدیل شکست به پیروزی، عدم رفاه به کامیابی، ترس به ایمان و عصبانیت به عشق است.

تفکر، سریع و کند

معرفی کتاب تفکر، سریع و کند

کتاب تفکر، سریع و کند (Thinking, Fast and Slow)، اثری نوشته ی دانیل کانمن (Daniel Kahneman) است که نخستین بار در سال 2011 منتشر شد. کانمن در این کتاب پرطرفدار و پرفروش، ما را به سفری دگرگون کننده به اعماق ذهن می برد و دو سیستم تفکر در بشر را تشریح می کند: سیستم اول، سریع، شهود-محور و عاطفی است و سیستم دوم، کندتر، مشورت-محور و منطق گراتر است. کانمن توانایی های خارق العاده و البته نقاط ضعفِ تفکر سریع را آشکار می کند و تأثیر فراگیر ادراک های شهود-محور را بر تفکرات و رفتارهای ما نشان می دهد.

سختی های پیش بینیِ این که چه عواملی ما را در آینده خوشحال خواهند کرد، چالش های داشتن فهمی عاقلانه و درست از ریسک پذیری در زندگی حرفه ای و شخصی، و تأثیر عمیق جانبداری های ذهنی بر تمامی جنبه های ریز و درشت زندگی انسان را تنها از طریق رسیدن به درکی درست از چگونگی کارکرد این دو سیستم در کنار یکدیگر می توان فهمید؛ سیستم هایی که تمامی قضاوت ها و تصمیمات ما را شکل می دهند.


12 قانون زندگی

معرفی کتاب 12 قانون زندگی

کتاب ۱۲ قانون زندگی؛ نوشداروی بی نظمی نوشته جُردن بی. پیترسون، ترجمه کتاب (12Rules for Life) است که به همت حامد رحمانیان و هادی بهمنی به فارسی برگردانده شد.

جردن پیترسون در کتاب 12 قانون زندگی؛ نوشدارویی برای بی‌نظمی، با دیدگاهی کاملا متفاوت نسبت به داستان‌های اساطیری، تاریخ، علم، روانشناسی و تجربیات کاری خودش و با بهره‌گیری از مطالعات وسیعش در انواع رشته‌های مختلف، می‌کوشد، چگونه زندگی کردن را به ما بیاموزد.

کتاب 12 قانون زندگی، جزو مطرح‌ترین کتاب‌های منتشر شده در سال 2018 است و از زمان انتشار، همواره در لیست پرفروش‌ترین‌های نیویرک تایمز، آمازون و… بوده است.

ایده جمع‌آوری و نوشتن این کتاب از آن جایی شروع می‌شود که پیترسون در یک سایت پرسش و پاسخ عضو می‌شود و سوالاتی مربوط به روانشناسی، خودیاری، زندگی، موفقیت و غیره را جواب می‌دهد. همچنین او نظرات و ایده‌های خود در همین زمینه‌ها را به صورت ویدئویی در اینترنت منتشر می‌کند. این پاسخ‌ها، ایده‌ها و ویدئوها با استقبال گرم و مثبت از طرف خوانندگان و بیننده‌ها روبرو می‌شوند. از همین روی، پیترسون تصمیم می‌گیرد تا همه این مطالب مرتبط با موفقیت و خودیاری و چگونه زندگی کردن را در قالب قوانینی برای زندگی جمع‌آوری ‌کند. او برای نشان دادن تاثیرات مثبت این قوانین ظاهرا ساده در زندگی، نه تنها از رشته روانشناسی بلکه از دیگر رشته‌ها و موضوعات نیز کمک می‌گیرد و این قوانین را تشریح می‌کند.


جادوی فکر بزرگ
معرفی کتاب جادوی فکر بزرگ
کتاب جادوی فکر بزرگ (The magic of thinking big) نوشته دیوید جی. شوارتز (David Joseph Schwartz) است که در هر یک از فصل‌های آن ، ده‌ها فکر، شیوه و اصل سودمند و منطقی می‌یابید که به شما توانایی می‌دهند تا نیروی عظیم فکر بزرگ را به‌ کار گیرید؛ تا موفقیت، شادکامی و رضایتی را که بسیار دوست دارید، برای خود کسب کنید. این کتاب در لیست بهترین کتاب های روانشناسی و موفقیت قرار گرفته است.
کتاب جادوی فکر بزرگ
هر شیوه با شرح یک سرگذشت واقعی فوق‌العاده برای شما توضیح داده شده است. بنابراین، شما نه فقط در می‌یابید که چه کار کنید، بلکه حتی مهم‌تر از آن، متوجه می‌شوید که چگونه هر اصلی را در موارد و موقعیت‌های واقعی اجرا کنید.

راهکارها و اصول مقدماتی که کتاب جادوی فکر بزرگ را تأیید می‌کنند از اصیل‌ترین منابع، بهترین و بزرگ‌ترین مغزهای متفکری سرچشمه می‌گیرند که هنوز روی سیاره‌ی زمین به زندگی ادامه می‌دهند. مغزهایی مثل داوود نبی که فرمود: «آدمی همان است که در دلش فکر می‌کند»؛ مغزهایی مثل امرسون که گفت: «مردان بزرگ آنانی هستند که می‌بینند افکار بر دنیا حکومت می‌کنند.»

