معرفی کتاب

کتاب مسری؛ راهکارهای بازاریابی ویروسی

خلاصه نوشته
  • تهیه و ارائه نرم افزارهای سفارشی
  • تجزیه و تحلیل کلیه ی اطلاعات(اکسل، دیتابیس و ...)
  • تهیه و ارائه گزارشات، نمودار و داشبوردهای مدیریتی
  • ارائه نرم افزارهای تحت ویندوز، وب و موبایل
  • انجام امور دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی و فروش
  • طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

کتاب مسری؛ راهکارهای بازاریابی ویروسی اثری از جونا برگر است که توسط نیوشا عاشورزاده ترجمه شده است.

مسری

کتاب مسری؛ راهکارهای بازاریابی ویروسی حکایت پوست اندازی بازاریابی در اقتصاد فوق رقابتی امروز است. گذشت آن روزگاری که خیلی ها محتوای کتاب های اصول تجاری از جمله بازاریابی و فروش را توضیح واضحات می دانستند و همه را با یک چوب می راندند و می گفتند همه را از بر هستیم. با پیچیده شدن فعالیت تجاری در عصر انفجار ارتباطات، بازاریابان معاصر هم ترفند های پیچیده ای را به کار بسته اند تا جزئی ترین حرکات انسان ها را در زندگی روزمره تحلیل کنند و برای رونق کسب و کارهای گوناگون در کار آورند. حالا دیگر بحث ها این قدر علمی و موشکافانه شده که بعید است کسی مدعی توضیح واضحات شود و اثر گذاری شان را زیر سوال ببرد. در رونق این گونه از کتاب ها، مسری در رده ی آن هایی ست که خیلی زود معروف شده اند و به لیست پرفروش های رسانه های مشهور راه یافته اند. مسری به مصداق محتوای خود، خیلی زود، سرِ زبان کسانی افتاد که از بازاریابی، رونق راستین کسب و کار را در دنیای فوق رقابتی امروز می خواهند. این چنین است که مسری از پدیده ای رشک برانگیز در کسب و کار سخن می گوید که رسیدن به آن، بی اغراق، نهایت آرزوی هر کارآفرینی ست.

درباره کتاب

در سال های اخیر در مورد شاخه های نوین بازاریابی از جمله بازاریابی ویروسی، بحث های مختلفی صروت گرفته است و در میان تمام این بحث ها می توان کتاب «مسری؛ راهکارهای بازاریابی ویروسی» دارای جایگاهی متمایز نسبت به کتاب های مشابه در نظر گرفت. این کتاب، تسری پیدا کردن هر پدیده ای را نه به شکل کلی که با بیان جزییات و فرمول های خاص آن بیان کرده است که مبتنی بر جدیدترین تحقیقاتی ست که در لابراتورهای بازاریابی و تبلیغات دنیا انجام شده و نتایج آن هم اکنون و در قالب همین کتاب ها در دسترس عموم قرار گرفته است.

شاید برخی مضامین کتاب از جمله موضوعاتی باشد که هر کدام از ما در شغل و کسب و کاری که هستیم، تلاش کرده ایم آن را به مرحله ی اجرا درآورده ایمو با خواندن این کتاب بگوییم این همان موضوعی است که پیش از این می خواستم اجرا کنم. با این حال ممکن است این ایده ها هیچ گاه به مرحله ی اجرا نرسیده باشند، یا اگر هم اجرایی شده باشند، به شکلی بوده اند که تاثیر تام و تمامی  روی آن چه که می خواسته اید، نداشته اند. این کتاب، هم چون یک نقشه ی راه عمل می کند که می تواند ایده های تجاری شما را به مرحله ای برساند که جامعه ی هدف شما درباره ی آن تجارت شما صحبت کنند و در واقع، در ذهن شان فضایی را به اندیشیدن در مورد کتاب شما اختصاص دهند.

