زندگی نامه

زندگینامه رابرت کیوساکی

خلاصه نوشته
  • تهیه و ارائه نرم افزارهای سفارشی
  • تجزیه و تحلیل کلیه ی اطلاعات(اکسل، دیتابیس و ...)
  • تهیه و ارائه گزارشات، نمودار و داشبوردهای مدیریتی
  • ارائه نرم افزارهای تحت ویندوز، وب و موبایل
  • انجام امور دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی و فروش
  • طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

زندگینامه رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی در ۸ آوریل ۱۹۴۷ در منطقه Hilo در هاوایی آمریکا به دنیا آمد و در همان ‌جا بزرگ شد. او چهارمین نسل از یک خانواده دورگه ژاپنی-آمریکایی است.نام پدر و مادرش رالف کیوساکی و مارجیری کیوساکی است. خانواده‌اش ترکیبی از مدرسان ممتاز و برجسته آمریکا بودند. پدرش رئیس آموزش و پرورش ایالت هاوایی بود. رابرت از همان سنین کودکی در یادگیری بسیار باهوش بود او پس از پایان دوره دبیرستان، وارد آکادمی نیروی دریایی ایالات متحده در نیویورک شد و به عنوان افسر عرشه با درجه کارشناسی در سال ۱۹۶۹ فارغ التحصیل شد و پس از به پایان رساندن دانشگاه، به نیروی تفنگداران دریایی ارتش آمریکا پیوست و به عنوان افسر و خلبان هلی کوپتر در جنگ ویتنام خدمت کرد.

رابرت کیوساکی در سال ۱۹۹۴ ازدواج کرد. نام همسرش کیم کیوساکی است. گزارش‌ها حاکی از آن است که هر دو آن‌ها با خوشحالی در آریزونا زندگی می‌کنند.

رابرت تورو کیوساکی (Robert Toru Kiyosaki) سرمایه‌گذار و نویسنده کتاب پدر پولدار پدر بی‌پول است. همچنین کتاب کسب ثروت به روش پدر پولدار نیز که در واقع، ادامه مباحث کتاب پدر پولدار پدر بی‌پول می‌باشد، از آثار اوست..

در بازگشت از ویتنام زندگی مالی و تجاری رابرت آغاز شد . در سال ۱۹۷۷ او شرکتی را بنیان نهاد که نخستین کیف های پول مردانه ای که مخلوطی از نایلون و ولکرو بود به بازار عرضه کرد . که این محصول بعدها به یک فراورده مولتی میلیون دلاری جهانی تبدیل شد . او و محصولاتش در مجلات معتبر جهانی حضور داشتند و دارند .

فعالیت‌های آموزشی

پس از دست کشیدن از کار تجارت، اولین کتاب رابرت کیوساکی با عنوان ” اگر می خواهید ثروت شوید به مدرسه نروید ” در سال ۱۹۹۲ منتشر شد و چند سال بعد، وی شرکت تکنولوژی گردش پول کیوساکی Kiyosaki CashFlow Technologies را تاسیس کرد که یک شرکت آموزش تجارت و اصول مالی بود کرد و به آموزش تجارت و سرمایه‌گذاری در هفت کشور جهان مشغول بوده و ده‌ها هزار نفر دانشجو دارد.

دو کسب کار اول کیوساکی ورشکسته شدند ، اما شرکت آموزش مالی او خوب عمل کرده و درآمد اصلی آن از برگزاری سیمنارهای آموزشی است.در همین سالها کتاب های بیشتری از کیوساکی منتشر شد و موجب شهرت بیشتر وی شدند.

با بازنشسته شدن در سن ۴۷ سالگی در سال ۱۹۹۶ رابرت به سرمایه گذاری یعنی آنچه بیش از همه مورد علاقه اش بود روی آورد .در این سال رابرت در سه شرکت سهامی عام کشف نفت , طلا و نقره سرمایه گذاری کرد که شرکت های نقره و طلا برای سرمایه گذارانش پول زیادی به ارمغان آورد . وی هنچنین در این سال کتاب ” پدر پولدا , پدر بی پول ” با کمک شارون لچتر (یک حسابدار حرفه ای و تاجر) را نوشت . این کتاب به مدت سه سال پرفروشترین کتاب نیویورک تایمز و وال استریت ژورنال بود .