میلیون ها نفر در سراسر جهان موفق شده اند با استفاده از کتاب جادوی فکر بزرگ نوشته ی دیوید جوزف شوارتز، زندگی کاری و شخصی خود را بهبود بخشند. دکتر شوارتز در این کتاب ارزشمند به مخاطبین خود می آموزد که چگونه بهتر ارتباط برقرار کنند، چگونه بهتر مدیریت کنند و از همه مهمتر، چگونه به رضایتمندی و آرامش ذهنی در زندگی برسند. دیوید جوزف شوارتز در کتاب جادوی فکر بزرگ، برنامه ای کاربردی و به دقت طراحی شده را برای رسیدن به موفقیت در کار، ازدواج و زندگی خانوادگی و اجتماعی طراحی کرده است.

او در این کتاب ثابت می کند افراد برای دستیابی به موفقیت و رضایت در زندگی، مجبور نیستند که حتما هوشی برتر یا استعداد ذاتی شگرفی داشته باشند؛ فقط کافی است فکر و رفتارشان را به گونه ای متناسب و همسو با هدف خود تربیت و اصلاح کنند. این کتاب، اسرار تربیت و اصلاح فکر و رفتار را در اختیارتان می گذارد.


کتاب اثر مرکب

معرفی و خلاصه کتاب اثر مرکب

کتاب اثر مرکب نوشته‌ی آقای دارن هاردی است. دارن هاردی سردبیر مجله‌ی موفقیت در آمریکا است.

در ابتدای کتاب اظهار نظرهای 29 تن از بهترین‌های صنعت موفقیت در تحسین اثر مرکب درج شده است. از برایان تریسی، جک کنفیلد، جان سی ماکسول، … تا پیامی ویژه از آنتونی رابینز که همگی خود از قله های عرصه موفقیت هستند.

اثر مرکب چیست؟

دارن هاردی در اثر مرکب به‌وضوح به شما نشان می‌دهد چرا آن آدمی که دوست داشتید باشید نیستید.

او می‌گوید: زندگی شما، محصول انتخاب های لحظه به لحظه‌ی شماست. هیچ‌کس دوست ندارد چاق شود، ورشکسته شود یا طلاق بگیرد، ولی چرا این اتفاقات می‌افتد.

اثر مرکب جادوی انتخاب‌های کوچک و به‌ظاهر کم اهمیت ماست که در گذر زمان نتایج بزرگ و عجیبی به همراه دارد.

فلسفه و تفکر پشت کتاب اثر مرکب می‌تواند به حدی اثرگذار شود و تحول ایجاد کند که هیچ بعید نیست در سال‌های آینده گروه هایی در فضاهای آنلاین و آفلاین شکل بگیرند که حامل اندیشه‌ی اثر مرکب باشند. این کتاب با باید آمیخته با جان کنیم و در اکنون مان جاری سازیم و نتایج اش را هم در مقیاس یک عمر متشکل از امروزها و این لحظه ها ببینیم و بسنجیم که گفت: «زندگی، آبتنی کردن در حوضچه‌ی اکنون است.»

اثر مرکب جزو عالی‌ترین کتاب های روانشناسی و موفقیت است که قبلاً هم در سایت معرفی کرده‌ایم که برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به خلاصه کتاب اثر مرکب مراجعه کنید. برای درک راحت‌تر این کتاب می‌توانید به جای آن کتاب شکستن مرزهای موفقیت را بخوانید که کمی بومی سازی شده است.

فهرست مطالب

تحسین اثر مرکب
قدردانی
پیامی ویژه از آنتونی رابینز
مقدمه
فصل اول. اثر مرکب در عمل
فصل دوم. انتخاب‌ها
فصل سوم. عادت‌ها
فصل چهارم. تکانش
فصل پنجم. تأثیرات
فصل ششم. شتاب بخشیدن
نتیجه‌گیری


کتاب قدرت عادت

کتاب قدرت عادت

کتاب قدرت عادت دومین کتاب در لیست کتاب های روانشناسی و موفقیت است. این کتاب بدون تردید بهترین کتابی است که تا کنون به زبان ساده برای آموزش مفاهیم علمی در خصوص تغییر عادت، برای عموم مردم نگاشته شده است. با مطالعه‌ی این کتاب، نخست به عادات خوب و بد خود پی خواهید برد و سپس خواهید توانست عاداتی را که پیروزی یا شکست در زندگی‌تان به آن وابسته است، تغییر دهید. دوهینگ معتقد است افراد تنها زمانی موفق می‌شوند که الگوهایی را که به زندگی انسان شکل می‌بخشند، می‌شناسد و یاد می‌گیرند چگونه آن‌ها را تغییر دهند.

کتاب قدرت عادت؛ چرایی کارهایی که انجام می‌دهیم، در زندگی و کسب‌ و‌ کار اثر چارلز داهیگ که در سال 2012 منتشر شد، برای مدت زیادی در لیست پرفروش‌ترین‌های روزنامه نیویورک تایمز بود‏ و از طرفی در لیست تاثیرگذارترین کتاب‌ها برای مدیران از طرف دانشگاه هاروارد قرار گرفت.‏

این کتاب صدها پژوهش دانشگاهی، مصاحبه با بیش از سیصد دانشمند و مدیر اجرایی، و تحقیقات انجام شده در تعداد زیادی شرکت را با خود یدک می‌کشد. کتاب قدرت عادت؛ چرایی کارهایی که انجام می‌دهیم، در زندگی و کسب‌ و‌ کار (The Power Of Habit) روی عادت‌هایی تمرکز می‌کند که به صورت تکنیکی تعریف شده‌اند: انتخاب‌هایی که همه ما زمان‌هایی انجام می‌دهیم و بعد دیگر در مورد آن‌ها فکر نمی‌کنیم، ولی اغلب، هر روز همچنان آن‌ها را انجام می‌دهیم.