کتاب مسری؛ راهکارهای بازاریابی ویروسی

باید انتشار این کتاب را در ایران به فال نیک گرفت. یادمان باشد این کتاب یکی از جدیدترین کتاب های حوزه ی بازاریابی ست که آخرین دیدگاه ها درباره ی این حوزه ی مهم را انعکاس می دهد. به هر حال یکی از ملاک های پیشرفت و توسعه ی هر کشوری، بهره مندی موثر از جدید ترین مفاهیم حوزه های مرتبط با کسب و کار است که هیمن می تواند موجبات جهش در یک کسب و کار را فراهم کند. کتاب « مسری؛ راهکارهای بازاریابی ویروسی» شاید همان حلقه ی مفقوده ی کسب و کار شما باشد که در صورت یادگیری دقیق آموزش های آن، تحقق اهداف شما در مورد کسب و کارتان کاملا در دسترس و امکان پذیر شود. پیشنهاد من به شما این است که خواندن چندباره ی این کتاب را مدنظر قرار دهید و تاثیرات آن را روی فعالیت تجاری و حتی اجتماعی خود به نظاره بنشینید.

قسمت هایی خواندنی از کتاب
مردم حواس شان به طور مطلق معطوف خودشان و کاری که می کنند، نیست؛ بیش تر علاقه مندند بدانند نسبت به بقیه در چه شرایطی هستند.
«جالب بودن» مهم ترین عامل برای جلب توجه دیگران است.

 

دو دلیل برای به اشتراک گذاشتن مطالب وجود دارد: یا جالب اند یا مفید.

مطالب جالب، سرگرم کننده اند و برای گوینده شان اعتبار می آورند.

گفتن مطالب مفید به دیگران کمک می کند و در این بین برای گوینده اش هم خوب است. چون بقیه، او را انسان خوب و مسوولی در نظر می آورند.

حتما می دانید بهترین وقت برای به حرف آوردن مردم وقتی ست که فعالیت بدنی دارند. بازی ها و فیلم های هیجان انگیز تلویزونی از برنامه های مستند و تاریخی محرک های قوی تری هستند.
وقتی به چیزی که تخفیف خورده است، توجه شود، تقاضا بالا می رود؛ ولی اگر اجناس زیادی در مغازه تخفیف خورده باشند، ممکن است همین، میزان خرید را کم کند. ولی عرضه هایی که برای مدت محدودی وجود دارند، به نظر ، جذاب تر می آیند؛ آن هم به خاطر محدودیت.
همچنین در پشت کتاب می خوانید:

فرآورده ی یک کسب کار، چون در گفتار مر دم جاری شود و بین ساکنان کوی و بزرن رواج و رونق گیرد، آن وقت کار، یکسره شده است و کارآفرین، آن چه را که رویا می دانسته، در واقعیت، به نظاره می نشیند. مسری، افسون زدایی از این افسون شگفت انگیز تجارت است و قدم به قدم نشان می دهد که چگونه می توان نامحسوس به ذهن و زبان مردم راه یافت و پیام خود در مقیاس میلیون ها میلیون، آن هم با زحمت اندک، گسترش داد. شاید دستِ کم گرفتن باشد که بخواهیم اثر کتاب مسری را محدود به صاحبان کسب و کار کنیم و آن ها را ذی نفعان این پیام رسانی ویروسی بدانیم. بی اغراق در هر صنف و سلکی، آموزه های مسری به کار می آید که خوب می دانند ارزش جاری شدن در ذهن و کلام مردم و رسیدن به افسونی را که نداشتن اش افسوس خیلی هاست.


مشخصات کتاب مسری

  • عنوان: مسری؛ راهکارهای بازاریابی ویروسی
  • نویسنده: جونا برگر
  • ترجمه: نیوشا عاشورزاده
  • انتشارات: نگاه نوین
  • تعداد صفحات: 248

آرش عظیمی

تمام تمرکزم بر این است که کسب و کارها به نتایج عالی در زمینه های توسعه سازمانی و بهبود عملکرد سازمانی دست یابند و خود را از هزینه ها و صرف زمانهای بسیار رهایی سازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!