موفقیت

چهار مرحله تا موفقیت مالی

خلاصه نوشته
  • تهیه و ارائه نرم افزارهای سفارشی
  • تجزیه و تحلیل کلیه ی اطلاعات(اکسل، دیتابیس و ...)
  • تهیه و ارائه گزارشات، نمودار و داشبوردهای مدیریتی
  • ارائه نرم افزارهای تحت ویندوز، وب و موبایل
  • انجام امور دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی و فروش
  • طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

اگر صادقانه می خواهید شرطبندی را ببرید، به استقلال مالی برسید و هنگام بازنشستگی ثروتمند باشید، چهار کلید وجود دارد که همگی آن ها با حرف “D” شروع می شوند.

باید آن را واقعا بخواهید

اولین مرحله ی«میل شدید» (Desire) است. شما باید آنقدر به موفقیت مالی، میل شدید داشته باشید که در شما تعهد تزلزل ناپذیری برای رسیدن به آ« به وجود آید، شما بایستی خواستار آن باشید که در کوتاه مدت، فداکاری کنید تا در دراز مدت از موفقیت مالی بهره مند گردید. برای آن که از لحاظ مالی از پیله ی خود بیرون بیایید برای اسباب رضایت خود از بابت داشتن اتومبیل و لباس جدی و ابزار آلات مورد نیاز منزل را به تاخیر بیاندازید و برای آن ها هزینه نکنید و به جای آن، پولتان را پس انداز و سرمایه گذاری نمایید. در تحلیل نهایی، تنها وجه تشخیص این که واقعا به چه پیشرفتی می توانید، نایل شوید این است که شدت میل شما چه قدر است. اگر آن را به اندازه ی کافی بخواهید قطعا به آن خواهید رسید.

باید تصمیم بگیرید

مرحله دوم «تصمیم» (Decision) است. همین الان باید تصمیم بگیرید و هر کاری را که برای استقلال مالی لازم است، انجام دهید. باید قیمت لازم را پرداخت نمایید و مسافت لازم را طی کنید تا به اهداف مالی تان برسید.

باید با اراده باشید

حرف “D” سوم بیانگر «اراده» (Determinnation) است. باید اراده کنید که علیرغم تمایم مسائل و موانعی که تجربه خواهید نمود، پافشاری کنید تا این که موفق شوید. مهم نیست چند بار زمین بخورید، باید آماده باشید که بلند شوید و به راه خود ادامه دهید، عزم و اراده و ثبات قدم مهمترین خصوصیات لازم برای موفقیت مالی و شخصی هستند.

باید خود را وادار به انجام آن کنید

حرف “D” چهارم نشان دهنده «انضباط و مقید بودن» (Discipline) است. شما باید در تمامی اعمال خود، خودتان را منضبط و مقید نمایید و آن را توسعه دهید. باید خود را منضبط و مقید سازید تا قدری زودتر از خواب بیدار شوید، قدری سخت تر از قبل کار کنید و قدری بیشتر در محل کار خود بمانید، باید خود را منضبط و مقید کنید که بدون توجه به تعداد دفعات دلسردی، ناامیدی و شکست های موقت با عزم راسخ، ثبات قدم، داشته باشید.

در چهار “D“های بالا (میل شدید، تصمیم، اراده و انضباط) به خودتان امتیاز دهید. اگر در هر یک از این چهار ویژگی و براساس مقیاس 1 تا 10 معلوم کنید که چقدر خوب عمل می کنید، می توانید بفهمید که در آینده چقدر، موفق خواهید بود. صرف نظر از امتیازی که به دست می آورید، تصمیم بگیرید که در هر یک از این موارد، با تمرین کردن عملی آن ویژگی، خصوصیت در هنگام نیاز، وضعیت خود را از این نظر بهبود بخشید.

منبع
برترین مطالب

آرش عظیمی

تمام تمرکزم بر این است که کسب و کارها به نتایج عالی در زمینه های توسعه سازمانی و بهبود عملکرد سازمانی دست یابند و خود را از هزینه ها و صرف زمانهای بسیار رهایی سازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!