در این کتاب رابرت در مورد دو پدر خود توضیح می دهد . یکی بی پول و دیگری پولدار , اولی بسیار باهوش , تحصیلکرده و دارای مدرک دکترا از دانشگاه استنفورد و دیگری که در اصل پدر دوستش بود و رابرت او را پدر خود می خواند تا هشت کلاس تحصیل نکرده بود . هر دوی آنها در حرفه هایشان موفق بودند و تمام عمرشان را به سختی کار کرده بودند اما یکی وقتی مُرد , ده ها میلیون دلار برای خانواده و سازمان های خیریه به جا گذاشت , حال آنکه دیگری پس ازمرگش مقروض بود .

در موسسه آموزشی او مهمترین چیزی که تعلیم داده میشود , عشق و استقامت است . او این آموزش را با کمک گرفتن از مردان بزرگی چون آنتونی رابینز , زیگ زیگلار و اگ مندینو انجام میدهد .

پیام رابرت آشکار است : ” مسولیت امور مالی ات را خود بر عهده بگیر یا تا آخر عمر پذیرای دستورالعمل ها و فرمایشات دیگران باش . به دست خودت است که ارباب پول باشی یا برده اش .”

رابرت کلاس هایی دارد که از یک ساعت تا سه روز طول می کشد و به مردم درباره رموز ثروتمند شدن آموزش می دهد . گرچه سوژه های کلاس او شامل ” سرمایه گذاری با بالاترین بهره و کمترین ریسک ” , ” چگونه به فرزندانمان آموزش دهیم پولدار شوند ” و ” تاسیس شرکت ها و واگذاری آنها ” است , اما پیام تکان دهنده و استوارش چیز دیگری است . آن پیام چنین است :

” نبوغ مالی را که در وجودتان خوابیده است را بیدار کنید . این نبوغ و استعداد , آماده سربرآوردن است .”

این همان تعریفی است که سخنران و نویسنده جهانی، آنتونی رابینز در مورد کار رابرت ابراز می دارد. او می گوید: “کار رابرت کیوساکی در امر آموزش، کاری نیرومند، عمیق، شگرف و دگرگون ساز است. من در برابر تلاش هایش سر تعظیم فرود می آورم و به تمام مردم، شرکت در این کلاس ها را توصیه می کنم. “

رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی را بیشتر با کتاب «بابای پولدار بابای فقیر» می شناسند؛ پرفروش ترین کتابی که درباره پول درآوردن نوشته شده است. کیوساکی طرز فکر ده ها میلیون نفر را در مورد پول به چالش کشیده و تغییر داده است. او یک کارآفرین، مربی و سرمایه گذار می باشد که معتقد است دنیا به کارآفرین های بیشتری نیاز دارد تا شغل ایجاد کنند.رابرت با ایده های متفاوت و خلاف معمولی که درباره پول و سرمایه گذاری دارد شهرتی جهانی برای خود کسب کرده است.

رابرت کیوساکی به عنوان فردی شناخته شده است که می تواند مسائل پیچیده مربوط به پول، سرمایه گذاری و اقتصاد را ساده کند. او تجربیاتی را که در مسیر رسیدن به آزادی مالی کسب کرده است طوری بیان می کند که افراد با هر سن و پیش زمینه ای می توانند درک کنند.

ایده های اصلی او از قبیل: «خانه ای که در آن زندگی می کنید دارایی نیست.»، «روی گردش مالی سرمایه گذاری کنید» و «کسانی که پول نقد را پس انداز می کنند بازنده هستند» مورد تمسخر خیلی ها قرار می گرفت تا این که در طول ده سال گذشته مشخص شد که واقعا حق با او بوده است.

