زندگی نامه

زندگینامه ناپلئون هیل

خلاصه نوشته
  • تهیه و ارائه نرم افزارهای سفارشی
  • تجزیه و تحلیل کلیه ی اطلاعات(اکسل، دیتابیس و ...)
  • تهیه و ارائه گزارشات، نمودار و داشبوردهای مدیریتی
  • ارائه نرم افزارهای تحت ویندوز، وب و موبایل
  • انجام امور دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی و فروش
  • طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

بیوگرافی ناپلئون هیل

ناپلئون هیل (Napoleon Hill) نویسنده پرفروش ترین کتاب پول سازی جهان یعنی بیندیشید و ثروتمند شوید است. وی در ۲۶ اکتبر سال ۱۸۸۳ در ویرجینیای آمریکا به دنیا آمد. خانه‌ ای که او در آن متولد شد اتاقی در کنار رودخانه‌ ای در ویرجینیا بیش بود. وقتی ۱۰ سال بیشتر نداشت مادرش بر اثر بیماری و تغذیه ناسالم از چشم از دنیا بست. ناپلئون هیل همیشه به کودکان همسن و سال خود که لباس خوب می‌ پوشیدند و خوراکی‌ های متنوع می‌ خوردند با افسوس نگاه می‌ کرد.

بعد از فوت مادر ناپلئون، زندگی برای ناپلئون خیلی سخت‌ تر شد، زیرا پدر بدون توجه به وضعیت مالی‌ اش ۲ سال بعد از مرگ مادر وی با زنی دیگر ازدواج کرد. از آنجایی که ناپلئون هیل جوان بسیار سرکش و پرخاشگری بود، نامادری‌ اش توانست روح سرکش او را مهار کند و به دلیل علاقه‌ ای که به خواندن و نوشتن داشت به مطالعه کتاب‌ های داستان و خلاصه‌ نویسی و داستان‌ نویسی پرداخت. به طوری که در ۱۳ سالگی خبرنگار روزنامه ویرجینیا شد و نام گزارشگر کوهستان را برای خود انتخاب کرد. ناپلئون هیل پولی را که از این راه به دست می‌ آورد خرج هزینه تحصیل خود میکرد.

دوران کودکی

ناپلئون از همان دوران کودکی علاقه خود را به مطالعه کتابهای داستان و همچنین، خلاصه‌نویسی و داستان‌نویسی نشان داد. او در سیزده سالگی، خبرنگار روزنامه «ویرجینیا» شد و نام «گزارشگر کوهستان» را برای خود انتخاب کرد. هیل با پولی که بدست می‌آورد، هزینه تحصیل خود را پرداخت می‌کرد. وی برای ادامه تحصیل وارد مدرسه حقوق شد، ولی از عهده هزینه‌های آن برنیامد، از این رو زمان بیشتری را صرف فعالیت در روزنامه و کسب درآمد کرد.

دوران جوانی

ناپلئون جوان بسیار سرکش، شیطان و پرخاشگری بود و زمانی که ده سال داشت، مادرش بر اثر بیماری و تغذیه ناسالم از دنیا رفت. او همیشه به کودکان هم سن و سال خود که لباس خوب می‌پوشیدند و خوراکی‌های متنوعی می‌خوردند، با افسوس نگاه می‌کرد.

بعد از مرگ مادر، زندگی برای ناپلئون سخت‌تر شد، زیرا پدر بدون توجه به وضعیت مالی خود، دو سال بعد از مرگ همسرش ازدواج کرد و ناپلئون را به حال خود رها نمود. با پدری که سر رشته زیادی از تربیت یک پسر بچه نداشت تنها ماند. ناپلئون از آزار و اذیت همسایه‌ها لذت می‌برد. آنچنان نترس بود که با خودش اسلحه حمل می‌کرد. او از جسی جیمز یاغی معروف آن زمان برای خودش یک بت ساخته بود. او خشن‌ترین پسر منطقه به حساب می‌آمد و ازین لحاظ به خودش افتخار می‌کرد.

