زندگی نامه

زندگینامه دیوید اگیلوی

خلاصه نوشته
  • تهیه و ارائه نرم افزارهای سفارشی
  • تجزیه و تحلیل کلیه ی اطلاعات(اکسل، دیتابیس و ...)
  • تهیه و ارائه گزارشات، نمودار و داشبوردهای مدیریتی
  • ارائه نرم افزارهای تحت ویندوز، وب و موبایل
  • انجام امور دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی و فروش
  • طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

آمار سریع

نام: دیوید مکنزی اگیلوی

تولد: 23 ژوئن 1911

ملیت: فرانسوی، بریتانیایی

لقب: پدر تبلیغات

علت درگذشت: سرطان

درگذشت در سن: 88 سالگی

متولد کشور: بریتانیا

متولد: West Horsley, Surrey

پدر: فرانسیس جان لانگلی اوگلوی

مادر: Dorothy Blow Fairfield

کودکان: دیوید فیرفیلد اوگلوی

درگذشت در تاریخ: 21 ژوئیه 1999

محل درگذشت: Château de Touffou، Bonnes، France

سایت: www.ogilvy.com

محل تحصیلات: کالج فیتس، دانشگاه آکسفورد


زندگینامه دیوید آگیلوی

دیوید مکنزی اگیلوی یک تاجر بود و یک مدیر تبلیغات بود. برای مهارت های درخشان خود در زمینه، او اغلب به عنوان پدر تبلیغات شناخته می‌شود. زندگی او بسیار جالب و الهام بخش است زیرا او خود را به عنوان صاحب یکی از معروف‌ترین و بزرگ‌ترین آژانس های تبلیغاتی در جهان تأسیس کرد. اوگیلوی امروز نه تنها یکی از مشهورترین نام های تبلیغاتی است، بلکه یکی از دلایل متفکرانی بود که در طول دوره پس از جنگ جهانی دوم، تجارت تبلیغاتی را شکل داده بودند.

کتاب او “اعترافات یک مرد تبلیغاتی” همچنان یکی از محبوب ترین و معروف‌ترین کتاب های این موضوع است و در بسیاری از کلاس های تبلیغات در ایالات متحده مورد نیاز است. او چندین کتاب دیگر نیز نوشت، که در نظر گرفته می‌شود باید برای افرادی که می‌خواهند در جهان تبلیغات گام بگذارد، خوانده شوند.

نه تنها تقریباً تمام کتاب های او به پرفروش ترین ها تبدیل شد، بلکه آن‌ها به زبان های مختلف ترجمه شده‌اند و بیش از میلیون ها نفر در سراسر جهان به آن دسترسی دارند. او به عنوان رئیس Ogilvy & Mather، یک شرکت ساخته شده توسط او با حمایت دو دوست Mather و Crowther، بازنشسته شد. او در سال 1999 از دنیا رفت.

دوران کودکی و اوایل زندگی

دیوید مکنزی اگیلوی (به انگلیسی: David Mackenzie Ogilvy) در ۲۳ ژوئن ۱۹۱۱ در بریتانیا متولد شد. پدر او جان لانگلی اوگلوی، کارگزار مالی و دانشمند کلاسیک بود، و مادرش Dorothy Blew Fairfield بود. او یک مدیر تبلیغاتی برجسته بود؛ تا جایی که به وی لقب پدر تبلیغات داده شد.

او به مدرسه St Cyprian’s در Eastbourne رفته است. بعدها او در کالج فیتس (Fettes College) در ادینبورگ (Edinburgh) تحصیل کرد که مدرکش را کسب کرده بود. او در سال 1929، در History To Christ Church، آکسفورد، یک بورس تحصیلی را کسب کرد. با این حال، او خود را بی علاقه به مطالعات نشان داد، و در نتیجه آکسفورد را ترک کرد. در سال 1931 پس از رها کردن اکسفورد به پاریس رفت و در آشپزخانه هتل مجستیک (Majestic) به عنوان یک شاگرد مشغول به کار شد.

فشار و خستگی باعث شد به انگلستان برگردد و به فروش اجاق گاز، آن هم به صورت خانه به خانه بپردازد. کارفرمای او متوجه شد که او در این مورد بسیار خوب است و از او خواسته است که یک راهنمای آموزشی برای فروشندگان دیگرش بنویسد. در سال ۱۹۳۵ یک راهنمای برای فروش اجاق گاز تهیه نمود که بعدها مجله معتبر فورچون آن را برترین راهنمای فروش تاریخ معرفی نمود.

من قواعد دستور زبان را نمی دانم. اگر سعی داری که مردم را ترغیب کنی اقدامی انجام دهند یا چیزی بخرند، به نظر من می رسد که باید از زبان خود آن ها استفاده کنی.