کیوساکی معتقد است که در عصر فعلی که عصر اطلاعات است توصیه های قدیمی از قبیل «به دانشگاه برو، شغلی برای خودت دست و پا کن، پول پس انداز کن، همه بدهی ها و قرض هایت را پرداخت کن، برای طولانی مدت سرمایه گذاری کن، در چند زمینه مختلف سرمایه گذاری کن …» دیگر کاربردی ندارند. او مردم را تشویق می کند تا از نظر مالی آموزش ببینند و نقش فعالی در سرمایه گذاری برای آینده خود داشته باشند.

رابرت مولف ۱۹ کتاب است و در شبکه های مختلفی به منظور معرفی ایده های خود به مردم حضور پیدا کرده است از جمله شبکه سی ان ان، بی بی سی، فاکس نیوز، الجزیره، جی بی تی وی ….

گزیده ای از سخنان رابرت کیوساکی در کتاب پدر پولدار , پدر بی پولمردم کم درامد و اقشار میانی , برای پول کار می کنند اما برای پولدارها , پول است که برای آنها  کار می کند .

  • اکثر مردم به دلیل ترس و حرص در چرخه زندگی گرفتار می شوند . چرخه ای که شامل بیدار شدن , سرکار رفتن , بیدار شدن , سرکار رفتن , پرداخت مخارج و … است .
  • علت اصلی فقر و نابسامانی مالی , ترس و جهل است نه اقتصاد و دولت و یا ثروتمندان .
  • اکثر مردم , تمام عمرشان را به دلیل احساس ترس به دنبال شغل ثابت , کسب حقوق , افزایش درآمد و امنیت کاری می گردند .
  • پولدارها دارایی می اندوزند , حال آنکه بی پول ها و اقشار متوسط , بدهی می اندوزند و به اشتباه تصور می کنند که دارایی است .
  • شانس به ذهن خلاق روی می آورد .
  • مشکل اصلی ترس نیست , بلکه چگونگی مقابله با ترس است , مخصوصا ترس از دست دادن پول .
  • بازنده ها از شکست ناامید می شوند و برنده ها الهام میگیرند .

در مورد رابرت کیوساکی بیشتر بدانیم

رابرت کیوساکی یک اقتصاددان پیشرو و صاحب تئوری‌های نوآورانه اقتصادی در دنیاست. وی با نوشتن تفکرات ناب و دست اول اقتصادی در کتاب خود با نام پدر پولدار، پدر بی‌پول تمامی علاقه‌مندان به مباحث اقتصادی و مالی را مبهوت خود کرده‌است. میلیون‌ها نفر با پیروی از نظرات خلاقانه رابرت کیوساکی توانسته‌اند به موقعیت‌های مالی و اجتماعی خیره‌کننده‌ای در جهان دست یابند. از جمله ویژگی‌های بارز تفکرات و نظریات کیوساکی می‌توان به کاربردی بودن آنها و ارتباط فوق‌العاده این نظریات با زندگی واقعی افراد جامعه است.

شاخص‌های متعدد رابرت کیوساکی و کتاب‌های پر فروش وی توانسته‌است تحسین بزرگانی چون آنتی رابینز و دونالد ترامپ را برانگیزد. رابرت تی. کیوساکی نویسنده کتاب پدر پولدار، پدر بی‌پول، صاحب پرفروش‌ترین کتاب سال در طول شش سال اخیر شده‌است. همچنین او سرمایه‌گذار، مؤسس و مدرس مسائل مربوط به آموزش‌های امور مالی است که توانسته با ارائه روش‌ها و استراتژی‌های جدید مفاهیم جدیدی از دنیای تجارت را به همگان معرفی کند. در اغلب کتاب‌ها و سخنرانی‌های او دیده‌ایم که دربارهٔ پول به عنوان تنها عامل «حفظ ارتباط» افراد دنیا با یکدیگر جملات و کلمات بسیار زیبا و جالبی بر زبان می‌آورد.