ناپلئون هیل کیست؟

ناپلئون هیل در 18 سالگی به این نتیجه رسید که به وکالت علاقه‌ مند است و این میل در او به‌ وجود آمد که می‌ تواند از فعالان حقوق بشر شود؛ به همین خاطر تصمیم گرفت وارد دانشکده حقوق دانشگاه جورج تاون شود، ولی چون از عهده هزینه‌ اش برنیامد، آنجا را رها ساخت.

ناپلئون هیل برای داشتن درآمد بیشتر فعالیتش را در روزنامه بیشتر کرد. استعدادش در نوشتن عالی بود و سردبیر از نوشته‌ ها و مقالات وی استقبال می‌ کرد و کار مصاحبه با افراد برجسته و معروف را به او می‌ سپرد. ناپلئون پسری زرنگ و کوشا بود و در هنگام مصاحبه با افراد نامدار، از تجربیات آنان درس می‌ گرفت و در زندگی خود به کار می‌ برد.

مصاحبه های ناپلئون هیل با دانشمندان و ثروتمندان

ناپلئون با افرادی چون توماس ادیسون، الکساندر گراهام بل، هنری فورد و ویلیام جنینگ برایان مصاحبه کرد.

می‌ گویند ادیسون در مصاحبه‌ ای که هیل با وی داشت به مزاح به او گفت: اگر تا الان لامپ التهابی را نساخته بودم به جای این که وقتم را با تو تلف کنم می‌ رفتم در آزمایشگاه و به کارم مشغول می‌ شدم.

زندگینامه ناپلئون هیل

کتاب های ناپلئون هیل

ناپلئون هیل با دقت و ظرافت می‌ کوشید راه های موفقیت این‌ گونه افراد را پیدا کند. از این رو، سال 1928 کتابی با نام قوانین موفقیت را نوشت که با استقبال خوبی روبه‌ رو شد. با انتشار این کتاب ستاره بخت و اقبال او درخشیدن گرفت و میزان درآمد ماهانه او را به 2500 دلار رساند و این میزان سال‌ ها ثابت بود. سپس کتاب «دینامیت مغزی» را سال 1941 نوشت.

وی از سال 1919 تا 1920 در مجله قوانین طلایی هیل، سردبیر بود و سال 1930 کتابی در زمینه راهیابی به موفقیت را نوشت. «ناپلئون هیل » در حیطه موفقیت و رسیدن به ثروت تا حدی به درجه استادی رسیده بود که از سال 1933 تا 1935 مشاور فرانکلین روزولت، رئیس‌ جمهور آمریکا شد و پول خوبی به دست آورد. او سال 1937 در کتاب رشد فکری و ثروت کلیه فرمول‌ های رسیدن به موفقیت را ذکر کرد.

  • بیندیشید و ثروتمند شوید
  • شاه کلید ثروت
  • شما می‌توانید معجزه‌ی زندگی خود باشید
  • با آرامش ذهن به ثروت برسید
  • راز قدرت جذب
  • نردبان جادویی برای رسیدن به موفقیت
  • روانشناسی موفقیت
  • ۱۷ قانون موفقیت

 

فروش 30 میلیون جلد کتاب‌

کتاب‌ های هیل هر روز بیشتر به فروش می‌ رفت و مورد توجه همه قرار می‌ گرفت به طوری که وی کتاب علوم موفقیت را که سال 1960 نوشت با بیش از 30 میلیون جلد به فروش رساند.

او سال 1970 در جنوب کارولینا در حالی‌که مشغول نوشتن کتاب «تو می‌ توانی کار کنی و معجزه ببینی» بود در 87 سالگی چشم از جهان فروبست.

قانون موفقیت ناپلئون هیل

می‌ گویند سال 1969 هنگامی که خبرنگار نیوزویک در مصاحبه‌ ای از او خواست که درباره آرزوهایش سخن بگوید درجواب گفت: زمانی که مرد جوانی بودم، آرزو داشتم نویسنده شوم و برای رسیدن به این‌ آرزو می‌ دانستم باید در کاربرد کلمات خبره شوم، اما چون پسر فقیری بودم و قادر به تحصیل در دانشگاه نبودم از درس محروم شدم.

دوستانم توصیه می‌ کردند از آرزوهایم بگذرم و به کار در معدن بپردازم، اما عشق به نوشتن در من وجود داشت. بالاخره با تلاش شبانه‌ روزی توانستم به آرزویم برسم و در کنار کار به نوشتن نیز بپردازم. اکنون آرزویی ندارم زیرا به اهدافم دست یافته‌ ام.