در یک زمانی، همه ما وقتی که به دفتر کاری‌مان رسیدیم، به طور آگاهانه تصمیم گرفته‌ایم که چقدر بخوریم و روی چه چیزی تمرکز کنیم، هر چند وقت یک‌بار نوشیدنی خاصی بنوشیم یا اینکه چه موقع برای دویدن نرم بیرون برویم. بعد انتخاب کردن را متوقف کردیم و رفتار خودکار شد. این نتیجه طبیعی عصب‌شناسی ماست و با درک این که این اتفاق چگونه می‌افتد، می‌توانید آن الگوها را به هر طریقی که می‌خواهید بازسازی کنید.

چارلز دوهیگ (Charles Duhigg) در این کتاب به علمی اشاره می‌کند که در پس آن پرسش و چرایی درباره کارهای مختلف وجود دارد. در این کتاب وی تحقیقات علمی و اجتماعی را ترکیب کرده و می‌نویسد عادت با الگویی روانشناختی به نام «حلقه عادت» شروع می‌شود که سه فرآیند جداگانه دارد.

کتاب قدرت عادت به سه بخش تقسیم شده است. بخش اول بر روی این موضوع تمرکز می‌کند که عادت‌ها چگونه در زندگی افراد ظاهر می‌شوند. دومین قسمت، عادت‌های شرکت‌ها و سازمان‌های موفق را بررسی می‌کند. قسمت سوم به عادت‌های جوامع می‌نگرد.

در بخشی از کتاب قدرت عادت؛ چرایی کارهایی که انجام می‌دهیم، در زندگی و کسب‌ و‌ کار می‌خوانیم:

دانشمندان مغز الکلی‌ها، سیگاری‌ها و افراد پرخور را مورد مطالعه قرار داده‌اند و اندازه گرفته‌اند که چگونه وقتی هوس کردن آن‌ها نهادینه می‌شود، عصب‌شناسی آن‌ها – ساختارهای مغزشان و جریان مواد شیمیایی عصبی در داخل جمجمه‌شان – تغییر می‌کند. دو محقق در دانشگاه میشیگان نوشته‌اند که به‌ویژه عادت‌های قوی، واکنش‌های اعتیاد مانندی تولید می‌کنند، طوری که «خواستن به صورت تمایل وسواس گونه‌ای بروز می‌یابد» که می‌تواند «حتی با وجود مواجهه با بازدارنده‌هایی قوی نظیر از دست دادن اعتبار، شغل، خانه و خانواده» مغز ما را به انجام کارهای غیرارادی وادار کند.

فهرست کتاب

پیشگفتار

درمان عادت

بخش اول: عادت‌های اشخاص

چرخه عادت

عادت‌ها چگونه کار می‌کنند

مغز مشتاق

چگونه عادت‌های جدید ایجاد کنیم

قانون طلایی چرخه عادت

چرا دگرگونی اتفاق می‌افتد

بخش دوم: عادت‌های سازمان‌های موفق

عادت‌های زیربنایی، یا تصنیف پاول اونیل

چه عادت‌هایی بیشتر از همه اهمیت دارند

استارباکس و عادت‌های موفق

وقتی که قدرت اراده خودکار می‌شود

قدرت یک بحران

چگونه رهبران از طریق حوادث، عادت‌ها را طراحی و ایجاد می‌کنند

چگونه پیش از اینکه کاری کنید، «تارگت» می‌داند چه می‌خواهید

چگونه شرکت‌ها عادت‌ها را پیش‌بینی (و دستکاری) می‌کنند

بخش سوم: عادت‌های جوامع

کلیسای سدل‌بک و تحریم اتوبوس مونتگومری

چنبش‌ها چگونه رخ می‌دهند

نورولوژی اراده‌ی آزاد

آیا ما مسئول عادت‌های خود هستیم؟

پیوست

راهنمای خواننده برای بکار بردن این ایده‌ها


کتاب چه کسی پنیر مرا جابه‌جا کرد؟

کتاب چه کسی پنیر مرا جابه‌جا کرد؟

کتاب چه کسی پنیر من را جابه‌جا کرد، کتابی است متحول کننده که اثر دکتر اسپنسر جانسون می‌باشد. که در لیست کتاب های روانشناسی و موفقیت قرار دادیم.

در این داستان، چهار موجود خیالی وجود دارند (با رفتارهای کاملاً متفاوت) دو آدم کوچولو با نام‌های هِم و هاو و دو موش با نام‌های اسنیف و اسکاری.
شخصیت و رفتار هر یک از آن‌ها، مشابه تعدادی از افراد جامعه می‌باشد. مثلاً شخصیت اسنیف، خیلی سریع متوجه تغییرات می‌شود و اسکاری خیلی زود وارد عمل می‌شود و یا هِم که در مقابل تغییرات، مقاومت می‌کند و در نهایت هاو که با گذشت زمان خودش را با تغییرات وفق می‌دهد

این چهار شخصیت جنبه های پیچیده درونی ما را بدون در نظر گرفتن سن، جنسیت، نژاد یا ملیت نشان می‌دهند. هر کس از ما می‌تواند مانند یکی از این‌ها عمل کند.

فهرست مطالب

درباره‌ی نویسنده
ابعاد ساده و پیچیده‌ی وجودِ ما
داستانی پشت پرده‌ی داستان
قسمت اول: گردهمایی دوستانه
قسمت دوم: چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟
قسمت سوم: بحث و گفتگو در عصر همان روز


کتاب پدر پولدار پدر بی پول

کتاب پدر پولدار پدر بی پول و کتاب های موفقیت

چهارمین مورد ما یکی بهترین تأثیرگذارترین کتاب های روانشناسی و موفقیت دنیا است. کتاب پدر پولدار پدر بی پول، اثری از رابرت کیوساکی‌ و شارون لیچر می‌تواند نقطه شروعی برای تمام کسانی باشد که می‌خواهند کنترل مالی‌شان را در آینده به دست گیرند.