او به خاطر فن بیان بسیار خوب و صریح، موفق به برگزاری کلاس‌های آموزشی و سخنرانی‌های متعدد در جای‌جای دنیا شده‌است و امروز همه او و پدر پولدارش را که بزرگ‌ترین راهنمای زندگی‌اش بوده‌است می‌شناسند. کتاب‌های رابرت به خاطر سلاست و روان بودن‌شان در عرض مدت کوتاهی به ۵۱ زبان زنده دنیا ترجمه شده و امروزه در ۱۰۹ کشور جهان در دسترس هستند. مهم‌ترین کتاب او به نام «پدر پولدار» به تعداد بیش‌از ۲۷ میلیون بار به چاپ رسیده و در همه جای دنیا به چشم می‌خورد. در سال ۲۰۰۵ رابرت به عنوان یکی از ۲۵ نویسنده برتر دنیا انتخاب شد و توانست سری جدید کتاب‌های خود را با علاقه و اشتیاق بیشتری بنویسد و در عرض مدت کوتاهی به چاپ برساند.

او در سال ۲۰۰۶ موفق شد که دو کتاب خود به نام‌های «چرا می‌خواهیم شما هم ثروتمند شوید» و «دو مرد یک پیام» را نوشت. از طرف دیگر او مقالات بسیاری دربارهٔ پول و دنیای تجارت نوشته و در روزنامه‌ها و مجلات به چاپ رسانده‌است. قبل از نگارش کتاب پدر پولدار، پدر بی‌پول او بازی چهارراه پولسازی ۱۰۱ را طراحی کرد و توانست در قالب یک بازی آموزش‌های مالی را برای همة مردم توضیح دهد.

در واقع همین استراتژی‌های او بودند که او را در سن ۴۷ سالگی و در اوج جوانی و نشاط بازنشسته کنند. او می‌گفت: کتاب‌هایی نوشته‌ام که به من نشان می‌دهند جای اینکه برای پول کار کنند، می‌توانند گوشه‌ای بایستند و ببینند که چگونه پول سخت برایشان کار می‌کند و آنها را صاحب سود و سرمایه فراوان می‌گرداند. اگر بخواهیم نگاهی اجمالی به مجموعه تفکرات رابرت کیوساکی در این مقاله داشته باشیم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پولدارها هیچوقت برای پول کار نمی‌کنند.
  • این یک تفکر اشتباه است که تمامی پولدارها، ثروت خود را از راه استثمار دیگران به دست آورده‌اند.
  • ساده‌ترین افراد جامعه پولدارترین افراد جامعه هستند.
  • ماشین شما و خانه محل سکونت‌تان سرمایه نیست.
  • برای پولدار شدن و پولدار ماندن به دیگران کمک مالی کنید.
  • پول و ثروت باد آورده برای فقرا بسیار زیان‌آور است.
  • کاری را انتخاب کنید که می‌توانید عاشقانه در آن فعالیت کنید و مطمئن باشید با این کار ثروتمند می‌شوید.
  • حتماً یک تجارت جانبی برای خود دست و پا کنید.
  • آهای کارمندان دولت قبل از اینکه بیمار شوید، بیکار شوید، پیر شوید و باز نشسته شوید به فکر یک تجارت باشید.
  • برای ورود به مباحث اقتصادی حتماً در یک کلاس فروشندگی شرکت کنید.
  • هوش مالی خود را مدام افزایش دهید.
  • برای خود بدهی نخرید.
  • اتکاء به بیمه تأمین اجتماعی، یارانه دولت و سبد کالا بدترین نوع دلخوشی برای افراد جامعه است.
  • کسی ثروتمند است که در صورت بیکاری در سه ماه به راحتی بتواند به زندگی ادامه دهد.
  • استقلال مالی داشته باشید.
  • طوری زندگی کنید که بتوانید در جوانی بازنشسته شوید.
  • ارنست همینگوی می‌گوید پول هیچوقت نمی‌تواند شما را خوشبخت کند، ولی بی‌پولی قطعاً شما را بدبخت می‌کند.
  • ثروتمند شدن هیچوقت با زیاد کار کردن میسر نیست.
  • طوری زندگی کنید به جای اینکه شما برای پول کار کنید، پول برای شما کار کند.
  • ثروتمند شدن تلفیقی از هنر و علم است.