دیوید اگیلوی

دوران حرفه‌ای

در سال ۱۹۳۸ اگیلوی به ایالات متحده مهاجرت نمود؛ و در شهر نیوجرسی با مؤسسه جرج گالوپ آشنا شد و در آنجا مشغول به کار شد. اگیلوی در بخش‌هایی از زندگینامه خود به تأثیر بسیار زیاد گالوپ در نحوه نگرش خود اشاره کرده است. دیوید اگیلوی در دوران جنگ جهانی دوم در سفارت انگلستان واقع در واشینگتن به عنوان جاسوس فعالیت داشت. او در دوران جنگ جهانی دوم، در سفارت بریتانیا در واشنگتن دی سی، برای خدمات اطلاعاتی انگلیس کار کرد. در آنجا او در مورد موضوعات دیپلماسی و امنیتی به تحلیل و ارائه توصیه های خود پرداخت.

پس از جنگ، کار خود را به روان شناسی کشاند. بنابراین او یک مزرعه را در پنسیلوانیا خریداری کرد و برای چندین سال با همسرش در آنجا زندگی کرد و از آرامش و فضای فراوان لذت برد.

با این حال، هنگامی که او محدودیت خود را به عنوان یک کشاورز متوجه شد، او به منهتن منتقل شد.

در سال 1948 سه سال پس از پایان جنگ جهانی دوم دیوید اگیلوی ، آژانس تبلیغات خود را با پشتیبانی از دوستانش ماتر و کراواتر (Mather and Crowther) تأسیس کرد. در ابتدا، اگیلوی پول بسیار کمی داشت و برای مدت زمان طولانی، آن‌ها نیز باید تلاش می‌کردند تا مشتریانی را پیدا کنند.

شرکت تبلیغاتی اگیلوی امروزه به عنوان شناخته شده‌ترین آژانس تبلیغات به حساب می‌آید.

اگیلوی آژانس خود را در سال 1965 با Mather & Crowther ادغام کرد تا یک شرکت بین‌المللی Ogilvy & Mather تشکیل دهد. به آرامی شروع به گسترش در سراسر جهان کرد، و شهرت بسیار زیادی در سراسر جهان به دست آورد.

در سال 1973 اگیلوی به عنوان رئیس Ogilvy & Mather بازنشسته شد و به فرانسه منتقل شد. او هنوز در تماس با شرکت بود و در مورد آن اطلاع داشت، هرچند او دیگر در فعالیت های روزانه دخالت نمی‌کرد.

در دهه 1980 تصمیم گرفت از دوران بازنشستگی بیرون بیاید. او به عنوان مدیر عامل شرکت خود در هند دوباره مشغول به کار شد. در همان زمان، وی از شعبه های شرکت در سراسر جهان بازدید کرد و همچنان به نمایندگی از شرکت در نشست های رسمی ادامه داد.

در سال ۱۹۸۹ گروه شرکت‌های اگیلوی توسط شرکت WPP متعلق به سر مارتین سورل (Sir Martin Sorrell) که در حوزه بازاریابی و ارتباطات مشغول بود خریداری شد.

زندگینامه دیوید اگیلوی

جوایز و دستاوردها (Awards & Achievements)

اگرچه اگیلوی می‌خواست به شوالیه قهرمان دست یابد ولی نتوانست. با این حال در سال 1967 او یک فرمانده ارتش امپراتوری بریتانیا بود. در سال 1968، او به عنوان رئیس صندوق کالج متحد سیاه پوست منصوب شد.

  • در سال 1975، شورای اجرایی صندوق جهانی حیات وحش، او را به عنوان وکیل تعیین کرد.
  • در سال 1977، او در تالار مشاهیر آمریکا برگزیده شد.
  • وی یک‌بار در سال ۱۹۷۷ به عنوان چهره برتر تبلیغات در ایالات متحده انتخاب شد.
  • در سال 1990، جایزه هنر و حرف را در فرانسه دریافت نمود.
  • او همچنین به عنوان عضو کمیته 100 ساله موزه هنر متروپولیتن فعالیت داشت.

زندگی شخصی (Personal Life)

اگیلوی در طول حیات خود دو بار ازدواج نمود. اولین همسرش، ملیندا استریت (Melinda Street) بود. این زوج در سال 1955 طلاق گرفتند. بعدها، در سال 1973، با هرتا لینز (Herta Lans)، در فرانسه، ازدواج کرد. اگیلوی در تاریخ 21 ژوئیه 1999 (21 July 1999)، در خانه‌اش، در Bonnes فرانسه، فوت کرد. او 88 سال داشت.

کتاب‌های اگیلوی

تاکنون بیش از ۴ جلد کتاب از دیوید اگیلوی به چاپ رسیده است؛ که پر فروش‌ترین و اولین کتابی که از وی به چاپ رسیده به نام «اعتراف‌های یک تبلیغاتچی» می‌باشد که تا پایان سال ۲۰۰۸ میلادی در سرتاسر دنیا بیش از یک میلیون نسخه به فروش رسیده است. همچنین رازهای تبلیغات ، یکی دیگر از کتاب‌هایی است که از اگیلوی به چاپ رسیده است.