ایده‌هایی که وی در کتاب پدر پولدار پدر بی پول (Rich Dad Poor Dad) مطرح کرده به نظر خیلی از والدین، عجیب و خشک می‌آید. بسیاری از والدین همین طوری هم برای پایبند کردن بچه‌ها در مدرسه مشکل دارند. اگر فرزندانتان را تشویق کنید که کارمند خوبی باشند آن وقت آن‌ها را مجبور کرده‌اید که بیشتر از آنچه سهم‌شان است مالیات به جیب دولت بریزند و در عوض هم انتظار مقرری بازنشستگی ناچیزی را بکشند یا اصلاً منتظر مقرری گرفتن هم نمانند. درست است که مالیات قسمت اعظم هزینه‌های افراد را تشکیل می‌دهد. در واقع بیشتر خانواده‌ها از ماه ژانویه تا اواسط ماه می را برای دولت کار می‌کنند تا بلکه بتوانند مالیات‌هایشان را بپردازند. ما الآن به ایده‌های جدید نیاز داریم و این کتاب همان نوع ایده‌ها را در دسترس شما قرار می‌دهد.

رابرت ادعا دارد که ثروتمندان آموزش‌های متفاوتی به فرزندانشان می‌دهند. آن‌ها در خانه و دور میز شام به بچه‌ها آموزش می‌دهند. شاید ایده‌هایی که در کتاب پدر پولدار پدر بی پول آورده شده‌اند از آن نوع چیزهایی نباشند که شما با فرزندانتان بخواهید در موردشان بحث کنید اما همین که حاضر شده‌اید نگاهی به آن‌ها بیندازید جای شکر دارد. باز هم در مورد ایده‌های مشابه به جستجو بپردازید. ما باید دانش و معلومات جدیدتری را به فرزندانمان توصیه کنیم. ما به ایده‌های جدید و آموزش‌های متفاوتی نیازمندیم. شاید چندان ایده‌ی بدی نباشد اگر به فرزندانمان بگوییم که هم‌زمان با کارمند خوبی بودن تلاش کنند تا صاحب شرکت سرمایه‌گذاری شخصی‌شان هم باشند.

اگر شمایی که کتاب پدر پولدار پدر بی پول را می‌خوانید باغبان یا سرایدار هستید یا حتی بیکارید باز هم می‌توانید به خودتان آموزش بدهید و به آن‌هایی که دوستشان دارد یاد بدهید تا از لحاظ مالی بتوانند از خودشان محافظت کنند. یادتان باشد که هوش مالی یک روند ذهنی است که طی آن ما می‌توانیم مشکلات مالی مان را حل کنیم.

امروزه ما با تغییرات جهانی و تکنولوژیکی زیادی مواجه هستیم که بسیار وسیع هستند و حتی وسیع‌تر از تمام تغییراتی هستند که تا کنون با آن‌ها مواجه بوده‌ایم. هیچ کسی جام جهان‌نما ندارد اما از یک چیز می‌توان مطمئن بود و آن هم اینکه تغییرات در راه‌اند که ما در باورمان هم نمی‌گنجد. چه کسی می‌داند در آینده با چه چیزهایی مواجه خواهیم شد؟ اما هر اتفاقی هم که بیفتد ما دو انتخاب اساسی پیش رویمان داریم یا آنکه محتاطانه رفتار کنیم یا اینکه هوشمندانه به پیش رویم و آن کار را با آماده‌سازی خودمان و کسب آموزش‌های لازم و بکارگیری نبوغ مالی خود و فرزندانمان انجام دهیم.

رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki) معتقد است دلیل مشکلات اکثر مردم این است که سال‌ها در مدرسه درس خوانده‌اند، اما هیچ چیز در مورد پول یاد نگرفته‌اند. وی می‌گوید: که مردم یاد می‌گیرند تا برای پول کار کنند، اما هرگز یاد نمی‌گیرند، کاری کنند تا پول برایشان کار کند.

در بخشی از کتاب پدر پولدار پدر بی پول می‌خوانیم که:

من دو پدر داشتم که یکی پولدار بود و دیگری بی پول. یکی از آن‌ها تحصیلات عالیه داشت و بسیار با هوش بود وی دارای مدرک دکترا بود و 4 سال دوره‌ی لیسانس را ظرف مدت کمتر از دو سال طی کرده بود. وی سپس برای تکمیل تحصیلاتش به دانشگاه‌های استنفورد شیکاگو و نورث وسترن رفته بود و تمامی دوره‌ی تحصیلش را با بورسیه گذرانده بود. پدر دیگرم حتی کلاس هشتم را هم تمام نکرده بود.

هر دوی این مردان در زمینه‌ی شغلی خودشان که تمام زندگی‌شان را صرف آن کردند بسیار موفق عمل کردند. هر دوی آن‌ها هم درآمد قابل توجهی داشتند. با این همه یکی از آن‌ها از نظر مالی تمام عمر درگیر مشکلات بود. دیگر هم یکی از ثروتمندترین مردان‌ هاوایی شد. یکی از آن‌ها وقتی فوت کرد ده‌ها میلیون دلار برای خانواده‌اش و کلیسایی که برای اجرای مراسم مذهبی به آن می‌رفت و مؤسسات خیریه به جای گذاشت. دیگری هم کلی قبض و صورت حساب به ارث گذاشت که باید پرداخت می‌شدند.

هر دوی این مردها قوی، کاری، دانا و تاثیرگذار بودند. هر دوی آن‌ها به من مشاوره می‌دادند اما موضوع مشورت‌شان یکی نبود. هر دوی آن‌ها قویاً به آموزش اعتقاد داشتند اما منظورشان از آموزش یکی نبود.