 

رابرت کیوساکی با اهدای این بیست اصل مهم قصد دارد، مفهوم ثروتمند شدن و ثروتمند ماندن را برای همه ما ملموس‌تر کند.

جوایز و دستاوردهای رابرت کیوساکی

او به خاطر کارهای فوق‌العاده خود جوایز زیادی دریافت کرده است. او در سال‌های ۱۹۹۴، ۱۹۸۱، ۱۹۷۸، ۱۹۷۷، ۱۹۷۵ برنده جایزه گلدن گلوب شد. رابرت کیوساکی همچنین در سال ۲۰۱۱  جایزه ارزشمند BAFTA و AARP Movies را برای Grownups به دست آورد.

او فرد بسیار نابغه و سخت کوشی است به همین دلیل است که او در جایگاه برتر در رشته خود قرار دارد.

خلق بازی گردش مالی رابرت کیوساکی به عنوان یک نوآوری جهانی در حوزه آموزش سرمایه گذاری

از جمله نوآوری‌های متفاوت رابرت کیوساکی می‌توان به ابداع “بازی گردش مالی” اشاره کرد. در این بازی بی نظیر به صورت کاملاً مفرح، هر فرد می‌ تواند به صورت عملی با مفاهیم بنیادی اقتصادی آشنا شده و دانش مالی خود را ارتقاء دهد.

این بازی در حقیقت بر پایه اصولی طراحی شده که در کتاب هایش به آن اشاره می کند. وی درباره ایده خلق این بازی می گوید: “من در طول سال های تحصیلی ام به این نتیجه رسیدم که بهترین شیوه یادگیری، تمرین و تکرار است. پس به فکر طراحی بازی ای افتادم که بتواند در کنار جذابیت و سر گرمی ، مفاهیم مالی، سرمایه گذاری و حسابداری را به افراد بیاموزد. آموزش چنین مفاهیمی با مطالعه کتاب و یا شرکت در کلاس های آموزشی، ممکن است کمی کسل کننده و دشوار باشد. “

شاید شرکت در سمینارهای رابرت کیوساکی یا ثبت نام در دوره های آموزشی وی سخت و غیر ممکن باشد ولی خوشبختانه تمام کتاب های کیوساکی در ایران با ترجمه خیلی خوبی منتشر شده و بازی گردش مالی به راحتی در دسترس است و چیزی را از دست نخواهید داد .

نسخه فارسی بازی cashflow 101 رابرت کیوساکی با عنوان بازی گردش مالی در ایران

بازی گردش مالی رابرت کیوساکی
بازی گردش مالی رابرت کیوساکی

این بازی فکری که توسط روزنامه آمریکای امروز ” مونوپولی در Stroids” لقب گرفته بود در سال ۲۰۱۸ با رنگ ها و شکل ها و دستور العمل های بهتر به روز شد و هم اکنون پس از بررسی ، تحقیق و مداومت بالاخره در ایران نیز نسخه جدید سال ۲۰۱۸ بازی cashflow101 با عنوان «بازی گردش مالی» با کیفیتی بالا و کاملا بومی سازی شده طراحی و تولید گردید.

در طراحی نسخه فارسی تلاش شده است تا با حفظ ساختار اصلی بازی، اطلاعات و ارقام موجود در آن در حد امکان متناسب با شرایط حال جامعه ایران باشد تا پذیرش مفاهیم برای مخاطب امکان پذیرتر گردد.

در این بازی یاد می گیرد با چشم های خود به توصیه های مالی گوش کنید.

  • برای تهیه این بازی نیز می توانید به سایت rezakargozar.com مراجعه فرمایید.
منبع
برترین مطالب

آرش عظیمی

تمام تمرکزم بر این است که کسب و کارها به نتایج عالی در زمینه های توسعه سازمانی و بهبود عملکرد سازمانی دست یابند و خود را از هزینه ها و صرف زمانهای بسیار رهایی سازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!