کتاب اعترافات یک تبلیغاتچی در سال ۱۹۶۲ منتشر شد و پس از مدت زمانی کوتاه به عنوان پرفروش‌ترین کتاب در حوزه تبلیغات شناخته شد. این کتاب تاکنون به ۱۴ زبان دنیا ترجمه شده و توانسته در سرتاسر دنیا به فروش میلیونی دست یابد. همچنین این کتاب به زبان فارسی نیز ترجمه شده است.

کتاب اع‍ت‍راف‍ات‌ ی‍ک‌ ت‍ب‍ل‍ی‍غ‍ات‌‌چی از دیوید اگیلوی
کتاب اع‍ت‍راف‍ات‌ ی‍ک‌ ت‍ب‍ل‍ی‍غ‍ات‌‌چی از دیوید اگیلوی
کتاب رازه‍ای‌ ت‍ب‍ل‍ی‍غ‍ات‌ از دیوید اگیلوی
کتاب رازه‍ای‌ ت‍ب‍ل‍ی‍غ‍ات‌ از دیوید اگیلوی
کتاب سلطان خیابان مدیسون از دیوید اگیلوی
کتاب سلطان خیابان مدیسون از کنت رومن درباره دیوید اگیلوی

ده نکته در مورد نوشتن از دیوید اگیلوی

  • کتاب چگونه بنویسیم نوشته رافائلسن و رومن را سه بار بخوانید. (مترجم: در این کتاب به نحوه ارتباطات صحیح، نحوه سخنرانی، یادداشت برداری، گزارش نویسی و … در محیط کار اشاره دارد.)
  •  یاد بگیرید که چگونه عادی صحبت کنید و عادی بنویسید.
  • از کلمات کوتاه، جملات کوتاه و پاراگراف های کوتاه در نوشتن استفاده کنید.
  • هرگز از اصطلاحات فنی و مخصوص یک صنف در نگارش استفاده نکنید این کار آدم های پر مدعاست.
  • در مورد هر موضوعی مخصوصاً تبلیغات بیش از ۲ صفحه ننویسید.
  • نقل قول هایی که می‌نویسید را حتماً چک کنید.
  • هرگز نامه یا یادداشتی را که نوشته‌اید بلافاصله ارسال نکنید، صبح روز بعد آن را بلند بخوانید و بعد از ویرایش ارسال کنید.
  • اگر چیزی مهم است از یکی از همکارانتان خواهش کنید تا کمکتان کند.
  • قبل از ارسال یادداشت یا نامه مطمئن شوید که شفافیت یک کریستال را داشته باشد، ساده بگویم واضح صحبت کنید تا دیگران منظور شما را متوجه شوند.
  • اگر شما می‌خواهید عملی را انجام دهید یا تبلیغ کنید، لازم نیست چیزی بنویسید کافی است با آن فرد صحبت کنید!

کمپین های تبلیغاتی اگیلوی

تبلیغات دیوید اگیلوی
کمپین تبلیغاتی Rolls Royce

تبلیغات دیوید اگیلوی
بر اساس آمارهای منتشر شده عربستان صعودی در سال ۲۰۱۳، از نظر برابری زن و مرد رتبه ۱۳۱ را در میان ۱۳۴ کشور مورد بررسی داشته است. این کشور با همکاری آژانس اوگیلوی کمپین تبلیغاتی بزرگی را درباره خشونت علیه زنان آغاز کرد. شعار این کمپین این است که: «برخی چیزها پوشانده نمی‌شوند» متمم

تبلیغات دیوید اگیلوی
کمپین تبلیغاتی پیراهن Hathaway . ( این کمپین به مدت 25 سال ادامه یافت.)

تبلیغات دیوید اگیلوی
زمانی که صید ماهی‌های تن، بیش از حد استاندارد شد، آژانس اگیلوی در یک کمپین بزرگ (تلاش کرد از احساسات خوب انسانها به سایر جانوران کمک بگیرد تا شاید ماهی‌های تن هم مورد لطف و محبت انسانها واقع شوند. یکی از شعارهای کمپین این بود که: اگر پاندا بود، بیشتر جدی می‌گرفتید؟)متمم

برخی از سخنان ارزشمند دیوید اگیلوی

مصرف کننده، احمق نیست. او زن شماست.

دیوید اگیلوی

در دنیای مدرن کسب و کار، این بی فایده است که متفکری خلاق و مبتکر باشی مگر اینکه بتوانی چیزی که خلق می کنی را بفروشی.

دیوید اگیلوی

99% تبلیغات چیز خاصی نمی فروشند.

دیوید اگیلوی

بهترین ایده ها به صورت جوک ظاهر می شوند.

تفکر خود را تا حد ممکن خنده دار کن.

دیوید اگیلوی
منبع
برترین مطالب

آرش عظیمی

تمام تمرکزم بر این است که کسب و کارها به نتایج عالی در زمینه های توسعه سازمانی و بهبود عملکرد سازمانی دست یابند و خود را از هزینه ها و صرف زمانهای بسیار رهایی سازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!