اگر قرار بود فقط یکی از این دو پدرم باشد باید توصیه‌هایش را یا قبول می‌کردم یا رد. با وجود دارا بودن دو پدر از این بخت برخوردار بودم که دیدگاه‌های متفاوت یک پدر پولدار و یک پدر بی پول را با هم مقایسه کنم.

فهرست مطالب

مقدمه‌ای از اهدا کنندگان کتاب
مقدمه
فصل 1: پدر پولدار، پدر بی‌پول به روایت رابرت کیوساکی
فصل 2: درس اول: پولدار‌ها برای پول کار نمی‌کنند
فصل 3: درس دوم: چرا به تدریس در امور مالی می‌پردازیم؟
فصل 4: درس سوم: برای شغل خودتان اهمیت قائل شوید
فصل 5: درس چهارم: تاریخچه‌ی مالیات و قدرت شرکت‌ها
فصل 6: درس پنجم: پول‌دار‌ها پول می‌سازند
فصل 7: درس ششم: کار کنید تا یاد‌ بگیرید، برای پول کار نکنید
فصل 8: غلبه بر موانع پیروزی
فصل 9: شروع کار
فصل 10: باز هم بیشتر می‌خواهید بدانید؟ این کارها را انجام دهید
فصل یازدهم: چطور با 7000 دلار هزینه‌ی تحصیل فرزندتان را بپردازید؟


کتاب هنر خوب زندگی کردن

کتاب هنر خوب زندگی کردن

کتاب «هنر خوب زندگی کردن» را «رولف دوبلی» نوشته و «عادل فردوسی‌پور»، «بهزاد توکلی» و «علی شهروز» به فارسی برگردانده‌اند. در بخشی از مقدمه لیست بهترین کتاب های روانشناسی و موفقیت به قلم «عادل فردوسی‌پور» آمده است:

 «هنر خوب زندگی کردن مجموعه‌ای از روش‌های عملی و کاربردی است که به تاکید نویسنده حاصل سال‌ها تحقیق و گردآوری مطالب گوناگون در حوزه‌ی روان‌شناسی، فلسفه، علوم اقتصاد، ریاضی و تجارت است… در این کتاب با جعبه‌ای شگفت‌انگیز از ابزارهای ذهنی آشنا می‌شوید. با بهره‌گیری از این ابزارهای هوشمند، بسیاری از انگاره‌های ذهنی شما دگرگون می‌شود. اگرچه آشنایی با این جعبه ابزار به‌تنهایی تجربه‌ی یک زندگی خوب را تضمین نمی‌دهد، دست‌کم کمک می‌کند تا در زندگی عملکرد بهتری داشته باشیم.»

رولف دوبلی نیز در مقدمه خود نوشته است:

می‌توانید این کتاب را به‌عنوان کتابی از فلسفه قدیم برای زندگی در قرن بیست و یکم توصیف کنید.

کتاب هنر خوب زندگی کردن که به چاپ پنجم نیز رسیده است با یک پرسش کلی شروع می‌شود: «معنای داشتن یک زندگی خوب چیست؟» نویسنده برای پاسخ به این سؤال، معتقد است دنیا آن‌قدر پیچیدگی دارد که نمی‌توان آن‌ را در قالب ایده‌ای بزرگ به اضافه‌ی چند اصل، توضیح و تشریح کرد. بنابراین لازم است که یک جعبه‌ی ابزار ذهنی دم دست داشته باشیم؛ چیزی که بتوانیم بارها و بارها از آن کمک بگیریم.

 در توضیح پشت جلد کتاب آمده است:

 «در کتاب هنر خوب زندگی کردن، با 52 میان‌بر ذهنی آشنا می‌‏شوید تا با کمک آن‌ها تصمیمات بهتر و هوشمندانه‌‏تری بگیرید. شناخت این ابزارها شاید نتواند یک زندگی خوب را برایتان تضمین کند؛ اما مسیرتان را برای رسیدن به آن هموارتر می‏‌کند.»

ضمنا این کتاب با عنوان هنر خوب زیستن ترجمه امید کریم پور، علی اکبر نصرالهی نیز منتشر شده است.


کتاب ببخش و بگیر

کتاب ببخش و بگیر

چرا و چگونه بخشنده‌ها به اوج موفقیت می‌رسند؟

اگر در مسابقه موفقیت، بخشندگی را زنجیری به پاهای خود می‌دانید، به احتمال زیاد ثواب کرده و کباب شده‌اید و پشت دست تان را داغ گذاشته اید که دیگر به کسی کمک نکنید. ولی پژوهش های روانشناسی نشان داده‌اند این بخشش نیست که برای موفقیت دست و بال ما را می‌بندد، بلکه بخشندگی بی حساب و کتاب است که بلای جان مان می‌شود و جالب این جاست که بدون بخشندگی نمی‌توان موفق شد.

مطمئناً در جایی از مسیر زندگی چنین جملاتی را یا دیگران به شما گفته‌اند یا با خود زمزمه کرده‌اید: «کلاهتو بگیر باد نبره»، «به کسی سواری نده» و «اومدیم ثواب کنیم کباب شدیم». بخشندگی در همه‌ی جوامع کاری پسندیده است، ولی در تمام مقاطع زندگی این چنین پیام‌هایی را از خانواده، دوستان و جامعه شنیده‌ایم که بخشندگی را کاری بیهوده و زیان‌آور می‌دانند. این پیام‌ها تا جایی پیش می‌روند که حاضر به اذعان بخشندگی‌مان نیستیم و آن را نشانه‌ی ضعف می‌دانیم. تعدادی از ما سعی در پنهان کردن آن و تعدادی از ما بسته به موقعیت، بین بخشندگی و گیرندگی تغییر موضع می‌دهیم. ولی بخشندگی چیست؟ طبق تعریف، به معنای کمک بدون چشم‌داشت است.