نحوه رسیدن ناپلئون به اهدافش

وقتی خبرنگار نیوزویک از وی پرسید که چگونه به اهدافش رسید گفت: برای موفقیت یک ویژگی هست که فرد باید آن را داشته باشد و آن مشخص بودن هدف است. فرد باید بداند چه می‌ خواهد و برای رسیدن به خواسته‌ اش پافشاری کند.

از سوی دیگر یک روش عالی برای موفقیت در کار این است که افکارتان را روی کاغذ بیاورید. فقط 3 درصد از مردم هدف‌ های مشخص دارند و آنها را روی کاغذ می‌ آورند. این افراد در مقایسه با افرادی که از نظر میزان تحصیلات و توانایی برابر یا بهتر از آنها هستند اما به هر دلیلی هرگز وقت خود را صرف روی کاغذ آوردن هدف‌ های خود نکرده‌ اند 5 تا 10 برابر بیشتر کارایی دارند. من برای رسیدن به اهدافم تنبلی را کنار گذاشتم و با اعتماد‌به نفس جلو رفتم و به خواسته‌ ام رسیدم و توصیه‌‌ ام به همه مردم این است که اعتماد به نفس خود را تقویت کنند، به آرزوها و اهداف خود ایمان داشته باشند و ارزش قائل شوند.

چگونه ثروتمند شوید

ناپلئون هیل در کتاب خود به نام بیندیشید و ثروتمند شوید می‌ گوید: هر جا نیروی تصمیم باشد راهی گشوده می‌ شود. اگر انسان‌ ها پای عقیده خود بایستند و پشتکار داشته باشند خواسته آنها به وسواسی دائمی تبدیل می‌ شود و پیروز می‌ شود. فرصت در حیاط خلوت شما کمین کرده است اما گاه بد می‌ آورید و گاه موقتا شکست می‌ خورید به همین دلیل خیلی وقت‌ ها نمی‌ توانید فرصت خوب را تشخیص دهید. ضمیر ناخودآگاه برای موفقیت و شکست مساوی عمل می‌ کند. اگر اندیشه کسب ثروت با هدفی معین و اشتیاق فراوان ترکیب شود راه ثروتمند شدن را به شما نشان می‌ دهد.

به اعتقاد هیل یکی از علت‌ های شکست این است که در برخورد با مشکلات متوقف می‌ شویم و دست‌ از تلاش برمی‌ داریم. ثروت با یک حالت ذهنی آغاز می‌ شود و موفقیت از آن کسانی است که ذهنیت موفق دارند. آنچه را مغز انسان تصور و باور کند به آن می‌ رسد. نمی‌ توانید به ثروت زیاد برسید مگر اینکه در سر اشتیاق فراوان داشته باشید.

مرگ او

وی در هشتم نوامبر سال ۱۹۷۰، در جنوب «کارولینا» و در حالی که مشغول نوشتن کتاب «تو می‌توانی کار کنی و معجزه ببینی» بود، چشم از جهان فروبست.

جملات انگیزشی ناپلئون هیل

جملات انگیزشی ناپلئون هیل

ادیسون 10.000 بار شکست خورد تا اینکه چراغ الکتریکی را درست کرد. با چند بار شکست دلسرد نشوید.


قدرت و رشد تنها از طریق تلاش و مبارزۀ مداوم بدست می آید.


ترس ها، چیزی بیشتر از تصوری ذهنی نیستند.


ما حاضر نیستیم چیزی که نمی فهمیم را باور کنیم.


هیچ کس نمی تواند در فعالیتی موفق شود که از آن خوشش نمی آید.


نقطه شروع تمام موفقیت ها، اشتیاق است.


کسی که بیشتر از دستمزدی که می گیرد کار می کند، به زودی بیشتر از کاری که می کند دستمزد می گیرد.

منبع
برترین مطالب

آرش عظیمی

تمام تمرکزم بر این است که کسب و کارها به نتایج عالی در زمینه های توسعه سازمانی و بهبود عملکرد سازمانی دست یابند و خود را از هزینه ها و صرف زمانهای بسیار رهایی سازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!