اگر واقعاً در مقابل بخشندگی چیزی دریافت نمی‌کنیم، پس چرا می‌بخشیم؟ گروهی معتقدند بخشش در اصل کاری خودخواهانه و برای داشتن احساس بهتری به خودمان است و گروه دیگر معتقدند بخشش کاری نوع‌دوستانه و در ذات بشر است. آدام گرنت معتقد است حد وسطی میان این دو عقیده وجود دارد و بخشندگان موفق با در نظر گرفتن نفع خودشان و دیگران می‌بخشند و بخشندگی لزوماً بی‌جواب نمی‌ماند و می‌تواند منافع زیادی را برایمان به ارمغان بیاورد.

پس از خواندن این کتاب با سه قشر از افراد آشنا می‌شوید: بخشندگان، گیرندگان و حسابگران. گیرندگان افرادی‌اند که همواره منافع شخصی را به منافع گروهی ترجیح می‌دهند و حسابگران هم به دنبال بده‌ و بستان‌اند. بخشندگان به دو دسته تقسیم می‌شوند: بخشندگان از‌خودگذشته که بی‌حساب و کتاب می‌بخشند و بخشندگان ملاحظه‌گر که در هنگام بخشش، نیم‌نگاهی هم به منافع خود دارند. در این کتاب، پژوهش‌های مختلف در حوزه‌های متفاوت نشان داده‌اند که بخشندگان هم در پایین نردبان موفقیت و هم در بالای آن قرار می‌گیرند.

آدام گرنت، با مثال‌های فراوان تمایز بین بخشندگان موفق و ناموفق را نشان و به ما یاد می‌دهد چگونه بخشنده‌ای موفق باشیم. هنگام خواندن این پژوهش‌ها به‌شخصه به یاد روابط خانوادگی، دوستانه و کاری‌ام افتادم و هرچه جلوتر رفتم، اطرافیانم را بیشتر شناختم. مطمئنم پس از خواندن این کتاب شما هم دید بهتری به خود، دوستان و همکاران‌تان خواهید داشت.

این کتاب که در لیست کتاب های روانشناسی و موفقیت قرار دارد به ما یاد می‌دهد چگونه بخشندگی خود را تشخیص، نشان و ترویج دهیم و با استفاده از آن، قله‌های موفقیت را فتح کنیم. برای فتح این قله‌ها آدام گرنت ابتدا دیدمان را به بخشندگی تغییر و سپس نحوه‌ی شناسایی و اجتناب از تله‌های موجود را به ما یاد می‌دهد.

معتقدم بسیاری از ما ایرانیان بخشنده‌ایم و متأسفانه بخشندگی خود را پنهان می‌کنیم، شاهد این مدعا این است که در بلایای طبیعی، همیشه شاهد خیل عظیمی از بخشندگان بوده‌ایم و در زلزله‌ی سال ۹۶ کرمانشاه، این موضوع کاملاً مشهود بود. امیدواریم با خواندن این کتاب از سایه‌ها بیرون بیایید و بخشندگی خود را فریاد بزنید. هر بخششی ارزش‌آفرین است و بخشندگی در جامعه را افزایش می‌دهد و آن را به هنجار قوی‌تر و بارزتری تبدیل می‌کند. به امید روزی که بتوانیم همان‌طور که امانوئل کانت گفته، بخشش را از باران و خورشيد بياموزیم که بارش و تابش‌شان را به همه ارزانی می‌دارند.

فهرست کتاب

  • پیشگفتار مترجم ۹
  • تمجیدهای صورت گرفته از کتاب ۱۱
  • فصل اول: تو نیکی می‌کن و در دجله انداز، که ایزد در بیابانت دهد باز
  • خطرها و پاداش‌های بیش از حد بخشنده بودن ۱۵
  • فصل دوم: طاووس و پاندا
  • بخشندگان، گیرندگان و حسابگرها چطور شبکه‌سازی می‌کنند؟ ۴۹
  • فصل سوم: اثر موجی
  • همکاری و مناسبات اعتباربخشی و اعتبارگیری ۹۵
  • فصل چهارم: پیدا کردن الماس در سنگ
  • حقیقت و افسانه‌ي شناخت قابلیت بالقوه‌ی افراد ۱۳۹
  • فصل پنجم: قدرت ارتباط فروتنانه
  • چطور فروتن باشید و افراد را تحت تأثیر قرار دهید ۱۸۳
  • فصل ششم: هنر حفظ انگیزه
  • چرا برخی بخشنده‌ها از پا می‌افتند، ولی برخی دیگر هر روز قوی‌تر می‌شوند؟ ۲۲۱
  • فصل هفتم: تغییرات بزرگ
  • غلبه بر اثر توسری‌خوری ۲۶۱
  • فصل هشتم: تغییر آدم خسیس
  • چرا یک تیم فوتبال، یک اثر انگشت و یک نام می‌توانند ما را به مسیر دیگری منحرف کنند؟ ۳۰۱
  • فصل نهم: ابراز وجود ۳۴۷
  • راه‌هایی برای تأثیرگذاری ۳۵۹

کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد

کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد

کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد اثر دکتر هنریت کلاوسر، یک کتاب فوق العاده عالی در مورد نوشتن و خلق کردن است که جزء کتاب های روانشناسی و موفقیت است. عنوان دوم کتاب، بدانید چه می‌خواهید و به دستش بیاورید می‌باشد.

با وجود تمام تحقیقات ما روی مغز در سال‌های گذشته، تمام دانش امروزی ما در مورد رشته‌های عصبی پیوند خورده با دو نیمکرۀ مغز، سیستم شبکه‌ای فعال، و نحوۀ عملکرد مغز بشر، هنوز هم حس تعجب و شگفتی نسبت به «اتفاق می‌افتد» داریم. بنویس تا اتفاق بیافتد این حس تعجب را دارد و مبتنی بر حقیقت علمی کنونی است که اهداف شما را تنظیم می‌کند، روی نتیجه تمرکز دارد، راجع به آنچه در زندگی می‌خواهید شفاف است و رویای شما را به حقیقت تبدیل می‌نماید. عنصر کلیدی دیگری هم در اینجا نقش بازی می‌کند، عنصری است که همه‌ی کتاب‌های موفقیت آن را به طور مشترک در خود دارند: اولین قدم نوشتن هدف است.

بنویس تا اتفاق بیفتد در ۲۰ فصل نوشته شده است که در هر فصل نویسنده ماجرای فرد یا افرادی را بررسی می‌کند که از طریق نوشتن به خواسته ها و آرزو های خود رسیده‌اند. برای هر فردی این نوشتن و مکتوب کردن به طریقی جواب داده است.

در بخشی از این کتاب درباره‌ی تجربه‌های انسان‌های موفق و مشهور می‌خوانیم:

من هنوز هم داستان‌های جذابی از افراد مشهوری می‌شنوم که پیش از دست یافتن به شهرت امروزی خود، رویاهایشان را نوشته‌اند. جیم کری به تپه هالیوود رفت و چکی به مبلغ 10 میلیون دلار در وجه خود نوشت. او در قسمت یادداشت نوشت «برای خدمات ارائه شده». این کمدین بعد از گذشت سال‌ها چک را پیدا کرد. مدت‌ها قبل او این مبلغ را برای بازی در یک فیلم گرفته بود. اکنون او جزء بازیگران گران‌قیمت این صنعت است و برای یک فیلم حدود 20 میلیون دلار می‌گیرد. او در یک حرکت زیبا پیش از دفن پدرش چک را در جیب کت او قرار داد…

سر فصل های کتاب عبارتند از:

  • فصل 1: بنویسید تا اتفاق بیافتد
  • فصل 2: بدانید چه می‌خواهید: مشخص کردن اهداف
  • فصل 3: جمع‌آوری ایده‌ها: جعبۀ پیشنهادات برای مغز
  • فصل 4: آماده دریافت باشید
  • فصل 5: شناخت ترس‌ها و احساسات
  • فصل 6: رها شوید: نوشتن برای آشکار ساختن
  • فصل 7: راحت انجامش دهید: فهرست کنید
  • فصل 8: روی نتیجه تمرکز کنید
  • فصل 9: محیط پیرامون خود را تغییر دهید
  • فصل 10: زندگی روزمرۀ خود را به صورت نمایشنامه بنویسید
  • فصل 11: به یک فرد متعهد تبدیل شوید
  • فصل 12: اهداف را بچینید: موانع را بردارید
  • فصل 13: گروهی درست کنید: چه چیزی و در چه زمانی
  • فصل 14: ابتکار عمل داشته باشید
  • فصل 15: نام‌های به خدا بنویسید
  • فصل 16: مقاومت معنا دارد
  • فصل 17: یک سبک ایجاد کنید
  • فصل 18: رها شوید، تعادل ایجاد کنید
  • فصل 19: شکرگزار باشید
  • فصل 20: بررسی شکست‌ها

کتاب تختت را مرتب کن

کتاب تختت را مرتب کن

کتاب تختت را مرتب کن با عنوان اصلی Make Your Bed نوشته دریاسالار ویلیام اچ. مک‌ریون (بازنشسته‌ی نیروی دریایی آمریکا) است که در آن به نکات کوچک ولی مهمی اشاره می‌کند و اعتقاد دارد که ممکن است زندگی شما و حتی دنیا را تغییر دهد.

تختت را مرتب کن کتابی کم حجم است که در لیست کتاب های روانشناسی و موفقیت قرار دارد.

فرمانده ویلیام اچ. مک‌ریون با افتخار در ارتش خدمت کرد و در ۳۷ سال خدمتش به عنوان یگان ویژه‌ی نیروی دریایی، در تمام سطوح فرماندهی بوده است. او در حال حاضر رئیس دانشگاه تگزاس سیستم است و کتابش جزء پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز در سال ۲۰۱۷ بود.

کتاب تختت را مرتب کن شامل ده درس کوتاه است که دریاسالار در تمرینات نیروی دریایی یاد گرفته است و اساس کتاب را نیز تشکیل می‌دهد. او در هر فصل یک درس را در کنار خاطره‌های دوران آموزش، خدمت و عملیات‌های جنگی به طور خلاصه بیان می‌کند. مک‌ریون در مقدمه کتاب در این باره چنین می‌گوید:

این درس‌ها و تجربیات ساده را در تمرینات نیروی دریایی کسب کردم و هر ده درس در مقابل چالش‌های زندگی اهمیتی یکسان دارند و این مهم نیست که شما در چه مرحله‌ای از زندگی و دارای چه جایگاهی در جامعه باشید.

هر فصل متن کوتاهی را در بر گرفته که حاوی یکی از همین درس‌ها و همچنین داستان کوتاهی درباره‌ی یکی از افرادی است که با نظم، پشتکار، شرافت و شجاعتش الهام‌بخش بود.

در بخشی از کتاب تختت را مرتب کن می‌خوانیم:

نگاهی به اطراف انداختم. می‌توانستم تشویش و نگرانی را در صورت تعدادی از کارآموزها ببینم. مربی به صحبت‌هایش ادامه داد: «جوری آزمایش می‌شید که تابه‌حال هرگز تجربه نکردین.» بعد مکثی کرد و نگاهی به ما «جوجه‌ سربازها» انداخت. لبخندی زد و گفت: «بیشتر شماها این دوره رو تموم نمی‌کنین. مثل روز برام روشنه. تمام تلاشم رو می‌کنم تا پدر شماها رو در بیارم.» مربی روی چند کلمه‌ی آخرش تأکید عجیبی داشت. «بدون هیچ رحمی شما رو داغون می‌کنم. شما رو جلوی هم‌تیمی‌هاتون خرد می‌کنم. کاری می‌کنم ورای محدودیت‌هاتون حرکت کنین.» سپس خنده‌ای شیطانی روی صورتش ظاهر شد. «درد خواهید کشید. خیلی خیلی خیلی زیاد.»

فهرست مطالب

  • در مورد نویسنده
  • مقدمه
  • فصل اول: روز خود را با وظایفی کامل شده آغاز کن
  • فصل دوم: تو به‌ تنهایی از عهده‌اش برنمی‌آیی
  • فصل سوم: تنها چیزی که مهمه، وسعت قلب شماست
  • فصل چهارم: زندگی عادلانه نیست به مسیرت ادامه بده!
  • فصل پنجم: شکست باعث قوی‌تر شدن شما می‌شه
  • فصل ششم: باید جسارت زیادی داشته باشی
  • فصل هفتم: در برابر زورگوها بایستید
  • فصل هشتم: در موقعیت درست قرار بگیرید
  • فصل نهم: به دیگران امید بدهید
  • فصل دهم: هرگز تسلیم نشو!
  • سخنرانی جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه تگزاس
  • تقدیر و تشکر

کتاب تنها راز موفقیت

کتاب تنها راز موفقیت

احتمالاً همه مطالبی در مورد موفقیت خوانده‌ایم، یا فیلم‌هایی را دیده‌ایم و یا در سمینارهای موفقیت شرکت کرده‌ایم. اما حقیقت این است که اکثر این فیلم‌ها، کتاب‌ها و سمینارها اثری لحظه‌ای دارند و یا اینکه پس از اتمام آن‌ها دقیقاً نمی‌دانیم که باید چه تغییری را در زندگی خود ایجاد کنیم.

این کتاب از دیدی فوق العاده به موضوع موفقیت نگاه کرده و فقط یک اصل را مورد بررسی قرار داده که مطمئنم اگر هر فردی فقط و فقط این یک اصل را رعایت کند، نتایج فوق‌العاده‌ای کسب خواهد کرد.

تنها راز موفقیت

که البته هیچوقت یک راز نبوده و یک اصل بوده و مطمئنیم که پس از خواندن آن با دید جدیدی به دنیا نگاه خواهید کرد.

این کتاب را به افرادی که به تازگی خواندن کتاب های روانشناسی و موفقیت را شروع کرده‌اند توصیه می‌کنم.


کتاب از شنبه

کتاب از شنبه

راهنمای علمی و کاربردی از اهمال‌کاری و تنبلی تا موفقیت

دهمین جایگاه از لیست کتاب های روانشناسی و موفقیت متعلق به کتاب از شنبه است.

به احتمال زیاد برای شما هم پیش آمده که تصمیم بگیرید در یک فرصت مناسب، کار مشخصی را انجام دهید. مثلاً:

  • از این مهمانی به بعد رژیم غذایی خاصی را شروع می‌کنم
  • از فردا فلان برنامه را اجرا می‌کنم
  • از هفته بعد به باشگاه می‌روم
  • آخر ماه تکلیفم را با رئیسم مشخص می‌کنم
  • از امسال عید شغلم را عوض می‌کنم
  • از ترم دیگه درس‌هام رو درست می‌خونم
  • سر فرصت اتاقم را مرتب می‌کنم
  • و از شنبه تغییر می‌کنم…

ولی چرا این روز طلایی که قرار است تمام این اتفاقات رخ بدهد نمی‌آید؟!

چرا هیچ شنبه‌ای با شنبه‌ی دیگر فرقی نمی‌کند؟

به این فکر کنید که دوست دارید ۳ تا ۵ سال دیگر در چه موقعیتی باشید؟ و ببینید که آیا با این روند، امکان پذیر است؟

اگر این موارد ذهن شما را درگیر کرده‌ است و احساس می‌کنید که برای ایجاد تغییر نیاز به برنامه دارید، پیشنهاد می‌کنم این کتاب را مطالعه کنید.

به این فکر کنید که دوست دارید 3 تا 5 سال دیگر در چه موقعیتی باشید؟ و ببینید که آیا با این روند، امکان پذیر است؟

آنچه در این کتاب شما چه می‌آموزید:

  • اهمال‌کاری چیست؟
  • اهمال‌کاری به دلیل مسائل گرایشی
  • اهمال‌کاری به دلیل مسائل شناختی و جسمانی
  • اهمال‌کاری آنلاین
  • نکاتی در مورد اهمال‌کاری
  • اعتقادات کشنده در اهمال‌کاری
  • ورودی‌های ذهن
  • ایجاد انگیزه
  • مغزهای سه گانه و اهمال‌کاری
  • نکاتی ویژه مدیران
  • و…

آرش عظیمی

تمام تمرکزم بر این است که کسب و کارها به نتایج عالی در زمینه های توسعه سازمانی و بهبود عملکرد سازمانی دست یابند و خود را از هزینه ها و صرف زمانهای بسیار رهایی سازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!